Porządki na południu (117, 519)

Moderator: Wiliam

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 20 sty 2011, 19:14

Dęboszczak pisze:Nie bardzo rozumiem, dlaczego musi być bezpośrednie połączenie Wilanowa z metrem Służew, można się przesiąść przy Dolinie lub podjechać 1 stację metrem. Kanalizując potok Wilanowska - Metro Wilanowska odpada problem powrotu "na której stacji wysiąść"
Nie bardzo też wiem dlaczego musi istnieć bezpośrednie połączenie z GM skoro jest przesiadka na 165 i 218? Ile razy w tygodniu ktoś jeździ tam na zakupy? 1-2?
Jest codzienny potok z Wilanowa na zachód od Puławskiej. Nie jest może powalający (średnio połowa miejsc siedzących w autobusie) ale jest. Problemem jest
1) NIEBYWALE UPIERDLIWA przesiadka przy MW.
2) NIEBYWALE UPIERDLIWY korek na Al. Wilanowskiej.

Stąd połączenie 217 i 218 to konieczność przynajmniej aby rozwiązać problem nr 1. Problem nr 2 zazwyczaj był rozwiązywany na korzyść Służewia (bo wbrew wieszanym psom, 117 wiele opóźnione zazwyczaj nie było i nie wmawiać mi że widziałem którąś tam brygadę dalej bo wiem co o której powinno być).

239 to wyłącznie wyraz uporu maniaka. Zobaczycie, dym będzie potężny bo nikomu to w Powsinie niepotrzebne. Przy zamianie 519 na 130 wojny by nie było. No ale sami tego chcieliście i żadne argumenty do Was nie trafiały.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2011, 19:23

Zebra pisze: 1) NIEBYWALE UPIERDLIWA przesiadka przy MW.
Przejście z jednego peronu na drugi na pętli to jest coś NIEBYWALE UPIERDLIWEGO? :bredzisz:
Zebra pisze:No ale sami tego chcieliście i żadne argumenty do Was nie trafiały.
Nie istnieją żadne argumenty przemawiające za puszczaniem do Powsina linii jadącej dalej niż najbliższa stacja metra. Szkoda, że nie chcesz tego 130 puścić na Kępę Zawadowską, równie "genialny" pomysł. Skończmy z łączeniem każdej dziury z centrum miasta.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 sty 2011, 19:23

Co najmniej powinno zostać 182 na trasie: Okęcie - GM - Wilanów w zastępstwie 117.

Dęboszczak
Posty: 1852
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 20 sty 2011, 19:57

fik pisze:
Zebra pisze: 1) NIEBYWALE UPIERDLIWA przesiadka przy MW.
Przejście z jednego peronu na drugi na pętli to jest coś NIEBYWALE UPIERDLIWEGO? :bredzisz:
Zebra pisze:No ale sami tego chcieliście i żadne argumenty do Was nie trafiały.
Nie istnieją żadne argumenty przemawiające za puszczaniem do Powsina linii jadącej dalej niż najbliższa stacja metra. Szkoda, że nie chcesz tego 130 puścić na Kępę Zawadowską, równie "genialny" pomysł. Skończmy z łączeniem każdej dziury z centrum miasta.
Linia 130 za 519 to marne zastępstwo, donikąd rzadko i przy korkach na Ochocie niepunktualnie. Wcześniej próbowano i był krzyk też bym na miejscu mieszkańców Powsina za takie 130 "podziękował"

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 20 sty 2011, 20:00

Dęboszczak pisze:też bym na miejscu mieszkańców Powsina za takie 130 "podziękował"
Oczywiście - to beznadziejna oferta. W dodatku jedzie do Centrum "bokiem". Nawet jak na d****ieszczyznę, to kiepska oferta.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 sty 2011, 20:02

Jasne, lepsze 239 dublujące inne linie :bredzisz: . Odrzucili 130, bo woleli 519. Tym bardziej teraz będą narzekać, że takie gówno im się wciska.

