Strona 366 z 367

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 22 sie 2024, 15:55
autor: Gdynianin
PiotrekP pisze:
22 sie 2024, 13:06
A korek Śmigłowca - RZS? Chodziło mi o wyeliminowanie tego elementu dla długiej i narażonej na opóźnienie trasy. Skoro nie tu należy szukać problemu, w takim razie co powodowało nieregularność przed rozpoczęciem budowy tramwaju? Sama Dolna?
Korek Śmigłowca-RZS to przede wszystkim korek do tunelu na Prymasa i potencjalnie osobówek jadących w lewo na samym rondzie. A to dotyczy przede wszystkim drugiego (i trzeciego) pasa od prawej.
Pierwszy prawy pas jest buspasem i nawet jak jakaś fajtłapa/cwaniak zajmie buspas by wciskać się do tunelu, to nie generuje to opóźnień takich jakie występują przy samym Zachodnim (szczególnie w kierunku Ursusa), jakie są na Dolnej czy jakie są i będą np. na Bitwy Warszawskiej.

W Alejach za zachodnim większym problemem są:
- w stronę centrum: światła przed Śmigłowca od strony Włoch/Ursusa, wynikające z ustawienia preferującego wyjazdy z Mszczonowskiej i Śmigłowca
- w stronę przedmieść: splot ruchu w rejonie Reduty z głównej jezdni alei i łącznicy z ronda
ale ani tu, ani tu 159 i 172 się nie pojawiają

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 22 sie 2024, 16:40
autor: PiotrekP
Gdynianin pisze: Do tego dochodzi fakt, że 172 w dojazdach z/do Blue City (i Reduty) to ugruntowana i popularna relacja m.in. z ulic Rakowca gdzie nie ma centrum handlowego 154 nie pojawia się. A relację Blue City - Grójecka wypełnia już częstsze (i nie zawijające przez Zachodni i Szczęśliwicką) 208.
Fakt, przejęło tę trasę po wcześniejszym 228. W takim razie jeśli nie koliduje kraniec przy centrum handlowym to BlueCity - Kamionek.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 18:56
autor: ness
Siemanko koledzy. Z racji nietypowego objazdu wpadłem zapytać jakim cudem linia 172 może tak jeździć skoro od 2X lat 'niedałosie' skierować żadnej linii z zp rakowiec Racławicką do Mołdawskiej i dalej do Korotyńskiego? 2X lat czyli gdzieś tak od czasu 186 na solowych jelczach z Chełmskiej, 512 przez całe miasto etc. Od zawsze w skrócie. A tu nagle, bez żadnych działań w terenie poza wrzuceniem kilku betonowych płyt na chodnik, można tak jednak puścić autobus i to przegubowy od razu.
Rodzi to oczywiste pytanie dlaczego 128 ma w tym samym czasie objazd przez Trojdena zamiast gnać prosto do Racławickiej i dalej po trasie obecnego 172? Wiadomo brygady srady, ale nie było opcji żeby wyrzeźbić 1 dodatkową na taką trasę dla 128?
Ostatnie pytanie, retoryczne, dlaczego nie może to być stała trasa 128/172? Na 128 szczególnie nie ma zbyt dużego popytu na Ochocie i jest to jeden z głownych powodów. Za słabo zbiera/zwozi paxów z/na Rakowiec. Dlaczego wszystko wróci do normalnego ułomnego stanu po remoncie tego kawałka Pruszkowskiej? Serce boli

