Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
Teraz to jest jedno wielkie nieporozumienie skoro 189 ma stosunkowo krótkie przerwy i jeździ opóźnione w stadzie...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście, dwie linie przyspieszone o tej samej funkcji, z różnymi przystankami, to naprawdę Bardzo Zły Pomysł. Sens może mieć dodanie weekendów (lub faktycznie chociażby sobót) do 401, sens może mieć skrócenie go do Wilanowskiej i ponowne podbicie 193 do normalnych wartości, ale nie dalsza dezagregacja linii, którą z najwyższym trudem można nazwać silną.
Z innej beczki, czy jest jakieś historyczne uzasadnienie, dla którego porządkując w 2008 komunikację w Ursusie skierowano 517 przez Spisaka, a nie plac Tysiąclecia? Wydaje się to dość nielogiczne, biorąc pod uwagę zagospodarowanie przestrzenne Czechowic.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Moim zdaniem po prostu przyzwyczajenie pasażerów. Każdy tam wie którędy dana linia jedzie i to działa. Myślę że tutaj akurat nie ma potrzeby żadnej zmiany. Jakiekolwiek zmiany w tym kierunku obecnie nie spowodowałyby niczego poza niezadowoleniem mieszkańców, że ciągle coś mieszają.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Możesz tego nie pamiętać, ale w 2008 rysowano tam układ zupełnie od nowa, wcześniej wszystko jeździło jednokierunkowo Bohaterów Warszawy na północ i Spisaka na południe (poza 191, które wcześniej puszczono dwukierunkowo Regulską). W 2008 robiono całościową reformę i to uporządkowano - i wtedy właśnie ktoś podjął decyzję, by 517, linia jednak dość istotna, jechała naokoło przez domki zamiast krócej przez bloki - zatem o żadnym wcześniejszym przyzwyczajeniu pasażerów nie może być jednak mowy.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Między Bohaterów Warszawy a Sosnkowskiego to jeszcze domków nie masz.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niby nie, ale mam też funkcjonalnie zbliżone 191. Wszyscy dostają ataku paniki, jak pośpiechy dostają dodatkowe przystanki, ale jak się wydłuża im istotnie czas przejazdu przez zygzakowanie to już jest niezauważalne 
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Niedźwiadek, którego zygzakowanie dotyczy, do Śródmieścia to ma pociąg, a nie 517. Z pl. Tysiąclecia też daleko do stacji nie mają. Z Pużaka już kawałek jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak jakby obsługa pl.Narutowicza przez 517 nie była wystarczającym wydłużeniem czasu przejazdu:P
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nadal mówimy o 2008, gdy nie było przystanku kolejowego na Niedźwiadku, pociągi poza szczytem jeździły co pół godziny, a w weekend co godzinę. Dziś spokojnie można byłoby (a być może nawet należałoby) rozważać wyjęcie 517 tak z Niedźwiadka, jak i z Czechowic na Skorosze, wtedy jednak sytuacja była diametralnie inna.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Raz ZTM się wykazał wizjonerstwem, a Ty i tak marudzisz. No nie dogodzisz! 
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Akurat to że 517 jest prosto do Spisaka, a 401 i 187 przez pl. Tysiąclecia to chyba się w miarę dobrze sprawdza, pasażerowie są i tu, i tu. Natomiast warto się chyba zastanowić, co by mogło pojechać nowym wiaduktem wzdłuż obwodnicy. I może właśnie 517 prosto do pętli ? Trochę by to skróciło czas przejazdu, tylko wtedy musiałby się zmienić nieco układ na Niedźwiadku, ale tu moim zdaniem trochę jest pokręcone, np. dlaczego 187 i 194 mają praktycznie te same przystanki, ale w innej kolejności ?
A przez Pl. Narutowicza też jest moim zdaniem bez sensu, zwłaszcza że jest ten głupi skręt w lewo z Kopińskiej w Grójecką.
A przez Pl. Narutowicza też jest moim zdaniem bez sensu, zwłaszcza że jest ten głupi skręt w lewo z Kopińskiej w Grójecką.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27661
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ursus trzeba byłoby w ogóle na nowo wymyślić po
Karolin, ale 517 przez Wiadukt Bez Dojazdów się dla mnie nie podoba - albo jedzie tylko na pętlę i prawie w ogóle nie obsługuje Niedźwiadka, albo i tak trzeba puścić to w kółko przez Keniga i traci się ten odzysk, o którym piszesz.
194 kręci odwrotnie niż wszystko, żeby dowieźć Gołąbki do PKP Niedźwiadek i wyjechać na wschód bez wracania po własnych śladach i można to bez problemu rozwiązać, wycofując 194 z Gołąbek (a, umówmy się, 12 minut w szczycie tam to lekka przesada jednak).
517 na Ochocie robi synergię ze 191, a przynajmniej robiło, póki był wspólny przystanek
jak dla mnie można podmienić ze 127, gdyby ktoś się bardzo upierał, ale to trochę przerzucanie się gorącym kartoflem.
194 kręci odwrotnie niż wszystko, żeby dowieźć Gołąbki do PKP Niedźwiadek i wyjechać na wschód bez wracania po własnych śladach i można to bez problemu rozwiązać, wycofując 194 z Gołąbek (a, umówmy się, 12 minut w szczycie tam to lekka przesada jednak).
517 na Ochocie robi synergię ze 191, a przynajmniej robiło, póki był wspólny przystanek
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!
Bez przedłużenia drogi z wiaduktu do Regulskiej wątpię by jakakolwiek linia pojechała Piastowską, to jest za wąska ulica by jakaś linia tam jeździła regularnie.
W sumie racja, wychodzi że tam faktycznie miejscami jest tylko 5,3 m, trochę by trzeba poszerzyć albo zrobić nową ulicę wzdłuż obwodnicy do Regulskiej, trochę lipa że to nie jest robione od razu, może jak się zwiększy ruch w okolicy po otwarciu wiaduktu, to będzie presja aby to zrobić.