Trasa i Most Północny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 wrz 2010, 19:27

Wykonawca ma ustalony termin końca budowy i musi go dotrzymać.
Zdaje się, że nie można naliczać kar, jeśli opóźnienie spowodowała pogoda? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 5091
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 gru 2010, 2:46

Obrazek

Most zakorkuje Bielany

Jest szansa na likwidację wąskiego gardła na ul. Kasprowicza. Mieszkańcy walczą też o przebudowę Wólczyńskiej. – Bielany mogą zostać sparaliżowane przez most Północny – ostrzegają.


Jeszcze tylko 150 m brakuje do spięcia obu brzegów Wisły przez most Północny. Prace przy nasuwaniu konstrukcji stalowej nad nurtem Wisły trwają mimo zimy. W 2012 r. od Modlińskiej do Młocin powinien dotrzeć bezkolizyjny drogowy łącznik z mostem Północnym, warty 1 mld 50 mln zł. Nowa przeprawa przez Wisłę ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym jeździ prawie 160 tys. aut na dobę. Wtedy Kasprowicza stanie się zatłoczonym wjazdem do centrum z Białołęki i Targówka. W ratuszu szukają pieniędzy na drogowe inwestycje na Bielanach.

Po pierwsze, Kasprowicza

Główny problem to ul. Kasprowicza nad odcinkiem metra. Kierowcy powinni mieć tu dwa pasy ruchu w każdą stronę. Ale między ul. Oczapowskiego i Sokratesa wpadają w wąskie gardło – po jednym pasie. Poszerzyć trzeba 800-metrowy odcinek.

Kasprowicza powinna zostać poszerzona przy okazji budowy metra już w 2005 roku. Zarząd Transportu Miejskiego zlecił za 1 mln zł wykonanie projektu, ale ten już się zdezaktualizował.

Z powodu oszczędności budowa wypadła z planów miasta. – Jeśli równocześnie z mostem nie powstanie druga jezdnia Kasprowicza, będzie problem – mówi wiceburmistrz Bielan Kacper Pietrusiński. – Przygotowaliśmy nowy projekt przebudowy. Uzyskaliśmy wszystkie decyzje. Jest ważne pozwolenie na budowę. Wszystko jest gotowe do ogłoszenia przetargu – twierdzi.

W czym problem? Na realizację inwestycji potrzeba prawie 30 mln zł, których w budżecie nie ma. Jak się dowiedzieliśmy, miejski koordynator remontów Wiesław Witek ma wnioskować na styczniowej naradzie koordynacyjnej o budowę drugiej jezdni w przyszłym roku.

– Aż się prosi, żeby szukać wykonawcy i ruszać z budową – przyznaje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

– Wszystko rozstrzygnie się jednak po zamknięciu roku budżetowego, czyli w styczniu. Jeśli znajdziemy pieniądze, budowa wystartuje w 2011 roku.

Po drugie, Wólczyńska

To niejedyny problem na bielańskim brzegu rzeki, jaki trzeba rozwiązać przed otwarciem mostu Północnego. Komunikacyjną gehennę codziennie rano i po południu przeżywają także mieszkańcy osiedli znajdujących się w okolicach Arkuszowej, a także ci, którzy dojeżdżają tą drogą od strony Izabelina, Babic Starych i Łomianek. Problem – skrzyżowanie Wólczyńskiej z Nocznickiego. Nie ma tutaj świateł. Nocznickiego jest podporządkowana. Żeby z niej wyjechać albo w nią skręcić, trzeba wymuszać pierwszeństwo.

– Kilkukilometrowy korek na Wólczyńskiej ciągnie się czasem aż do ul. Estrady. Przejazd do Nocznickiego zajmuje 30 min – mówi Monika Malinowska ze Społecznego Komitetu Osiedlowego Maki V.

Pod petycją do Urzędu Dzielnicy Bielany o przebudowę tego miejsca podpisało się ponad 100 mieszkańców. Twierdzą, że po otwarciu mostu Północnego korki wzrosną. Podporządkowana ul. Nocznickiego zamieni się wtedy w zjazd z mostowej trasy.

