Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 paź 2025, 16:07

No bez przesady, ZTM nie zezwala na 18,75m, MZA i ajenci nie kupują 18,75m, to by nagle Relobus miał wyjść przed szereg zamawiając 18,75?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

tatra
Posty: 336
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 17 paź 2025, 18:24

To chyba MZA nie chce 18,75 ZTM nie interesuje czy pojazd jest dłuższy niż kanał.
tatra

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 17 paź 2025, 20:08

zxcvbnm pisze:
17 paź 2025, 16:07
No bez przesady, ZTM nie zezwala na 18,75m, MZA i ajenci nie kupują 18,75m, to by nagle Relobus miał wyjść przed szereg zamawiając 18,75?
Pardon, zagalopowałem się i zapomniałem, że max to 18,2 m. Także wychodzi na to, że będą Kenty C 18 hybrid.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 paź 2025, 14:41

Na infobusie potwierdzono, że Mobilis i Relo kupują Otokary Kent
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Warsopolis5253
Posty: 190
Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41

Post autor: Warsopolis5253 » 21 paź 2025, 16:20

MIDI raczej będą Vectio bo Kent nie ma wersji 9m. Choć na stronie nie ma też nic o hybrydowych przegubach, ani MIDI.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 126
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 21 paź 2025, 16:49

Czy poza artykułami infobusa (które czasami zawierają błędy/spekulacje) jest inne potwierdzenie nt. Otokarów?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 paź 2025, 16:53

Może i tak, tylko tak dziwnie napisano.

Podejrzewam, że wielkiej tu filozofii nie będzie tylko włożą zwykłą DIWA NXT i tyle


@Vlady https://warszawa.eska.pl/gigantyczny-ko ... -hBxy.html
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 21 paź 2025, 18:16

ZielonyJamnik pisze:
21 paź 2025, 16:53
Podejrzewam, że wielkiej tu filozofii nie będzie tylko włożą zwykłą DIWA NXT i tyle.
Nie inaczej Milordzie.
Ja tylko ciekaw jestem mixu MX-11 + NXT + start-stop. Solaris mówi temu nie.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 paź 2025, 18:52

Ooo dlaczego?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
konri
Posty: 1150
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 21 paź 2025, 23:56

Nie wiem czy jest wersja MX-11 przystosowana do Star&Stop która odpala w ułamku sekundy. Dotychczas nam znane w Solarisach dość długo kręcą przy odpalaniu. Poza tym znane są problemy tego silnika z uszszkodzeniami zębatego wieńca na kole zamachowym które zazębia się z rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 paź 2025, 5:32

Gwarancja do bramy i się nie znamy :)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 22 paź 2025, 7:05

konri pisze:
21 paź 2025, 23:56
Nie wiem czy jest wersja MX-11 przystosowana do Star&Stop która odpala w ułamku sekundy.
DAF twierdzi, że takowe motory mają NU18 z Rzymu. Tylko start-stopa jakoś w nich nie słychać...
konri pisze:
21 paź 2025, 23:56
Dotychczas nam znane w Solarisach dość długo kręcą przy odpalaniu. Poza tym znane są problemy tego silnika z uszszkodzeniami zębatego wieńca na kole zamachowym które zazębia się z rozrusznikiem.
Plus parę innych rzeczy, które star-stop by prędzej niż szybciej posłał na złomowisko.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 paź 2025, 7:49

Ale tutaj chyba w ramach mild-hybrid nie będzie rozrusznika tylko odpalanie z generatora, więc przynajmniej ten problem odpada
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

piorunus
Posty: 421
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 22 paź 2025, 9:01

Ale co z tego skoro pozostają jeszcze takie elementy jak trubosprężarka, koło dwumasowe czy akumulatory. Im start-stop nie służy.

px33
Posty: 1737
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 paź 2025, 9:30

A mild hybrid nie ma dodatkowych akumulatorów tylko do odpalania i regeneracji energii ze zwalniania? Ochronę sprężarki (jeśli chodzi o to żeby miała szansę się schłodzić) w zasadzie powinien zapewniać program silnika/autobusu, nie wyłączając silnika jeśli temperatura jest zbyt wysoka.

ODPOWIEDZ