Trasa i Most Północny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 29 mar 2010, 23:29

Obrazek

Most Północny: karabin nie wypalił

Dziewięć miesięcy po rozpoczęciu budowy urzędnicy przejęli siedem ostatnich działek po stronie Bielan, które są potrzebne do budowy przeprawy przez Wisłę.


Budowa Trasy Mostu Północnego trwa od końca maja ubiegłego roku. Po stronie Białołęki odbywa się właśnie nasuwanie nad nurt Wisły 40- -tonowych stalowych elementów konstrukcyjnych.

Mimo to dopiero wczoraj komornikowi udało się zająć potrzebny teren w rejonie skrzyżowania ul. Pułkowej i Zgrupowania „Kampinos”. To siedem działek o łącznej powierzchni 899 mkw. W ich miejscu mają się znaleźć m.in. ścieżka rowerowa i chodniki.

Właściciel posesji zapowiedział publicznie, że przywita urzędników od egzekucji komorniczej z... karabinem maszynowym. Na widok policjantów zmienił zdanie.

– Procedura przebiegała bez niespodziewanych zdarzeń. Właściciel zgodził się na dobrowolne przekazanie terenu – mówi rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.

Z wykupem działek nie poradziła sobie ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz: miejskie Biuro Gospodarki Nieruchomościami. Dlaczego? Właściciel nie akceptował wycen gruntu. Wtedy wojewoda Jacek Kozłowski wyznaczył egzekutora, który może przejąć działkę pod drogę wbrew woli właściciela.

Czy zbuntowany właściciel dostanie odszkodowanie według cen rynkowych? Urzędnicy twierdzą, że tak. Jak tłumaczy Ivetta Biały, równolegle toczy się niezależne postępowanie wywłaszczeniowe. W kwietniu odbędzie się rozprawa administracyjna.

Jak obiecuje ratusz, na przełomie 2011 i 2012 roku ma być gotowy odcinek Trasy Mostu Północnego między ul. Modlińską i Wisłostradą. Do przejęcia pozostała jeszcze jedna działka – po stronie Białołęki.

– Przy ul. Obrazkowej znajdują się garaże, które mają 52 właścicieli. W tym miejscu będzie wiadukt – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/461 ... palil.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 mar 2010, 11:43

Zeby tylko z tymi garażami nie wyszło tak, jak z przebudową Światowida i linią tramwajową do Winnicy... Czyli dreptanie w miejscu i rosnące opóźnienie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 mar 2010, 22:52

Jakie znowu rosnące opóźnienie? Masz jakieś dane na temat harmonogramu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 31 mar 2010, 23:49

Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 mar 2010, 23:50

No i z tego pisma wynika, że opóźnienia nie ma :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 01 kwie 2010, 0:14

A ja wiem, że żadne prace projektowe na temat T nie trwają. Jest tylko rezerwa terenu. I to by było na tyle.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 kwie 2010, 8:28

Majusi pisze:A ja wiem, że żadne prace projektowe na temat T nie trwają. Jest tylko rezerwa terenu. I to by było na tyle.
Kłamiesz albo zmyślasz. I to by było na tyle. Może w Schuessler-Planie pierdzą w stołki zamiast przeprojektować babola, którego sami spowodowali w postaci wprowadzenia trasy na słup WN, ale to nie znaczy, że reszta trasy nie jest projektowana. Wiem, bo widziałem ten projekt w różnych fazach powstawania i mam na ten temat informacje z pierwszej ręki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 maja 2010, 0:36

Obrazek

Rok na budowie mostu Północnego. Co już powstało?

Minął właśnie rok od podpisania przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych umowy na budowę pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego - od węzła z ulicą Modlińską do węzła z ulicą Pułkową.


Prace zaczęły się wprawdzie 3 czerwca 2009 roku, ale umowę z wykonawcą podpisano równo rok temu. Trasa mostu Północnego ma mieć długości 3400 m i po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Prace obejmują także budowę trasy tramwajowej o łącznej długości 3800 m, budowę ciągów pieszo - rowerowych, ekranów akustycznych, sygnalizacji świetlnych, oświetlenia ulicznego oraz przebudowę instalacji i dróg sąsiadujących z trasą.

Konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA, ma skończyć budowę do końca 2011 roku. Jak zapewnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych mimo mroźnej zimy wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. Powstające elementy trasy można już zobaczyć gołym okiem.

Budują w kilku miejscach

Trwające prace w zależności od rejonu budowy obejmują roboty drogowe, mostowe oraz przebudowę instalacji podziemnych. Trwa też budowa licznych wiaduktów. W kwietniu rozpoczęto betonowanie wiaduktu nad ul. Świderską, już wkrótce zostaną zdjęte szalunki.

Zamontowano również ostatnie stalowe elementy konstrukcji wiaduktu, którym Trasa Mostu Północnego przebiegnie nad Wisłostradą. Powstają także wiadukty na węźle z ulicą Marymoncką, w rejonie ulicy Prozy oraz Farysa, gdzie budowa jest skoordynowana z pracami przy kolektorze do oczyszczalni "Czajka".

Na ukończeniu są prace przy powstającym tunelu tramwajowym pod ulicą Marymoncką. Trwa wykonywanie stropów i w najbliższych tygodniach obiekt zostanie zasypany. Wtedy też rozpoczną się prace przy wschodnim przyczółku wiaduktu łączącego ulicę Marymoncką z Trasą Mostu Północnego.

Wybetonowano również nawierzchnię nowej kładki pieszo - rowerowej nad Wisłostradą. Gotowe są prowadzące na nią schody. Wkrótce montowane będą balustrady.

Nasuwają już most

Trwa też budowa samego mostu. Po stronie Białołęki trwa nasuwanie konstrukcji stalowej mostu, która dociera już do ostatniej lądowej podpory. Po stronie Bielan rozpoczął się montaż konstrukcji mostu za pomocą dźwigów. Brzeg po obu stronach Wisły został wzmocniony stalowymi rurami. To konieczne, ponieważ powierzchnia musi utrzymać dźwigi montujące elementy, a te ważą po kilkadziesiąt ton.

Zanim rozpocznie się montowanie konstrukcji mostu nad Wisłą, muszą zostać przygotowane podpory nurtowe. W tym celu wykonano palowanie, a obecnie trwa wybieranie podłoża i osuszanie. Jedna z podpór została już osuszona i rozpoczęło się skuwanie wierzchołków wykonanych wcześniej pali wielkośrednicowych.

Trwa także usypywanie ostatnich warstw nasypu przy zachodnim przyczółku mostu. Równolegle z nasypem rośnie ściana oporowa, biegnąca od ulicy Farysa do przyczółka mostu. Jest to najwyższa tego typu ściana oporowa w Polsce.

Utrudnienia w ruchu

W rejonie ronda u zbiegu ulic Obrazkowej, Świderskiej i Myśliborskiej funkcjonuje zmieniona organizacja ruchu. W związku z rozpoczęciem prac przy przebudowie kanalizacji i wykonaniu nawierzchni tymczasowych, odcinek ulicy Myśliborskiej od ronda w kierunku centrum został zwężony do jednego pasa ruchu. Przejazd jest możliwy wyłącznie w kierunku centrum.

Przy ulicy Modlińskiej zakończono prace przy przebudowie kanalizacji i rozpoczęło się układanie krawężników wschodniej jezdni. Zakończono także układanie krawężników na przebudowywanej, wschodniej jezdni Wisłostrady od kładki pieszo-rowerowej w kierunku centrum. Prace w tym rejonie są prowadzone w koordynacji z budową kolektora ściekowego do oczyszczalni "Czajka". Od grudnia 2009 roku zamknięta jest wschodnia jezdnia Wybrzeża Gdyńskiego, a dwukierunkowy ruch zorganizowany został na wyremontowanej jezdni zachodniej. Kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku, z przejazdami przez pas dzielący w rejonie estakad bielańskich oraz za ul. Prozy.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... talo_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 10 maja 2010, 11:52

Obrazek

Most Północny zagrożony przez kable

600 osób, w tym 20 nurków, buduje most Północny. Jednak w rok od rozpoczęcia prac inwestycję na Tarchominie wciąż blokuje 30 garaży. Miasto jest też bezradne wobec zwisających nad nasypami kabli.