Jak to poprawić? Mieszkańcy mają kilka pomysłów:

∑ wytyczenie lewoskrętu w Nocznickiego

∑ montaż świateł

∑ zamianę skrzyżowania w rondo.

– Rozwiązanie docelowe, np. rondo, wdrożymy przy okazji budowy kolejnego odcinka Trasy Mostu Północnego aż do Wólczyńskiej – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Kiedy to się stanie? Nie wiadomo. – Poszukamy rozwiązania doraźnego. Może dobrym pomysłem byłoby skierowanie tam policjantów, którzy kierowaliby ruchem? – rzuca burmistrz Pietrusiński.

Dla porównania: tuż obok w kilka tygodni powstał dojazd dla dewelopera osiedla Wólczyńska, który wymagał przebudowy ulicy. Jak to możliwe? – Za prace zapłacił deweloper. Samorząd nie partycypował w inwestycji – usłyszeliśmy w ratuszu Bielan.

Obrazek
Trasa Mostu Północnego odciąży most Grota-Roweckiego. Tym ostatnim w ciągu doby przejeżdża 160 tys. pojazdów – to wynik jak na autostradach w USA. Ulica Kasprowicza z wąskim gardłem na wysokości Wolumenu i Lasku Lindego nie jest przygotowana na przyjęcie zwiększonego ruchu. Na dodatek ratusz pozwolił na budowę apartamentowca przy Kasprowicza 68 – tuż obok planowanej jezdni. Drogowcy nie planują przebudowy zakorkowanego skrzyżowania ul. Wólczyńskiej z Nocznickiego – to będzie drugie miejsce, w którym kierowcy utkną po zjeździe z mostu. Kierowcy z Białołęki mogą przesiadać się do metra, zostawiając samochód na parkingu Parkuj i Jedź Młociny. Niestety, tysiąc miejsc parkingowych już dziś jest zajętych, mimo że most Północny jest dopiero w budowie.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,539568_ ... elany.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 9:09

Akurat likwidacja tego wąskiego gardła pogorszy warunki ruchu na Bielanach (z wyjątkiem Wrzeciona).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2010, 9:19

Wiedzą o tym wszyscy oprócz warszawskich hydraulików ruchu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 9:47

Nie wszyscy, bo tu przecież wyraźnie napisane, że to Bielany walczą o przebudowę, a nie np. Inżynier Ruchu.

To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2010, 9:57

Tia? To pójdź do Inżyniera Ruchu z projektem niezapewniającym przepustowości dla samochodów. Powodzenia życzę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 10:00

Toteż teraz jest ostatnia pora, póki tych samochodów jeszcze nie ma :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3502
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 gru 2010, 10:04

To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze
Analogicznie do Ursynowa, który powinien walczyć o pozostawienie przejazdu w kierunku ul. Gąsek w stanie nienaruszonym, a walczy o coś dokładnie przeciwnego :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2010, 10:32

Bastian pisze:To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze :]
Jeżeli za północny wlot uznajesz Przy Agorze, to jest on już wystarczająco zdławiony.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 10:46

Nie, to raczej bym nazwał wschodnim ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 gru 2010, 10:50

Chyba trzeba się przesiąść na oznaczenia 8-kierunkowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 24727
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 gru 2010, 11:31

A czy przy pawilonie wejściowym w głowicy północnej stacji Wawrzyszew nie powstał blok zbyt blisko przyszłej jezdni?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 11:38

Co znaczy w tym przypadku "zbyt blisko"?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 gru 2010, 11:56

Z pomiarów na gm wyszło mi, że od linii ściany bloku do pawilonu jest 18 metrów. Stare bloki są cofnięte o kolejne 10m.

Licząc 2m chodnika przy pawilonie i 7m jezdni, zostaje 9m. Tylko że tam jeszcze jakby coś na dole wystawało z tego bloku, na zdjęciu nie widać dobrze...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 gru 2010, 12:13

No przecież nikt tego nie buduje na zasadzie "Zdzisiek, Marek, stańcie obok siebie, sprawdzimy, czy się ludzie na chodniku miną", tylko w liniach rozgraniczających. Ciasno tam jest, budynek dosunięto do samej linii, ale na ulicy raczej nie stanął. Raczej, podkreślam, bo różne cuda czasem się dzieją.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