Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8765
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 maja 2024, 10:15

Bastian pisze:
15 maja 2024, 15:45
person pisze:
15 maja 2024, 13:37
Zatem z perspektywy tzw. zwykłego człowieka zamiast efektu wow, szybki tramwaj po wydzielonym, zielonym torowisku, masz tramwaj kursujący rzadziej niż 131, wg rozkładu dłużej niż 131 (zarówno w relacji Sielce-Politechnika, jak i Sielce-DWC), na dodatek stojący wszędzie na światłach.

Tak - za pół roku ludzie o tym zapomną i w większości polubią, ale początek...
Wszystko prawda, ale to co, nie otwierać? Efekt na początek jest taki, że ludzie jadą pewną trasą i już nie boją się, że utkną autobusem w korku na jakimś objeździe ćwierci dzielnicy. Zawsze coś, tam przecież przez rok był komunikacyjny sajgon.
Pushować, pushować, pushować, a nie wzruszać ramionami i mówić, że inaczej się nie dało.

P.S. Gdzie 131 stoi obecnie w korku na objeździe ćwierci dzielnicy?

wincenty
Posty: 1495
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 maja 2024, 10:59

person pisze:
16 maja 2024, 10:15
Bastian pisze:
15 maja 2024, 15:45


Wszystko prawda, ale to co, nie otwierać? Efekt na początek jest taki, że ludzie jadą pewną trasą i już nie boją się, że utkną autobusem w korku na jakimś objeździe ćwierci dzielnicy. Zawsze coś, tam przecież przez rok był komunikacyjny sajgon.
Pushować, pushować, pushować, a nie wzruszać ramionami i mówić, że inaczej się nie dało.

P.S. Gdzie 131 stoi obecnie w korku na objeździe ćwierci dzielnicy?
Tylko że 131 kursuje w porannym szczycie co 5-6 minut, wieczorami co 10.
11 co 8 min., wieczorami już co 20...
Żeby 11 była w stanie zastąpić 131 musiałaby kursować jak dwójka z Tarchomina...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Delwin
Posty: 298
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 maja 2024, 12:40

Docelowo 11 powinna jeździć 12 razy na godzinę przynajmniej. Wtedy można ciąć 131.

Autobus Czerwon
Posty: 4272
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 maja 2024, 12:50

Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina. Oczywiście oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna (kraniec w obecnym miejscu średnio temu sprzyja), natomiast 131 co 5 minut to 1500 miejsc (w rzeczywistości, pewnie połowa tego, bo drugą zajmuje Czerniakowska). 11 co 8' oferuje dokładnie tyle samo, z tym że mieszkańcy Gagarina mają tramwaj bez pasażerów z Czerniakowskiej, więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.

man1956
Posty: 1639
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 maja 2024, 13:27

A czy 11 nie stanowi również alternatywy dla 167 w dojeździe na Wolę?

wincenty
Posty: 1495
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 maja 2024, 13:32

Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina. Oczywiście oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna (kraniec w obecnym miejscu średnio temu sprzyja), natomiast 131 co 5 minut to 1500 miejsc (w rzeczywistości, pewnie połowa tego, bo drugą zajmuje Czerniakowska). 11 co 8' oferuje dokładnie tyle samo, z tym że mieszkańcy Gagarina mają tramwaj bez pasażerów z Czerniakowskiej, więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.
Chyba że jest pomysł utrzymania 131 z nieznacznym pogorszeniem częstotliwości, w połowie taktu 11.
W końcu jeśli nie dojdzie na Sielce druga linia, to jednak obie linie pokrywają się tylko między Sielcami a Metrem Politechnika, no i jeszcze przy Dw. Centralnym.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8765
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 maja 2024, 13:55

Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.
...czyli kwestia odpowiedniej komunikacji (medialnego przekazu) i stosowania języka korzyści? ;)

ashir
Posty: 27908
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 maja 2024, 14:20

Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina. Oczywiście oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna (kraniec w obecnym miejscu średnio temu sprzyja), natomiast 131 co 5 minut to 1500 miejsc (w rzeczywistości, pewnie połowa tego, bo drugą zajmuje Czerniakowska). 11 co 8' oferuje dokładnie tyle samo, z tym że mieszkańcy Gagarina mają tramwaj bez pasażerów z Czerniakowskiej, więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.
Ale w drugą stronę mają tramwaj z osobami jadącymi z Woli, a za to puste jest 131. ;-)