W sobotę priorytetową dla Warszawy inwestycję odwiedzili miejscy radni. Dowiedzieli się, że za nami już więcej niż jedna trzecia prac. Wydano na nie 390 mln z blisko 1 mld zł. Imponujące wrażenie robią ogromne filary, które wyrosły na obu brzegach Wisły. Są wysokie jak sześciopiętrowe bloki. Widać na nich 8,5-metrowe skrzynie, na których powstanie nawierzchnia.

Trzy mosty w jednym

Podpory stoją w trzech rzędach, bo most Północny ma się składać z trzech osobnych przepraw. Patrząc od strony centrum, będzie to trzypasmowa jezdnia w stronę Tarchomina, jezdnia na Młociny, wreszcie linia tramwajowa z chodnikiem i ścieżką rowerową. Trwa przebudowa torowiska u zbiegu Marymonckiej i ul. Zgrupowania AK "Kampinos". Wbrew zapowiedziom tramwaje nie wrócą tu za kilka tygodni, ale dopiero pod koniec września.

Oprócz potrójnego mostu (długość 795 m) powstaje 26 wiaduktów, estakad, tuneli i przejść dla pieszych. Będą trzy bezkolizyjne węzły - z Modlińską, Wisłostradą i Marymoncką. Budowa wszystkich jest zaawansowana. - Nikt nie odczuł, kiedy przerzuciliśmy kilkudziesięciotonowe wiadukty nad Wisłostradą, bo ruch wstrzymywaliśmy na kilkanaście minut o godz. 2-3 nad ranem. Również nocami trwa dostawa materiałów - relacjonował kierownik budowy Arkadiusz Arciszewski z firmy Pol-Aqua.

Pochwalił się, że do wykonania nasypów (w sumie 800 tys. m sześc.) zamiast 730 tys. wywrotek z ziemią, które sparaliżowałyby okoliczne ulice, wykonawca wydobywa piasek z dna Wisły i miesza go z żużlem i popiołami z pobliskiej elektrociepłowni Żerań. - Badania udowodniły, że ten materiał to strzał w dziesiątkę. Przy okazji znika góra odpadów i trwa regulacja rzeki - dodał Arciszewski.

W dnie rzeki w tym tygodniu zaczyna się betonowanie fundamentów pod jedną z podpór. Prace trwają na sztucznej wyspie, którą wykonano ze stalowej palisady. Podobna znajduje się bliżej młocińskiego brzegu Wisły, ale tam ciągle wdziera się woda, dlatego do budowy tej podpory wykonawca zatrudnił 20 nurków. Działają też specjalne "odkurzacze", które wysysają z wyspy zbędny materiał. W pogotowiu cały czas czeka motorówka z ratownikami.

Mimo wszystko rzeka jest dla wykonawców łaskawa - do tej pory tylko raz zalała teren budowy, i to na dwa-trzy dni. To Wisłą jesienią przypłyną z Gdyni największe 550-tonowe przęsła poszczególnych części mostu. Gorzej we znaki budowie dała się za to sroga zima. Prace pełną parą mogły ruszyć ponownie dopiero półtora miesiąca temu.

Kabel opóźnia

Radnych poważnie zaniepokoiły informacje o ostatnich przeszkodach, które blokują inwestycję. Zofia Trębicka (PO) pytała o niewywłaszczone nieruchomości na prawym brzegu Wisły. To 30 garaży przy ul. Obrazkowej. Mają wielu użytkowników i to blokuje rozbiórkę. Wojewoda szykuje decyzję o ich przymusowej wyprowadzce.

Przeszkadzają też kable wysokiego napięcia zwisające nad nasypami wzdłuż ul. Obrazkowej. Usunąć ich nie chce RWE Stoen. - Sprawa jest nabrzmiała - mówi wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Makowiecki. - Złożyliśmy już skargi w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- To już niebezpiecznie zagraża terminowi otwarcia nowej trasy pod koniec 2011 r. - ostrzega Arkadiusz Arciszewski.

