KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 lut 2015, 20:59

Jalerb pisze:W przypadku 167 kwestią kluczową jest jednoperonowa przesiadka w 184, dlatego niespecjalnie wyobrażam sobie 167 przez Białobrzeską na Szczęśliwice. Mogłoby być to możliwe tylko wtedy, gdyby 184 przetrasować przez Bitwy Warszawskiej do Grójeckiej (a dalej gdzie? Do Placu Narutowicza???). Dlatego wariant z przeciągnięciem 167 na Wolę jest konieczny i relacyjnie bardzo użyteczny (Hala Banacha utrzymuje w ten sposób połączenie z rejonem na zachód od Prymasa Tysiąclecia), przy założeniu, że 184 pozostanie na Szczęśliwicach.
Dzięki za merytoryczny komentarz. Nie do końca się z nim zgadzam, bo w zasadzie jakie relacje bezpośrednie chcesz tym zostawić? Przecież TŁ ma na Wolę i Bemowo 523. Mokotów 136 może jechać. Jest dogodna przesiadka w 154 przy Bitwy. Wydaje mi się, że na siłę próbujesz utrzymać jakieś relacje bezpośrednie, które wcale nie są potrzebne, albo mogą być obsługiwane inną linią. Zwłaszcza, że 167 ma bardzo duże wymiany w okolicach Bitwy.

A może tak:

167 SIEKIERKI[...] - Bitwy Warszawskiej 1920 - trasa 521 - SZCZĘŚLIWICE
188 GOCŁAWEK WSCHODNI[...] - TŁ - Żwirki i Wigury - Banacha - Bitwy Warszawskiej 1920 - Al. Prymasa Tys. - CM. WOLSKI (czy gdzieś tam) :>
521 won z Ochoty

W sumie i relacja skrętna przy PL zachowana, i dojazd dla studenciaków jest...

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 lut 2015, 21:38

Bastian pisze:Przecież trasę 167 przejęłoby 184. I dobrze.

A 112 jest jak najbardziej do skrócenia, choć ja bym widział podmianę ze 122.
Na mój nos tak to się właśnie skończy. ZTM dał na rybkę gorszy wariant, żeby po protestach - a w sprawie 112 będzie ich pewnie najwięcej - skrócą 122.
W sprawie nowej trasy 167 poznałem ciekawy plan. W wolnej chwili postaram się to wszystko zebrać na blogu.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 27 lut 2015, 22:06

osa pisze:Na mój nos tak to się właśnie skończy. ZTM dał na rybkę gorszy wariant, żeby po protestach - a w sprawie 112 będzie ich pewnie najwięcej - skrócą 122.
Albo zrobią tak jak z 109 czy 160 po otwarciu metra, czyli potną 112 do 20/30/30 i uruchomią nowe 312 co 20/30/-… Wszystko oczywiście w imię tego że Nie Możemy Zabrać WAŻNYCH Relacji.
Glonojad pisze:Pirenejską coś obsłużyć musi i dobrze, by nie robiły tego tramwaje.
184 puścić prosto przez skrzyżowanie Radiowa × Powstańców. I tak na sąsiednich odcinkach Wrocławska-Deotymy i Wrocławska-Broniewskiego będzie dublować uzupełniać tramwaje, nie zaszkodzi chyba żeby to robiło pomiędzy nimi.

Jalerb
Posty: 209
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 27 lut 2015, 22:13

fik pisze:184 musi zaliczyć BW20 (dalej może pojechać na Szczęśliwice przez Dickensa), żeby nie świeciło pustkami już od Orlich Gniazd. W tym kontekście ciągnięcie 167 przez tunel APT, tylko po to żeby było się gdzie wygodnie przesiąść, jest cokolwiek bez sensu - albo niech przyda się to do czegokolwiek (chociażby właśnie uwolnienia Redutowej od 154), albo niech kończy na Szczęśliwicach też. Końcówka na cmentarzu wieje flądrą i (uwaga! eufemizm oraz dyplomacja) nie daje specjalnie dużo szans na wysoką frekwencję.
Tak też może być. Jeśli 184 zrobi oberek przez BW, Grójecką i Dickensa, to 167 może nawet i na Szczęśliwice. Choć wariant ze skróceniem 154 do Zachodniego (i w zamian 167 na Koło) wydaje mi się cokolwiek bardziej sexy.
reserved pisze:W zasadzie jakie relacje bezpośrednie chcesz tym zostawić? Przecież TŁ ma na Wolę i Bemowo 523. Mokotów 136 może jechać. Jest dogodna przesiadka w 154 przy Bitwy. Wydaje mi się, że na siłę próbujesz utrzymać jakieś relacje bezpośrednie, które wcale nie są potrzebne, albo mogą być obsługiwane inną linią. Zwłaszcza, że 167 ma bardzo duże wymiany w okolicach Bitwy.
Z tym 136 to bym nie szarżował. To linia ślizgająca się granicami Mokotowa. Natomiast pełna zgoda, co do dużej wymiany przy Hali Banacha. Dlatego powinno tam stawać zarówno 167 jak i 184 wspólnie. Czy 167 musi jechać na Koło? Oczywiście, że nie musi (jak napisałem powyżej), ale gdyby w zamian skrócić 154 do Zachodniego, to czemu nie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 lut 2015, 22:23

osa pisze:W sprawie nowej trasy 167 poznałem ciekawy plan. W wolnej chwili postaram się to wszystko zebrać na blogu.
167 na Jana Kazimierza? :o
Obrazek

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 lut 2015, 22:24

A gdyby tak 172 od BW1920 dać na Szczęśliwice, 167 z Siekierek od Bitwy Warszawskiej Szczęsliwicką, Grzymały, Alejami do CH BLUE CITY? Chociaż nie... nienajlepszy pomysł. :/

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lut 2015, 22:31

osa pisze: W sprawie nowej trasy 167 poznałem ciekawy plan.
Czyj?

