Strona 31 z 54

: 03 wrz 2010, 19:27
autor: Wolfchen
Wykonawca ma ustalony termin końca budowy i musi go dotrzymać.
Zdaje się, że nie można naliczać kar, jeśli opóźnienie spowodowała pogoda? :-k

: 03 gru 2010, 2:46
autor: Bernard
Obrazek

Most zakorkuje Bielany

Jest szansa na likwidację wąskiego gardła na ul. Kasprowicza. Mieszkańcy walczą też o przebudowę Wólczyńskiej. – Bielany mogą zostać sparaliżowane przez most Północny – ostrzegają.


Jeszcze tylko 150 m brakuje do spięcia obu brzegów Wisły przez most Północny. Prace przy nasuwaniu konstrukcji stalowej nad nurtem Wisły trwają mimo zimy. W 2012 r. od Modlińskiej do Młocin powinien dotrzeć bezkolizyjny drogowy łącznik z mostem Północnym, warty 1 mld 50 mln zł. Nowa przeprawa przez Wisłę ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym jeździ prawie 160 tys. aut na dobę. Wtedy Kasprowicza stanie się zatłoczonym wjazdem do centrum z Białołęki i Targówka. W ratuszu szukają pieniędzy na drogowe inwestycje na Bielanach.

Po pierwsze, Kasprowicza

Główny problem to ul. Kasprowicza nad odcinkiem metra. Kierowcy powinni mieć tu dwa pasy ruchu w każdą stronę. Ale między ul. Oczapowskiego i Sokratesa wpadają w wąskie gardło – po jednym pasie. Poszerzyć trzeba 800-metrowy odcinek.

Kasprowicza powinna zostać poszerzona przy okazji budowy metra już w 2005 roku. Zarząd Transportu Miejskiego zlecił za 1 mln zł wykonanie projektu, ale ten już się zdezaktualizował.

Z powodu oszczędności budowa wypadła z planów miasta. – Jeśli równocześnie z mostem nie powstanie druga jezdnia Kasprowicza, będzie problem – mówi wiceburmistrz Bielan Kacper Pietrusiński. – Przygotowaliśmy nowy projekt przebudowy. Uzyskaliśmy wszystkie decyzje. Jest ważne pozwolenie na budowę. Wszystko jest gotowe do ogłoszenia przetargu – twierdzi.

W czym problem? Na realizację inwestycji potrzeba prawie 30 mln zł, których w budżecie nie ma. Jak się dowiedzieliśmy, miejski koordynator remontów Wiesław Witek ma wnioskować na styczniowej naradzie koordynacyjnej o budowę drugiej jezdni w przyszłym roku.

– Aż się prosi, żeby szukać wykonawcy i ruszać z budową – przyznaje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

– Wszystko rozstrzygnie się jednak po zamknięciu roku budżetowego, czyli w styczniu. Jeśli znajdziemy pieniądze, budowa wystartuje w 2011 roku.

Po drugie, Wólczyńska

To niejedyny problem na bielańskim brzegu rzeki, jaki trzeba rozwiązać przed otwarciem mostu Północnego. Komunikacyjną gehennę codziennie rano i po południu przeżywają także mieszkańcy osiedli znajdujących się w okolicach Arkuszowej, a także ci, którzy dojeżdżają tą drogą od strony Izabelina, Babic Starych i Łomianek. Problem – skrzyżowanie Wólczyńskiej z Nocznickiego. Nie ma tutaj świateł. Nocznickiego jest podporządkowana. Żeby z niej wyjechać albo w nią skręcić, trzeba wymuszać pierwszeństwo.

– Kilkukilometrowy korek na Wólczyńskiej ciągnie się czasem aż do ul. Estrady. Przejazd do Nocznickiego zajmuje 30 min – mówi Monika Malinowska ze Społecznego Komitetu Osiedlowego Maki V.

Pod petycją do Urzędu Dzielnicy Bielany o przebudowę tego miejsca podpisało się ponad 100 mieszkańców. Twierdzą, że po otwarciu mostu Północnego korki wzrosną. Podporządkowana ul. Nocznickiego zamieni się wtedy w zjazd z mostowej trasy.

Jak to poprawić? Mieszkańcy mają kilka pomysłów:

∑ wytyczenie lewoskrętu w Nocznickiego

∑ montaż świateł

∑ zamianę skrzyżowania w rondo.

– Rozwiązanie docelowe, np. rondo, wdrożymy przy okazji budowy kolejnego odcinka Trasy Mostu Północnego aż do Wólczyńskiej – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Kiedy to się stanie? Nie wiadomo. – Poszukamy rozwiązania doraźnego. Może dobrym pomysłem byłoby skierowanie tam policjantów, którzy kierowaliby ruchem? – rzuca burmistrz Pietrusiński.