W weekend RWE Stoen odmawiała w tej sprawie komentarza.

- Ten kabel już o rok opóźnił budowę linii tramwajowej na Tarchomin. Będziemy w tej sprawie interweniować - obiecał radny Dariusz Klimaszewski (SLD), przewodniczący komisji infrastruktury w Radzie Warszawy. - Zaprosimy przedstawicieli Stoenu, jedna z naszych koleżanek radnych jest w jego zarządzie. Powinna nam pomóc.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... kable.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 10 maja 2010, 22:58

Dla linii 220 kV stroną w rozmowach jest zdaje się PSE Operator.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 28 maja 2010, 0:18

Obrazek

Przyspieszenie na budowie Trasy Mostu Północnego

Drugi odcinek Trasy Mostu Północnego zbuduje firma Skanska. Miasto wybrało najkorzystniejszą ofertę i zapłaci ponad 50 mln zł.


Odcinek ma połączyć ulicę Pułkową z węzłem przesiadkowym Młociny. Ma być gotowy do końca grudnia 2011 r., czyli jednocześnie z obecnie budowanym mostem. – Ten fragment trasy będzie miał niecały kilometr długości – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska. – Powstaną tam dwie jezdnie o czterech pasach ruchu każda, tory tramwajowe, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Nad ulicą Encyklopedyczną powstanie wiadukt wraz z dojazdami. Wybudowane zostaną też dojazdy do ulic: Encyklopedycznej, Nocznickiego i Zgrupowania AK „Kampinos”. Wzdłuż trasy staną ekrany akustyczne.

Wciąż nie wiadomo, kiedy rozpoczną się prace przy kolejnych etapach budowy trasy.

Na zachodzie planowane jest przedłużenie jej do trasy N-S na Chomiczówce, po wschodniej stronie ma ona biec przez Białołękę aż do Marek, gdzie w przyszłości połączy się ze wschodnią obwodnicą Warszawy. – Na razie nie mamy pieniędzy na kolejne etapy – mówi Małgorzata Gajewska.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,480091_ ... cnego.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 cze 2010, 0:55

Obrazek

Bruksela zaskakująco hojna dla budowniczych mostu Północnego

Dofinansowanie z UE najnowszej przeprawy przez Wisłę wzrośnie do 370 mln zł. Warszawa korzysta z niepowodzeń innych miast, które nie przygotowały swoich projektów.


– Na budowę mostu Północnego Warszawa dostanie z funduszy unijnych o 100 mln zł więcej, niż początkowo zostało przyznane – mówi dyrektor Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski.

– To sukces stolicy. W ciągu dwóch tygodni podpiszemy w tej sprawie umowę z Ministerstwem Infrastruktury.

Warszawa wykorzystała potknięcia Bydgoszczy i Łodzi, które nie przygotowały w wymagany przepisami sposób projektów drogowych. Poważne uchybienia środowiskowe znalazły się m.in. w projekcie przebudowy tzw. wiaduktów warszawskich w Bydgoszczy.

Mimo tego deszczu unijnych pieniędzy dla stolicy budowa mostu Północnego przebiega z przeszkodami. W czasie wysokiej fali część budowy trzeba było ewakuować. Pod wodą zniknęły np. dwie sztuczne wyspy, na których płetwonurkowie przygotowywali budowę fundamentów pod filary w nurcie Wisły.

– Roboty w wodzie są cały czas wstrzymane. Czekamy, aż rzeka opadnie, żeby oszacować straty – mówi kierownik budowy Arkadiusz Arciszewski. – Toczą się jednak prace przy budowie wiaduktów, kładek i tunelu tramwajowego z dala od Wisły – twierdzi.

Łączny koszt odcinka między Wisłostradą a Modlińską wraz z mostem to 977 mln zł, z czego Bruksela zwróci 370 mln zł. Dodatkowe pieniądze nie przyspieszą terminu zakończenia budowy, który i tak jest wyśrubowany. Arciszewski nie chciał na razie odnosić się do spekulacji, że budowa nie skończy się w 2011 roku.