Autobus Czerwon
Posty: 4272
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 maja 2024, 14:53

ashir pisze:
16 maja 2024, 14:20
Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina. Oczywiście oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna (kraniec w obecnym miejscu średnio temu sprzyja), natomiast 131 co 5 minut to 1500 miejsc (w rzeczywistości, pewnie połowa tego, bo drugą zajmuje Czerniakowska). 11 co 8' oferuje dokładnie tyle samo, z tym że mieszkańcy Gagarina mają tramwaj bez pasażerów z Czerniakowskiej, więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.
Ale w drugą stronę mają tramwaj z osobami jadącymi z Woli, a za to puste jest 131. ;-)
Pasażerowie jadący 11 z Woli do Centrum w porę zwalniają miejsce dla pasażerów z Dolnego Mokotowa, odcinek podróży obu tych grup raczej nie jest ze sobą mocno zbieżna jak w przypadku 131. A jeżeli jest grupa pasażerów podróżująca codziennie z Dolnego Mokotowa do zagłębia biurowego na Woli, to tym bardziej tramwaj jest dla nich ułatwieniem, a nie utrudnieniem :)

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4075
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 16 maja 2024, 15:44

wincenty pisze:
16 maja 2024, 13:32
Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina. Oczywiście oferta powinna być jak najbardziej atrakcyjna (kraniec w obecnym miejscu średnio temu sprzyja), natomiast 131 co 5 minut to 1500 miejsc (w rzeczywistości, pewnie połowa tego, bo drugą zajmuje Czerniakowska). 11 co 8' oferuje dokładnie tyle samo, z tym że mieszkańcy Gagarina mają tramwaj bez pasażerów z Czerniakowskiej, więc wbrew pierwszemu wrażeniu oferta wcale nie uległa pogorszeniu - a wręcz przeciwnie.
Chyba że jest pomysł utrzymania 131 z nieznacznym pogorszeniem częstotliwości, w połowie taktu 11.
W końcu jeśli nie dojdzie na Sielce druga linia, to jednak obie linie pokrywają się tylko między Sielcami a Metrem Politechnika, no i jeszcze przy Dw. Centralnym.
Zamiast cięcia 131 to lepiej byłoby przetrasować tak, żeby nie dublowało 11. Jednak dobrze byłoby, gdyby południowa Czerniakowska i Powsińska nie dostawały po dupie kosztem Sielec.

Delwin
Posty: 298
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 maja 2024, 16:28

Przy okazji urealniono rozklad 11- było 17 minut do DC, jest 19.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14822
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2024, 20:16

Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina.
Gdzieś słyszałe/czytałem o jakimś oryginalnym pomyśle dowozówki do tramwaju na Sielcach w postaci przetrasowania 131 na trasę WILANÓW - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - al. PW - MAŁE SIEKIERKI, żeby załatwić i Powsińską i nowe osiedla.
Przy zgraniu ze 180 może by to miało sens, ale nie wiem, czy bym w tym momencie ciął 131. :-k
person pisze:
15 maja 2024, 13:37
Zatem z perspektywy tzw. zwykłego człowieka zamiast efektu wow, szybki tramwaj po wydzielonym, zielonym torowisku, masz tramwaj kursujący rzadziej niż 131, wg rozkładu dłużej niż 131 (zarówno w relacji Sielce-Politechnika, jak i Sielce-DWC), na dodatek stojący wszędzie na światłach
...i mający jeden przystanek zamiast dwóch.
Matt Cubis pisze:
14 maja 2024, 17:47
Generalnie wyższą prędkość komunikacyjną osiąga się m.in. dzięki nieco rzadszym przystankom, więc nie wiem co w tym dziwnego.
Dla niewtajemniczonych w niuanse związane z programowaniem świateł, to teraz jest wrażenie w stylu "mniej przystanków i wolniej od autobusu", więc pozostaje jedynie zaleta braku nabicia na Sielcach.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5389
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 maja 2024, 21:10

Wolfchen pisze:
16 maja 2024, 20:16
Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2024, 12:50
Pragnę przypomnieć, że 131 wcale nie zapełniała w całości Gagarina.
Gdzieś słyszałe/czytałem o jakimś oryginalnym pomyśle dowozówki do tramwaju na Sielcach w postaci przetrasowania 131 na trasę WILANÓW - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - al. PW - MAŁE SIEKIERKI, żeby załatwić i Powsińską i nowe osiedla.
Przy zgraniu ze 180 może by to miało sens, ale nie wiem, czy bym w tym momencie ciął 131. :-k
Sensu nie widzę. Po co dowozić do jakiejś jednej linii tramwajowej jak na Sobieskiego będzie ich więcej? A wzdłuż większego odcinka Wisłostrady powinna być silna linia autobusowa.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Delwin
Posty: 298
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 maja 2024, 22:24

187 do połączenia ze 131. Plus buspas na odcinku TS/TŁ.

CafeKaskada
Posty: 17
Rejestracja: 08 lis 2023, 21:04

Post autor: CafeKaskada » 17 maja 2024, 0:04

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem dla 131 byłoby po prostu przełożenie na Bobrowiecką i Chełmską. Więcej nic robić według mnie nie trzeba.

ODPOWIEDZ