Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1737
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 sty 2025, 16:38

Na południu też nie dostali ofert od ulubionego producenta, za to komplet od tego, za którym nie przepadali.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4859
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 sty 2025, 17:51

Bywalec pisze:
27 sty 2025, 10:29
Dziś spółka ogłosiła zapowiadany od roku przetarg na 160 tramwajów.
20 - zamówienie podstawowe
44 - opcja
96 - opcja (wagony DUO)
Planowane otwarcie ofert - 2.04.2025 g. 10:00.
Te opcje to są zerojedynkowe? W sensie albo 0 albo 44? Czy można 25 np.?
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 sty 2025, 17:52

Wsm to nie spotkałem się jeszcze, aby opcje były dzielone
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 27 sty 2025, 17:58

"Minimalna partia, jaka może zostać kupiona w ramach opcji, to pięć tramwajów"
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 85891.html
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2025, 18:45

zxcvbnm pisze:
27 sty 2025, 17:52
Wsm to nie spotkałem się jeszcze, aby opcje były dzielone
W taborze szynowym jest to raczej standard. Tak było zarówno w poprzednim przetargu na Hyundaje, jak i w przetargu na ezety dla KM.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fluger
Posty: 530
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 27 sty 2025, 20:33

Zapowiedzieli że tapicerka na siedzeniach też ma być nowego typu ikarusowego, jak w nowych ytongach.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2527
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 sty 2025, 22:07

Glonojad pisze:
27 sty 2025, 18:45
zxcvbnm pisze:
27 sty 2025, 17:52
Wsm to nie spotkałem się jeszcze, aby opcje były dzielone
W taborze szynowym jest to raczej standard. Tak było zarówno w poprzednim przetargu na Hyundaje, jak i w przetargu na ezety dla KM.
No tak, ale od razu było powiedziane, że to umowa ramowa na 14+14+11+11 EZT, tak samo opcja 10 EZT.
A tu zrozumiałem, że ta opcja 96 tramwajów jest jedną całością i tego się nie da podzielić (tak samo jak nie podzieli tych 14EZT na np. 6 i 8)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 28 sty 2025, 0:24

pawcio pisze:
27 sty 2025, 12:14
Skoda 52T chyba też jest na półce.
Durmazlar łapie się na półkę?
px33 pisze:
27 sty 2025, 16:38
Na południu też nie dostali ofert od ulubionego producenta, za to komplet od tego, za którym nie przepadali.
Kraków?

Michalk001
Posty: 1068
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 28 sty 2025, 4:02

I znowu patologia w postaci dwukierunków. :(

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sty 2025, 5:54

Michalk001 pisze:I znowu patologia w postaci dwukierunków. :(
Tereny są drogie, a dwukierunkiem można wszędzie zawracać, przy przelotkach też sumarycznie jest mniej zatrzymań. Spodziewałbym się docelowo zwiększania procentu sieci na dwukierunki.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2025, 8:14

Michalk001 pisze:
28 sty 2025, 4:02
I znowu patologia w postaci dwukierunków. :(
Nie ma nic patologicznego w dwukierunkach. Tramwaj jest pojazdem szynowym, dwukierunkowość jest standardem.

A liczbę foteli można zwiększyć i w dwukierunkach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 sty 2025, 9:05

Glonojad pisze:
Michalk001 pisze:
28 sty 2025, 4:02
I znowu patologia w postaci dwukierunków. :(
Nie ma nic patologicznego w dwukierunkach. Tramwaj jest pojazdem szynowym, dwukierunkowość jest standardem.

A liczbę foteli można zwiększyć i w dwukierunkach.
Ale bezdyskusyjnie drzwi zajmują pewną przestrzeń. Jak dodasz foteli, to wejdzie mniej stojących. Szkoda, że nie można zrobić takich foteli dynamicznych, przesuwanych pod drzwi z drugiej strony, pod te nieużywane.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sty 2025, 9:24

Na terminalu w Wilanowie sprawdziłyby się niewzawodnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2025, 9:43

Ale tramwaj to nie pociąg na 10h jazdy, miejsca stojące i tak są potrzebne. Po prostu w dwukierunku kumulują się w członach wiszących/strefach drzwiowych, w jednokierunku - nie muszą.

Mogę sobie wyobrazić fotele rozkładane blokowane elektromagnetycznie, ale byłoby to bez wątpienia rozwiązanie awaryjne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 28 sty 2025, 14:19

Łukasz pisze:
28 sty 2025, 5:54
Michalk001 pisze:I znowu patologia w postaci dwukierunków. :(
Tereny są drogie, a dwukierunkiem można wszędzie zawracać, przy przelotkach też sumarycznie jest mniej zatrzymań. Spodziewałbym się docelowo zwiększania procentu sieci na dwukierunki.
A z kolei wagony dwukierunkowe raczej zawsze będą droższe od jednokierunkowych z tej samej serii. Generalnie uważam, że wszędzie gdzie jest taka możliwość to powinno się budować klasyczne pętle, choćby z tego względu, że niezależnie, jakie tramwaje byłyby dalej zamawiane, to jeszcze długo i w dużej liczbie będą jeździć wozy jednokierunkowe (przede wszystkim Swingi), a tym samym nie będzie problemów np. przy objazdach, czy w sytuacjach, gdyby z jakiegoś powodu zabrakło taboru dwukierunkowego, ponieważ wszystko wszędzie pojedzie (a te kilka wyjątków, które są teraz to nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu). Wiadomo, że pewna rezerwa taboru dwukierunkowego jest też przydatna przy różnych zamknięciach, niemniej nie powinien on być raczej podstawą, choćby z tego względu że zawsze będą pewne ograniczenia w projektowaniu wnętrza, przede wszystkim z powodu 2x większej liczby drzwi i drugiej kabiny, a także wskazane byłoby zrobienie mniej więcej po połowie miejsc w obu kierunkach jazdy, podczas gdy w jednokierunkowym praktycznie całą lewą ścianę można swobodnie zagospodarować (zwłaszcza w członach bez wózków). Tym bardziej, że jednak na zdecydowanej większości istniejących krańców mamy już klasyczne pętle, więc dlaczego z tego nie korzystać?

ODPOWIEDZ