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2656
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 28 lut 2015, 9:43

112 i 184 mają łącznie 10 kursów na godzinę przejeżdżających prosto przy Ratuszu. Samotna jedenastka na Powstańców będzie miała tych kursów raptem 6. Czy nadal aktualne jest podbicie jej do 8'? Nawet teraz, kiedy jeżdżą i tramwaje, i autobusy jedenastka jeździ dość zatłoczona, a co dopiero bez autobusów?

Końcówka 167 fatalna, lepiej to puścić na Koło, Znaną czy Górczewską czy gdziekolwiek, byle nie tak donikąd.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2015, 9:57

Jeżeli reforma 4/8 wejdzie w życie, to 11 się 7,5 kursu na godzinę dorobi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

8833
Posty: 148
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 28 lut 2015, 10:22

Solaris U10 pisze:112 i 184 mają łącznie 10 kursów na godzinę przejeżdżających prosto przy Ratuszu. Samotna jedenastka na Powstańców będzie miała tych kursów raptem 6. Czy nadal aktualne jest podbicie jej do 8'? Nawet teraz, kiedy jeżdżą i tramwaje, i autobusy jedenastka jeździ dość zatłoczona, a co dopiero bez autobusów?

Końcówka 167 fatalna, lepiej to puścić na Koło, Znaną czy Górczewską czy gdziekolwiek, byle nie tak donikąd.
Ja myślę, że ZTM powinno się wstrzymać ze zmianami do czasu zakończenia prac na Powstańców Śląskich. Obciążenie 11 jest różne. Wydaje i się, że ma to związek właśnie z korkami na Powstańców Śląskich. Bo może się okazać, że jak przywrócą normalny ruch na Powstańców Śląskich, to 112 i 184 będzie miało dobre zapełnienie, a 11 będzie jeździła pusta. Obserwuję ostatnio, że wszystkie zmiany, lub ich część jest wprowadzana przez ZTM na siłę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 10:33

8833 pisze:Ja myślę, że ZTM powinno się wstrzymać ze zmianami do czasu zakończenia prac na Powstańców Śląskich. Obciążenie 11 jest różne. Wydaje i się, że ma to związek właśnie z korkami na Powstańców Śląskich. Bo może się okazać, że jak przywrócą normalny ruch na Powstańców Śląskich, to 112 i 184 będzie miało dobre zapełnienie, a 11 będzie jeździła pusta. Obserwuję ostatnio, że wszystkie zmiany, lub ich część jest wprowadzana przez ZTM na siłę.
A może by tak przestać pieprzyć? Co znaczy "na siłę"? Przy przystankach stoi wojsko z karabinami? Kiedy i jak zmiany były wprowadzane inaczej, niż "na siłę"?

Budowa trasy tramwajowej kosztuje (i została wykonana w celu realizacji zapisów w dokumentach strategiczno - planistycznych, a nie ot tak, bo ktoś miał mapę, linijkę i długopis). Kursowanie tramwaju kosztuje. Kursowanie autobusu też kosztuje. Nie stać nas na taką rozrzutność, jaką proponujesz. Jeśli są tory i jest tramwaj, to pasażerowie mają być w tym tramwaju, a autobusy całkiem gdzie indziej, gdzie też ich potrzeba (sprawdzić, czy nie 521).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

adner
Posty: 625
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 28 lut 2015, 12:28

Szkoda, że to co piszesz nie dotyczy się otwarcia metra. Czytając ten dokument zastanawiam się, czy przypadkiem nie potrzeba na to więcej brygad niż kursuje aktualnie(a licząc koszt metra + koszt tych linii byłbym w stanie się założyć, że będzie to kosztować więcej niż aktualnie).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2015, 12:30

Na pewno nie, choćby z tego powodu, że trzeba zacząć zbierać wozy na zetki tramwajowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2015, 12:34

adner pisze:Szkoda, że to co piszesz nie dotyczy się otwarcia metra.
Oczywiście, że dotyczy. Zobacz sobie, ile autobusów jeździło dawniej Świętokrzyską, a ile jeździ obecnie (mimo że metro jeszcze nie ruszyło!). Tak więc pewne oszczędności ZTM poczynił - bo przede wszystkim musiał. Owszem, zgadzam się, nie zostało to zrobione w pełni i tak, jak bym to widział - ale to już inna rzecz.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lut 2015, 13:59

pawcio pisze:Jeżeli reforma 4/8 wejdzie w życie,
Nie wyciągaj tego trupa z szafy.

ODPOWIEDZ