Strona 322 z 325
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 13:53
autor: Autobus Czerwon
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 14:02
autor: KM
mb112 pisze: ↑04 cze 2025, 11:38
(...) co to w ogóle ma być że Ikea zarządza wiaduktem a nie ZDM czy tam GDDKiA i tak może się nie zgodzić. A jakby im powiedzieć, że w takim razie nie będziecie mieć linii na parkingu ? (...)
No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!
W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 14:08
autor: Jurand
KM pisze: ↑04 cze 2025, 14:02
mb112 pisze: ↑04 cze 2025, 11:38
(...) co to w ogóle ma być że Ikea zarządza wiaduktem a nie ZDM czy tam GDDKiA i tak może się nie zgodzić. A jakby im powiedzieć, że w takim razie nie będziecie mieć linii na parkingu ? (...)
No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!
W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.
Zanim otworzono lewoskręt z S8 w Radzymińską, to wszelkiej maści autokary jeżdziły tym wiaduktem , żeby dalej przebić się przez teren CH do Radzymińskiej.
Czyżby jezdziły nielegalnie?
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 14:40
autor: Bastian
Ale czyje autokary? Bo jeżeli dosłownie "wszelkiej maści", to rzeczywiście nie spodziewam się, by każdy z ich właścicieli występował w ogóle o pozwolenie.
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 14:47
autor: Jurand
Bastian pisze: ↑04 cze 2025, 14:40
Ale czyje autokary? Bo jeżeli dosłownie "wszelkiej maści", to rzeczywiście nie spodziewam się, by każdy z ich właścicieli występował w ogóle o pozwolenie.
Flixy
PlusBus
i to co na wileniaku ląduje, czyli całkiem sporo tych rejsowych autokarów wówczas tamtędy jezdziło
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 14:58
autor: mb112
To w ogóle jest trochę głupota, że tak kluczowego węzła nie zrobiono w pełni bezkolizyjnego, no ale to już teraz nic się nie poradzi.
A czy w ogóle docelowo nie powinno być tak że wpuści się jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itd. i wtedy przystanek Geodezyjna na S8 nie będzie konieczny i linię Bródno - CH M1 (nie wiem która z nich to będzie obecne 112) będzie można dać przez Młodzieńczą, bo tak będzie prościej ?
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 15:14
autor: BrdzJkb
Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 13:53
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 15:14
autor: pawcio
Dla S8 to nie jest kluczowy węzeł.
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 16:40
autor: Matt Cubis
BrdzJkb pisze: ↑04 cze 2025, 15:14
Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 13:53
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.
Że niby dlaczego nie jest dobre? Gdzie w ogóle chciałbyś tam zmieścić śluzy?
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 18:00
autor: BrdzJkb
Bo lewoskręt to relacja która najbardziej ogranicza przepustowość na skrzyżowaniu. Na koniec dnia na takim wydłużeniu cyklu najwięcej skorzystają kierowcy samochodów którzy akurat zalapia się przed autobus.
Natomiast śluza powinna być wykonana poprzez dopuszczenie skrętu w lewo ze środkowego pasa (oczywiście ze wspomniana detekcja). I to niejedyne takie miejsce w Warszawie.
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 20:28
autor: pietia
A gdyby tak 112 w stronę Bemowa skierować przez Radzymińską - Młodzieńczą - Kondratowicza (chyba kiedyś w ramach jakichś objazdów tak nawet jeździło), a do obsługi Wiejskiej i Geodezyjnej przekierować może 240? Wtedy odpadnie problem lewoskrętów

Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 20:57
autor: Autobus Czerwon
240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.
No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 22:05
autor: Krokiet
I relacja Bródno - Klopsiki!!!
Komunikacja na Targówku
: 04 cze 2025, 22:45
autor: mb112
pietia pisze: ↑04 cze 2025, 20:28
A gdyby tak 112 w stronę Bemowa skierować przez Radzymińską - Młodzieńczą - Kondratowicza (chyba kiedyś w ramach jakichś objazdów tak nawet jeździło), a do obsługi Wiejskiej i Geodezyjnej przekierować może 240? Wtedy odpadnie problem lewoskrętów
No moim zdaniem nawet w obie strony, byłoby szybciej.
Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 20:57
240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.
No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
Relację Bródno - CH Targówek to zapewnia 126, wprawdzie nie z każdego przystanku, ale z Metra Kondratowicza jeszcze jest pełno innych linii. No ale gdyby naprawdę wpuścić jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itp. z pętlą gdzieś przy Decathlonie, np. jakieś przedłużone z Bródna 104 czy 176 to i ludzie z tych patobloków mieliby bliżej niż do Geodezyjnej na S8, i relacja północne Bródno - CH Targówek byłaby zapewniona, i można dać 112 na Młodzieńczą. Nawet przesiadki z Marek do 112 mieliby wygodniejsze, bo wtedy nie przy Wiejskiej tylko przy Wolności, z tego samego przystanku.
Komunikacja na Targówku
: 05 cze 2025, 0:59
autor: reserved
Przede wszystkim takie pytanie: kto korzysta z tego przystanku Wiejska? Skąd ci ludzie tam przychodzą? Z centrów handlowych? Przesiadają się z autobusów z Marek? Czy skąd? Czy ludzie, którzy tam wsiadają, mają możliwość np. wsiadać gdzie indziej? Bo może to nie jest kwestia tego, że tam ludzie korzystają czyli tam musi jechać autobus, tylko może zwyczajnie trzeba ludziom zaproponować zmianę przyzwyczajeń. Ale powtórzę, nie wiem skąd tam ludzie na przystanek przychodzą stąd moje pytanie.