Dotacja z UE mogłaby być szansą na uruchomienie inwestycji np. po bielańskiej stronie mostu Północnego: likwidacji „wąskiego gardła” ul. Kasprowicza, między Oczapowskiego a Sokratesa oraz przebudowy skrzyżowania ul. Nocznickiego z Wólczyńską. Po otwarciu mostu Północnego w obu tych miejscach kierowcy utkną w korkach. Ale ratusz wciąż nie chce włączyć zielonego światła dla tych inwestycji.

Według rzecznika ratusza Tomasza Andryszczyka, 100 mln zł z UE nie przełoży się automatycznie na zwiększenie wydatków z budżetu miasta na inne inwestycje. Dlaczego? W rozmowach z urzędnikami można usłyszeć, że ratusz otrzymał prognozy spadku dochodów w tym roku. Powiększa się dziura budżetowa, na łatanie której pójdą miejskie pieniądze.
http://www.zw.com.pl/artykul/486150_Bru ... cnego.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 17 cze 2010, 21:49

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 lip 2010, 0:59

Obrazek

Czy mimo powodzi most Północny będzie na czas?

Wezbrana Wisła zmasakrowała budowę dwóch filarów mostu Północnego. Niemal wszystko trzeba zaczynać od początku. W czwartek 1 lipca zmienia się zaś organizacja ruchu wokół inwestycji - Tarchomin na zawsze traci pierwszy, historyczny dojazd przez ul. Obrazkową


Cały czas naprawiamy szkody powodziowe - powiedział we wtorek "Gazecie" dyrektor budowy Arkadiusz Arciszewski z firmy Pol-Aqua. Dodał, że gdy tylko poziom rzeki opadł, można było sprowadzić pierwsze dwa przęsła. 8,5-metrowej wysokości belki przypłynęły już na miejsce z Gdyni. Ogromny dźwig przeniesie je z brzegu na podpory umieszczone w nurcie.

Problem w tym, że z powodu fali powodziowej całkowicie stanęła ich budowa. Mostowcy prowadzili ją na dwóch sztucznych wyspach. Nie dość, że Wisła je zalała, to do wykonanych tam wykopów naniosła tony mułu. Przerwa trwała aż półtora miesiąca. Dyrektor Arciszewski ocenia, że kolejny miesiąc potrwają teraz popowodziowe porządki. - Na wyspie, która znajduje się bliżej brzegu tarchomińskiego, musieliśmy wydobyć kilkumetrową warstwę mułu, a potem porozcinać aż do fundamentów gotowe już zbrojenia przyszłego filaru mostu, które czekały na zalanie betonem - opowiada Arkadiusz Arciszewski. Z kolei na wyspie położonej bliżej brzegu młocińskiego w maju nurkowie niemal skończyli podwodny wykop pod fundamenty filaru. Po fali powodziowej wszystko trzeba zaczynać od nowa.

Czy inwestycja, która miała być gotowa na przełomie 2011 i 2012 r., może się więc opóźnić? - Na razie nie chcę się wypowiadać w sprawie zagrożenia tego terminu - zastrzega dyrektor Arciszewski. Przypomnijmy, że mimo fali powodziowej bez żadnych przeszkód toczyły się roboty przy dojazdach do mostu.

Jutro zaczyna się kolejny etap tej części budowy i trzeba na zawsze zamknąć przejazd ul. Obrazkową do Modlińskiej. To tędy pierwsi mieszkańcy Tarchomina przed 30 laty docierali do swoich bloków autobusami o tak egzotycznych dziś numerach jak H i 178bis. Od 1 lipca wszystkie linie będą wjeżdżać na Tarchomin po skręcie z Modlińskiej w ul. Światowida koło urzędu Białołęki. Na skrzyżowaniu z Myśliborską autobusy rozdzielą się na dwa kierunki: 508, 509 i E-8 pojadą prosto do pętli Nowodwory, pozostałe (186, 503, 510 i E-4) skręcą w Myśliborską do ul. Porajów i Świderskiej.

