Strona 610 z 610

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 20:44
autor: fik
Ja to mam przekonanie, że jakaś część podróżnych kolejowych będzie wolała korzystać z Zachodniego niż Centralnego, bo efekt nowości/czystości; acz to w sumie tyczy bardziej osób z odleglejszych rejonów, gdzie czas dojazdu do obu dworców może być porównywalny (jak chociażby Wilanów), bo jak ktoś mieszka przy samym Centralnym, to wiadomo że z niego skorzysta tak czy owak. Przy Zachodniej jest też parę sporszych biurowców i konsulat dyplomatyczny Ukrainy maskujący się pod postacią dworca autobusowego; poza tym faktycznie niewiele.

Linia legionowska ma z centrum w ogóle swoje pociągi, ale jak już, to wszystko jest lepsze od Peronu Zadupie: w zależności od punktu startowego M1 na Gdański, 10/11 na Wolę, M2 na Młynów, czy nawet 1 na Gdański.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 22:41
autor: Konied Makevski
Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.

Propozycja z 32 jest ciekawa, ale chyba prędzej widziałbym przetrasowanie 23 na trasę Czynszowa - Kercelak - trasa 1 - Dw. Zachodni i jednocześnie 13 na trasę Nowe Bemowo - Kawęczyńska. Taborowo wyszłoby podobnie, ale niestety takie 13 i 23 nie byłyby na króciaki.

Aczkolwiek obstawiam, że Zachodni skończy z połową 1 i 14.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 22:45
autor: Łukasz
Bródno nie odda dojazdu do szpitala. Już 25 nie chcieli oddać. O dziwo z Zachodniego na Zawiszy, Gdański i Wolę też można dojechać pociągiem ;p

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 22:50
autor: adamrozbicki
Konied Makevski pisze:
05 gru 2025, 22:41
Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.

Propozycja z 32 jest ciekawa, ale chyba prędzej widziałbym przetrasowanie 23 na trasę Czynszowa - Kercelak - trasa 1 - Dw. Zachodni i jednocześnie 13 na trasę Nowe Bemowo - Kawęczyńska. Taborowo wyszłoby podobnie, ale niestety takie 13 i 23 nie byłyby na króciaki.

Aczkolwiek obstawiam, że Zachodni skończy z połową 1 i 14.
To ma sens ale ta połowa 1 nie może się nazywać 1 bo to juź naprawdę byłby idiotyzm, dojazd do dworca co drugim kursem linii.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 22:56
autor: Paweł D.
Chciałbym zobaczyć tych pasażerów 1 jadących do Dw. Zachodniego...
I co z tego, że co drugi kurs?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 22:59
autor: adamrozbicki
Paweł D. pisze:
05 gru 2025, 20:31
Tylko jakim celem podróży jest Zachodnia?. Chyba tylko dla PKS? Dla pociągów jadących w stronę Legionowa, to chyba lepszy dojazd ma W-wa Gdańska, niż ten P9. Co tam jeszcze jest takiego?
Bardzo dużo pociągów.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 05 gru 2025, 23:00
autor: Paweł D.
Tych samych co z Centralnej bądź Gdańskiej.... To już nie te czasy co się jechało na stację początkową i wsiadało przez okno.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 06 gru 2025, 8:51
autor: Gdynianin
Paweł D. pisze:
05 gru 2025, 23:00
Tych samych co z Centralnej bądź Gdańskiej.... To już nie te czasy co się jechało na stację początkową i wsiadało przez okno.
Zaraz te pociągi znikną ze Wschodniej (szybciej) i Centralnej (później tak do n+1) i na kilka lat trzeba będzie pomyśleć o Zachodnim i Gdańskim jako dwóch głównych dworcach.
Maybach pisze:
05 gru 2025, 19:53
A może faktycznie jakieś 32? Dość ciężko dostać się z ciągu Solidarności i Wileniaka na Zachodni.
Zaraz dość ciężko będzie dostać się czymkolwiek mechanicznym, w tym tramwajem, z Daszyńskiego w Plac Zawiszy więc i dyskusja się zamrozi na kilka lat ;)

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 06 gru 2025, 14:19
autor: Bywalec
fik pisze:
05 gru 2025, 16:34
Reasumując; dyskusja powinna się kręcić wokół tego, czy na Zachodni pojedzie samo 14, czy coś poza tym, przy czym linia na Jerozolimskie jest pomysłem najgorszym z możliwych, a linia na Pralkę i Banacha są pomysłami najgorszymi z niemożliwych.
Rzecznik ZTM a rozmowie z nadredahtorem O. (artykuł z dziś) poinformował, że na razie przewidują wariant z samą 14 na Zachodni, ale nie wykluczają dodatkowego połączenia przy czym zapowiada reformę połączeń po otwarciu Rostafińskich. Czyli nic odkrywczego.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 06 gru 2025, 15:33
autor: Bastian
Łukasz pisze:
05 gru 2025, 8:08
Bastian pisze:Nie dawałbym relacji, która za kilka lat będzie do zabrania.
Będzie albo i nie, jak przebiją się do Kasprzaka to raczej się bardzo przyda.
A co z relacją w Wołoską i na Mordor (a miało być przez Galmok na Metro Wilanowska)? Raczej bym poprawiał połączenia Ochoty z Mokotowem, a nie z Okęciem.
fik pisze:
05 gru 2025, 20:25
Paweł D. pisze:
05 gru 2025, 20:06
A skąd jest dobre dojście do Śródmieścia? Z nikąd.
No odkąd jest pdp w osi Poznańskiej, to ze sporej części Śródmieścia Południowego w sumie.
A na drugim końcu wychodzi się przecież na Emilii Plater. Poza tym - znikąd nie jest bliżej do Pałacu Kultury :D
Konied Makevski pisze:
05 gru 2025, 22:41
Pytanie - jak potrzebna jest 13 na odcinku Cm. Wolski - Kercelak? Wiedząc oczywiście, że stanowi wsparcie 26 na odcinku 'śródmiejskim'.
Na odcinku śródmiejskim tego wsparcia trochę jest. Ale na Wolskiej zostawić samo JUŻ NIE SILNE 26? Z Metra Płocka w kierunku al. Solidarności jedna słaba linia, a trochę ludzi się tam jednak przesiada. Niby można podjechać jeszcze 27, ale to raczej na dobicie tej relacji, a nie jej obsłużenie.

Re: (!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 06 gru 2025, 15:51
autor: Łukasz
Bastian pisze:
Łukasz pisze:
05 gru 2025, 8:08
Będzie albo i nie, jak przebiją się do Kasprzaka to raczej się bardzo przyda.
A co z relacją w Wołoską i na Mordor (a miało być przez Galmok na Metro Wilanowska)? Raczej bym poprawiał połączenia Ochoty z Mokotowem, a nie z Okęciem.
Też. Raczej chodzi o Okęcie - Wola - ciąg Prostej/ONZ/Jana Pawła/Stawki/Metro Marymont.

A Wilanowska - Woloska - BW1920 powinno jeździć w lewo na Górczewską/Nowe Bemowo, coś jak 189 teraz.

Czternastka na Koło/Bemowo przez Skierniewicką.

Czyli 2 linie w pionie i jedna w poziomie, patrząc na tory średnicowe.

Ale to jest do tramwajowej futurystyki na ten moment.