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 20 sty 2011, 20:04

fik pisze:
Zebra pisze: 1) NIEBYWALE UPIERDLIWA przesiadka przy MW.
Przejście z jednego peronu na drugi na pętli to jest coś NIEBYWALE UPIERDLIWEGO? :bredzisz ]:[/quote]

Mianowicie to, że najpierw przyjeżdżasz jednym autobusem robiąc oberka, przełazisz na pętlę do drugiego (około 120 metrów wcale nie tak wspaniale), wsiadasz w ten drugi, czekasz i wleczesz się w korku do Galerii ew. dalej. Jeśli trafisz akurat na 165, to jeszcze w bonusie masz wysiadkę przy Instytucie Fizyki ponieważ przystanek za skrzyżowaniem jest tam gdzie jest tj. nigdzie. W tym wypadku linia na przestrzał oszczędzi wiele czasu. Nawet jeśli w kierunku Wilanowa konieczna byłaby przejażdżka przez pętlę.
Zebra pisze:No ale sami tego chcieliście i żadne argumenty do Was nie trafiały.
fik pisze:Nie istnieją żadne argumenty przemawiające za puszczaniem do Powsina linii jadącej dalej niż najbliższa stacja metra. Szkoda, że nie chcesz tego 130 puścić na Kępę Zawadowską, równie "genialny" pomysł. Skończmy z łączeniem każdej dziury z centrum miasta.
Jeden podstawowy - nie cała dzielnica to urząd przy Kostki Potockiego. Nie na darmo 164 wywija po Stegnach a 163 w niektórych kursach jedzie dalej niż Sadyba. No ale ja nietutejszy, nie znam się i argumenty błahe. Jasne (*,)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2011, 20:11

Zebra pisze:Nawet jeśli w kierunku Wilanowa konieczna byłaby przejażdżka przez pętlę.
W obie strony będzie ona absolutnie niezbędna, chyba, że chcesz zafundować znacznie większej grupie pasażerów znacznie dłuższe dojście na przystanek 08.
Zebra pisze:Jeden podstawowy - nie cała dzielnica to urząd przy Kostki Potockiego.
Aha, a co jeszcze?
Zebra pisze:Nie na darmo 164 wywija po Stegnach a 163 w niektórych kursach jedzie dalej niż Sadyba.
Dobrze, opierajmy dalej komunikację na takich gównach. Daleko dojdziemy.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 20 sty 2011, 20:21

Zebra pisze:Mianowicie to, że najpierw przyjeżdżasz jednym autobusem robiąc oberka, przełazisz na pętlę do drugiego (około 120 metrów wcale nie tak wspaniale), wsiadasz w ten drugi, czekasz i wleczesz się w korku do Galerii ew. dalej. Jeśli trafisz akurat na 165, to jeszcze w bonusie masz wysiadkę przy Instytucie Fizyki ponieważ przystanek za skrzyżowaniem jest tam gdzie jest tj. nigdzie. W tym wypadku linia na przestrzał oszczędzi wiele czasu. Nawet jeśli w kierunku Wilanowa konieczna byłaby przejażdżka przez pętlę.
No to przesiadka w Dolinie Służewieckiej do 189/401, jak kto woli.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 6064
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 20 sty 2011, 20:21

Na odcinku mokotowskim akurat 117 zdaje się mieć lepszą frekwencję, aniżeli 138. Żeby to jeszcze zahaczało o metro bardziej, aniżeli DS Riviera...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Zebra
Posty: 306
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 20 sty 2011, 20:24

fik pisze:
Zebra pisze:Nawet jeśli w kierunku Wilanowa konieczna byłaby przejażdżka przez pętlę.
W obie strony będzie ona absolutnie niezbędna, chyba, że chcesz zafundować znacznie większej grupie pasażerów znacznie dłuższe dojście na przystanek 08.


W jedną. W drugą stronę jest przystanek Podbipięty.
fik pisze:
Zebra pisze:Nie na darmo 164 wywija po Stegnach a 163 w niektórych kursach jedzie dalej niż Sadyba.
Dobrze, opierajmy dalej komunikację na takich gównach. Daleko dojdziemy.
No, póki co Powsin ma opartą na 519 z zasadniczą częstotliwością 15' i jest źle bo za mocne. Co ile sobie wyobrażasz to 239? Wydaje się że max będzie co 20, dokładnie tyle co 130. Jakieś bardziej logiczne argumenty poproszę bo póki co widzę same kompletne bzdury.

I jeszcze proszę o zmierzenie się z faktem, że zamiast obsługi dwóch ciągów, Powsin "zyskuje" obsługę jednego trzema niekoordynowalnymi liniami. 710 co 15', 139 co 30' i 239 co ileś tam, pewnie 20'. Po kiego wała - ZTM raczy wiedzieć. Mieszkańcy wystawią odpowiednią laurkę temu "układowi komunikacyjnemu". Jeszcze nazywać to "porządkami", ROTFL.