Ul. Światowida stanie się więc właściwie jedynym wjazdem na Tarchomin. Żeby autobusy nie utknęły na niej w korku w porannym szczycie, ZTM wytyczy dla nich (i dla licencjonowanych taksówek) półtorakilometrowy buspas od ul. Świętosławskiego do Modlińskiej. Ma być czynny tylko w godz. 6-10. W tym czasie kierowcy prywatni będą mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Z buspasa w ciągu godziny skorzysta 69 autobusów jedenastu linii, a po wakacjach nawet 80.

Przy okazji tych zmian ZTM obejmuje komunikacją poszerzony niedawno przez białołęcki samorząd odcinek ul. Nowodworskiej. Co 6-8 min w godzinach szczytu pojadą tędy autobusy linii 516 - od pętli Nowodwory przez ul. Światowida, Dzierzgońską i Odkrytą, a od Nowodworskiej przez ul. Mehoffera, Światowida, Ćmielowską, Milenijną i znowu Światowida do Modlińskiej i pętli Żerań FSO. Pasażerów 516 zabierze z nowych przystanków przy ul. Ciołkosza, u zbiegu Nowodworskiej i Mehoffera i na Milenijnej przy Ceramicznej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... czas_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 wrz 2010, 19:15

TVN Warszawa pisze:Most Północny: prace na wodzie znów przerwane

Obrazek

Już po raz trzeci w tym roku trzeba było przerwać prace na budowie Mostu Północnego przez prognozę wysokiego stanu wody na Wiśle. - W piątek, wstrzymano roboty w miejscach, gdzie mają powstać filary mostu - potwierdziła w rozmowie z tvnwarszawa.pl Małgorzata Gajewska, rzeczniczka prasowa Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.


W poniedziałek woda na Wiśle przekroczy sześć metrów( stan alarmowy to 650 cm) - prognozuje IMGW. Już teraz niektóre prace mostowe na Wiśle wstrzymano lub przyspieszono, żeby zdążyć przed weekendem.

Zdemontowali szalunki

Przed wstrzymaniem robót zdemontowano przygotowane wcześniej szalunki i zbrojenia pod wylanie betonu, który po związaniu stworzy ogromny filar. To właśnie na takich podporach osiądzie główne przęsło mostu. - Po białołęckiej stronie zdemontowano cały szalunek i część zbrojenia jednego filaru. Po bielańskiej stronie podobnie - przyznaje nieoficjalnie jeden z pracowników wykonawcy.

Według niego nie było innego wyjścia. - Wysoka woda całkowicie może zepsuć przygotowane szalunki, które później do niczego się nie będą nadawać. Zresztą są one wypożyczone, więc wykonawca nie chce ryzykować ich zniszczenia - dodaje.

- Demontaż był potrzebny, żeby zapobiec ewentualnemu zalaniu - precyzuje Gajewska.

Będzie pogoda, będą filary

Na dwóch sztucznych wyspach na Wiśle ma stanąć w sumie sześć takich podpór - na każdej po trzy, bo Most Północny będzie się składał z trzech oddzielnych przepraw.

Jeszcze kilka miesięcy temu inżynierowie zapowiadali, że podpory mostu będą gotowe na początku września. Niestety trzy fale powodziowe pokrzyżowały plany robotniczych. Gotowy jest tylko jeden filar - po białołęckiej stronie.

- Dostaliśmy informację, że wykonawca chce się wyrobić z budową filarów do końca tego roku - poinformowała Gajewska. Po chwili jednak przyznaje, że wszystko zależy tylko od tego, jak bardzo sroga będzie zima.

Pół roku opóźnienia?

Na placu budowy inżynierowie między sobą mówią nawet o sześciomiesięcznym opóźnieniu budowy. ZMiD, który jest inwestorem, nie potwierdził ani nie zaprzeczył tym informacjom. - Nawet jeżeli możliwe jest opóźnienie, to nie przyjmujemy tego do wiadomości. Wykonawca ma ustalony termin końca budowy i musi go dotrzymać. Cała przeprawa ma być gotowa do końca 2011 roku - ucina rozmowę Małgorzata Gajewska.

bf/ec
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1672020 ... omosc.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