Dla porównania: tuż obok w kilka tygodni powstał dojazd dla dewelopera osiedla Wólczyńska, który wymagał przebudowy ulicy. Jak to możliwe? – Za prace zapłacił deweloper. Samorząd nie partycypował w inwestycji – usłyszeliśmy w ratuszu Bielan.

Obrazek
Trasa Mostu Północnego odciąży most Grota-Roweckiego. Tym ostatnim w ciągu doby przejeżdża 160 tys. pojazdów – to wynik jak na autostradach w USA. Ulica Kasprowicza z wąskim gardłem na wysokości Wolumenu i Lasku Lindego nie jest przygotowana na przyjęcie zwiększonego ruchu. Na dodatek ratusz pozwolił na budowę apartamentowca przy Kasprowicza 68 – tuż obok planowanej jezdni. Drogowcy nie planują przebudowy zakorkowanego skrzyżowania ul. Wólczyńskiej z Nocznickiego – to będzie drugie miejsce, w którym kierowcy utkną po zjeździe z mostu. Kierowcy z Białołęki mogą przesiadać się do metra, zostawiając samochód na parkingu Parkuj i Jedź Młociny. Niestety, tysiąc miejsc parkingowych już dziś jest zajętych, mimo że most Północny jest dopiero w budowie.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,539568_ ... elany.html

: 03 gru 2010, 9:09
autor: Bastian
Akurat likwidacja tego wąskiego gardła pogorszy warunki ruchu na Bielanach (z wyjątkiem Wrzeciona).

: 03 gru 2010, 9:19
autor: Glonojad
Wiedzą o tym wszyscy oprócz warszawskich hydraulików ruchu...

: 03 gru 2010, 9:47
autor: Bastian
Nie wszyscy, bo tu przecież wyraźnie napisane, że to Bielany walczą o przebudowę, a nie np. Inżynier Ruchu.

To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze :]

: 03 gru 2010, 9:57
autor: Glonojad
Tia? To pójdź do Inżyniera Ruchu z projektem niezapewniającym przepustowości dla samochodów. Powodzenia życzę.

: 03 gru 2010, 10:00
autor: Bastian
Toteż teraz jest ostatnia pora, póki tych samochodów jeszcze nie ma :D

: 03 gru 2010, 10:04
autor: drapka
To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze
Analogicznie do Ursynowa, który powinien walczyć o pozostawienie przejazdu w kierunku ul. Gąsek w stanie nienaruszonym, a walczy o coś dokładnie przeciwnego :)

: 03 gru 2010, 10:32
autor: pawcio
Bastian pisze:To, co Bielany rzeczywiście powinny wywalczyć, to zostawienie jezdni, jak jest, a do tego o dobrze dławiącą sygnalizację na północnym wlocie na skrzyżowanie Kasprowicza i Przy Agorze :]
Jeżeli za północny wlot uznajesz Przy Agorze, to jest on już wystarczająco zdławiony.

: 03 gru 2010, 10:46
autor: Bastian
Nie, to raczej bym nazwał wschodnim ;)

: 03 gru 2010, 10:50
autor: pawcio
Chyba trzeba się przesiąść na oznaczenia 8-kierunkowe.

: 03 gru 2010, 11:31
autor: MeWa
A czy przy pawilonie wejściowym w głowicy północnej stacji Wawrzyszew nie powstał blok zbyt blisko przyszłej jezdni?

: 03 gru 2010, 11:38
autor: Bastian
Co znaczy w tym przypadku "zbyt blisko"?

: 03 gru 2010, 11:56
autor: MichalJ
Z pomiarów na gm wyszło mi, że od linii ściany bloku do pawilonu jest 18 metrów. Stare bloki są cofnięte o kolejne 10m.

Licząc 2m chodnika przy pawilonie i 7m jezdni, zostaje 9m. Tylko że tam jeszcze jakby coś na dole wystawało z tego bloku, na zdjęciu nie widać dobrze...

: 03 gru 2010, 12:13
autor: Bastian
No przecież nikt tego nie buduje na zasadzie "Zdzisiek, Marek, stańcie obok siebie, sprawdzimy, czy się ludzie na chodniku miną", tylko w liniach rozgraniczających. Ciasno tam jest, budynek dosunięto do samej linii, ale na ulicy raczej nie stanął. Raczej, podkreślam, bo różne cuda czasem się dzieją.