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:40
autor: Glonojad
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:43
autor: mb112
Ja w ogóle nie rozumiem, dlaczego nie można dać 128 w obie strony Korotyńskiego i Racławicką, a 172 w obie strony Pruszkowską. Albo odwrotnie. Z uzupełnieniem przystanków o brakujące, tak aby były w obie strony w mniej więcej w tych samych miejscach (czyli obecną Mołdawską trzeba by rozbić na dwa ZP). Byłby bardziej przejrzysty układ, a chyba obie linie są na tyle częste i jadą w innych relacjach, że nie sądzę aby ich rozbicie na dwa ciągi jakoś przeszkadzało.
W szczególności nie rozumiem tego przebijania się przegubów na 172 przez Mołdawską, przecież to jest osiedlowa uliczka przez krzaki, z zaparkowanymi samochodami po jednej stronie i kontraruchem rowerowym w drugą. Tylko po to żeby bonusowo obsłużyć 1 przystanek Pruszkowska. A przecież można to uporządkować.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:48
autor: mb112
Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
No to też jest pomysł, tylko którędy konkretnie ? Pruszkowska - Pawińskiego - Korotyńskiego - Grójecka ?
Był tu chyba już kiedyś omawiany taki pomysł, z jakąś uliczną pętlą 414 na Rakowcu, tylko czy w relacji BW1920 - Rakowiec nie wystarczają 186 i 136 ?

Re: Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 19:54
autor: Łukasz
Glonojad pisze:A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo argumentem za jego wydłużeniem było wzmocnienie pociągów ;)

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 03 wrz 2024, 20:06
autor: pawcio
Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo na Szczęśliwicach są ładowarki.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 19:24
autor: pawcio
Nikt się nie zorientował, ale od przyszłego tygodnia 208 będzie dwukierunkowe przez cały czas.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 20:07
autor: wincenty
pawcio pisze:
03 wrz 2024, 20:06
Glonojad pisze:
03 wrz 2024, 19:40
A ja się zastanawiam, dlaczego na Instalatorów nie jedzie 128 zamiast 414.
Bo na Szczęśliwicach są ładowarki.
To się może zmienić po przyszłorocznych dostawach elektryków z dużymi bateriami.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 20:16
autor: Warsopolis5253
Ale jaki to miałoby sens, skoro mogą zostawić jak jest i elektryfikować kolejne linie. Jakby myślę, że brak 414 na tym krótkim odcinku nie robi nikomu, aż tak wielkiej różnicy bo jest 186, a za 128 nie ma nic. Raczej te dostawy zelektryfikują 189, 401 czy tam 131, a nie 128 które ma dedykowaną ładowarkę.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 20:29
autor: ZielonyJamnik
Lepiej by było przenieść elektryki ładujące się na mieście na 157/184, bo masz krótsze kilometrowo kółka niż na zestawie 128+175, a już nie raz było, że na 128+175 nie starczało baterii.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 20:55
autor: Warsopolis5253
No może i tak, ale przeniesienie elektryków na 157 pewnie by spowodowało, że Adolfy zeszłyby ze 136 i jeździły na 157 stojąc w tam tych korkach, więc myślę, że dało by podobny efekt co jest teraz na 128/175 (mówię o brygadach Kleszczowej nie Stalowej), a 184 no raczej nie, to nie linia przy centrum, więc raczej ich tam nie wrzucą. A mówię o Adolfach bo raczej nie zamieniliby 128/175 na 157 czy 184 tylko brygady Kleszczowej ze 136 by przejęli niż mieszali liniami. A taka elektryfikacja 131 to elektryfikacja kolejnej linii w centrum. 189/401 to elektryfikacja linii w Mordorze i linii jeżdżących bo dużej części miasta. Dlatego uważam, że takiej zamiany nie będzie, poza tym zabranie bezpośredniego połączenia do ścisłego centrum ze środka Szczęśliwic w zamian za szczytową linie dublującą się z 186 to raczej nie przejdzie.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 20:59
autor: Placuszek44
Warsopolis5253 pisze:
09 paź 2025, 20:16
Raczej te dostawy zelektryfikują 189, 401 czy tam 131, a nie 128 które ma dedykowaną ładowarkę.
Ja mam tylko nadzieję, że dla elektryków z dużymi bateriami nie będzie dedykowanych linii, tylko obsłużą wszystkie.

Poprawa komunikacji na Ochocie

: 09 paź 2025, 21:01
autor: ZielonyJamnik
Ale dwie brygady z 128/175 mogą przejść na 157/184, a resztę brygad może pokryć R-1 z R-4, a R-2 może wziąć 182/188 od R-1