To może lepiej wdrożyć łódzki model, czyli dzienne start koło 6-7, w zamian za wydłużenie nocek.
Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie. Magistralne linie dzienne są potrzebne w niedzielę rano, ale linie uzupełniające typu 117 czy 159, mające w całym korytarzu pokrycie innymi połączeniami, są zbędne. W obszarach ekstensywnych też są pole do oszczędności - 161 czy 234 mogą swobodnie mieć ograniczone godziny kursowania, w najgorszym wypadku opędzlowując ich unikalne obszary obsługi kursami wariantowymi sąsiednich linii.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Wchodzisz na minę. Zaraz odezwą się maniacy tarczek, że nie kursy wariantowe, tylko nowa, kolejna tarczka na słupku, bo kursy wariantowe to zło najczystszej postaci, a poprą ich onaniści historycznego numerka z uzasadnieniem, że ten numerek musi tu wrócić, bo tą linią jechał Mieszko I na na swój chrzest
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W dzisiejszym artykule na TVN Warszawa, nazwano brak obsługi liniami dziennymi ZP Pirenejska oraz wycofanie 190 z Człuchowskiej mianem "wykluczenia komunikacyjnego", więc obawiam się że jakikolwiek, nawet racjonalny pomysł, dostosowania oferty do popytu (który przecież w niedzielne poranki jest naprawdę niski, szczególnie na liniach o peryferyjnym charakterze) może być wejściem na minę 
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Warszawski układ jest i tak mega sztywny i z ograniczoną do minimum liczbą odstępstw, wariantów i innych dziwactw, ale tak, nie chciałem otwierać tej puszki z Pandorą, dziękuję za reprymendęprimoż pisze: ↑19 lip 2022, 13:51Wchodzisz na minę. Zaraz odezwą się maniacy tarczek, że nie kursy wariantowe, tylko nowa, kolejna tarczka na słupku, bo kursy wariantowe to zło najczystszej postaci, a poprą ich onaniści historycznego numerka z uzasadnieniem, że ten numerek musi tu wrócić, bo tą linią jechał Mieszko I na na swój chrzest![]()
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Tzn żeby precyzyjniej się wyrazić to Esperanto dla zapewnienia dogodnej przesiadki i cywilizowanej pętli. Już to kiedyś pisałem w tym temacie. Jak dla mnie 12/15/15 to minimum w obu przypadkach, natomiast przy obecnie panującym trendzie 15/(15/20)/20... Ale to nie ja zarządzam tym wszystkim.
190 co 15/20//20? 
Zdecydowanie tak.fik pisze: ↑19 lip 2022, 12:20Osobiście uważam, że wiele linii w niedziele może spokojnie zaczynać kursowanie ok. 7. Tu jest, na moje oko, spore pole do oszczędności bez realnych pogorszeń.man1956 pisze: ↑19 lip 2022, 11:58Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
Aczkolwiek ja też zawsze byłem zwolennikiem, żeby niektóre główne linie (przynajmniej w weekendy) jeździły dłużej, tzn. do ok. 2.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Poza 167 i 249 jakie inne linie dostały rozkłady sobotnie?man1956 pisze: ↑19 lip 2022, 11:58Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
A to oczywiście. Zaczynając od tego, że jeśli jakaś linia jest dedykowaną dowozówką do metra z obszaru o zabudowie intensywnej o ograniczonej liczbie innych funkcji (2, 527) to powinna mieć godziny kursowania dostosowane do metra i zawsze odjeżdżać ostatni raz te ~5-10 minut po przyjeździe ostatniego metra.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
149, 155, 190, 207, 220.Georg pisze: ↑19 lip 2022, 17:20Poza 167 i 249 jakie inne linie dostały rozkłady sobotnie?man1956 pisze: ↑19 lip 2022, 11:58Jeszcze jedna kwestia: przy okazji nowych rozkładów dla Bemowa ZTM wprowadził to, czego się od dawna spodziewałem. Ja to nazwałem "rozkładami tramwajowymi". Czyli że rozkład niedzielny różni się od rozkładu sobotniego: w stosunku do soboty pościnane są kursy rano i wieczorem. Obawiam się, że to będzie niestety wprowadzane również na innych liniach jako recepta na łatanie dziur w budżecie.
190 miało już rozkład sobotni.
Dobrze, że 523 się uchowało. Bałem się, że przy okazji reformy dostanie w DS częstotliwość 15 minut.
Teraz niczego nie można być pewnym...