Krzysiek_S
Posty: 4672
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 sty 2011, 20:30

ZTM pisze:Żeby zapewnić wygodny dojazd do Parku Kultury w Powsinie, co ma duże znaczenie szczególnie w okresie letnim i umożliwić dojazd z Powsina do stacji metra Wilanowska, uruchomiona zostanie nowa linia – 239. Będzie kursowała na trasie:

POWSIN-PARK KULTURY – Opieńki (wybrane kursy: Gąsek – STARE KABATY – Gąsek) – Przekorna – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA

Autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 12 min. w godzinach szczytu, co 15 min. poza szczytem i co 20 min. w święto. Linia 239 umożliwi nie tylko dojazd do Parku Kultury w Powsinie, ale także zapewni mieszkańcom Powsina wygodny dojazd do metra i dalej do Śródmieścia oraz do innych rejonów Warszawy. Dzięki niezbyt długiej trasie autobusy tej linii będą kursowały regularnie i bardziej punktualnie. Pasażerowie zainteresowani dojazdem z Powsina na ul. Sobieskiego będą mogli przesiadać się z linii 239 na przystanku Królowej Marysieńki do linii 116, 130, 519 i E-2.

Warto także wspomnieć, że od maja do końca października, do Parku Kultury w Powsinie pasażerowie będą mogli dojechać również linią 419, która będzie kursowała co 20 minut obecną trasą linii 519 (z centrum do pętli Powsin-Park Kultury).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2011, 20:31

Zebra pisze: W jedną. W drugą stronę jest przystanek Podbipięty.
QUE?! Ludzie wychodzący z metra mają iść 500m (bądź 350 do przystanku MWilanowska 08), bo tobie się nie chce ruszyć tyłka i przesiąść na pętli?
Zebra pisze:No, póki co Powsin ma opartą na 519 z zasadniczą częstotliwością 15' i jest źle bo za mocne. Co ile sobie wyobrażasz to 239?
139 co 20, 239 co 20, łącznie co 10'.
Zebra pisze:Jakieś bardziej logiczne argumenty poproszę bo póki co widzę same kompletne bzdury.
Cenna samokrytyka, towarzyszu. Dowiem się w końcu, jakie to niezbędne cele dla dzielnicy Wilanów znajdują się po trasie 130?
Zebra pisze:I jeszcze proszę o zmierzenie się z faktem, że zamiast obsługi dwóch ciągów, Powsin "zyskuje" obsługę jednego trzema niekoordynowalnymi liniami.
Bzdura. 710 nie obsługuje Powsina, 139 i 239 muszą być idealnie koordynowalne.

[ Dodano: |20 Sty 2011|, 2011 20:37 ]
fik pisze:139 i 239 muszą być idealnie koordynowalne.
Krzysiek_S pisze: Autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 12 min. w godzinach szczytu, co 15 min. poza szczytem i co 20 min. w święto.
Chyba przesadziłem z optymizmem. :term: Zamiast zrobić jedno i drugie co 15/20//20, żeby układ miał ręce i nogi, esz.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 6065
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 sty 2011, 20:52

219 dużo za często...
20/20//30 + 139 20/20//30.
I styknie.

Rosa
Posty: 4490
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 sty 2011, 21:02

osa pisze:
Zebra pisze: 1. Skrócenie 117 OK, ale fatalne miejsce na zakończenie trasy. Czy nie można dociągnąć do Pl. Konstytucji, znacznie lepiej dostosowanego do zakończenia linii? Albo jakaś runda przez Emilii Plater? O ile w ogóle krańcowanie linii w Centrum nie jest najlepszym pomysłem, to byle nie patelnia.
Też mi się początkowo wydawało, że rondo w centrum nie jest najlepszym pomysłem do zawracania dla 117, powiedziałbym nawet, że fatalnym ze względu na beznadziejnie położony przystanek dla wysiadających (z dala od metra i dopiero po okrążeniu ronda) i groźbę blokowania przejazdu. Dlatego naturalnym wydawałoby się wyznaczenie nowej pętli na pl. Konstytucji.
Myślę jednak, że ta zawrotka na rondzie będzie tylko tymczasowo - do połączenia 117 z jedną z linii z zachodu przy okazji przetasowań z powodu budowy II linii metra. Pewnie w grę wchodzi 127 lub 517. To tłumaczyłoby też wytyczenie buspasa w Al. Jerozolimskich, bo na razie wzdłuż niego w całości kursują dość słabe linie.
Zawrotka na rondzie byłaby zabójcza dla 117 jako dojazdu do Centrum. Bo niby gdzie by ta linia miała w takim wypadku dowozic. Przecież, tak jak piszesz, nikt by nie czekał az linia okrazy rondo aby wysiąść pod Forum.
Tymczasowości tez się nalezy wystrzegac jak ognia bo tymczasowe rozwiazania lubią trwać i trwać.

ODPOWIEDZ