A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 24 kwie 2025, 23:26

fik pisze:
24 kwie 2025, 20:28
(...)Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.(...)
To można załagodzić, przywracając częstotliwość co 10' dla 507 albo, co bardziej możliwe w obecnych czasach, pocięcie do 20', żeby uzyskać koordynację 10' na wspólnym odcinku :term:
fik pisze:
24 kwie 2025, 20:41
Też mam taką obawę, stąd moje wcześniejsze uwagi o krakowizacji, bo bez dorzucenia brygad (lub włączenia innych linii w układankę) nie uda się osiągnąć satysfakcjonujących częstotliwości.
No ja to mam nadzieję, że chodzi o zwiększenie liczby kursów. Chociaż 509bis bardziej powinno być 509w/529 niż 101 :-k

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 kwie 2025, 9:59

primoż pisze:
24 kwie 2025, 23:26
fik pisze:
24 kwie 2025, 20:28
(...)Inna rzecz, że różne częstotliwości i brak koordynacji 117/507 w DS to słaby dowcip, który doskonale pokazuje zagrożenia rozgrupowywania zbliżonych funkcjonalnie linii.(...)
To można załagodzić, przywracając częstotliwość co 10' dla 507 albo, co bardziej możliwe w obecnych czasach, pocięcie do 20', żeby uzyskać koordynację 10' na wspólnym odcinku :term:
Ja w ogóle uważam, że 117 wcale nie musi kursować w DS (choć kanonicznie to linia zwykła powinna być tą podstawową, no ale 507 jest tak przyspieszone, że nikt się nie zorientuje).
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Lukas508
Posty: 79
Rejestracja: 08 sie 2024, 16:30

Post autor: Lukas508 » 25 kwie 2025, 14:17

Ale byłaby heca, gdyby wytyczyli 101 po części trasy 509 i usunęli z 509 przystanki takie jak EKSPRESOWA czy PŁOCHOCIŃSKA, w dwudziestą rocznicę zrobienia DOKŁADNIE TEGO SAMEGO (27 czerwca 2005) :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 kwie 2025, 16:11

Zaryzykowałbym tezę, że po tych 20 latach otoczenie tych przystanków właśnie dociągnęło do poziomu, który uzasadnia zatrzymanie linii przyspieszonej :term:
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

wlama
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2010, 22:34

Post autor: wlama » 30 kwie 2025, 20:45

fik pisze:
25 kwie 2025, 9:59
117 wcale nie musi kursować w DS
Powiedz to tłumom, które w każdy DS przyjeżdżają na Francuską, a także kilkunastu tysiącom mieszkańców okolic Meissnera i Jugosłowiańskiej oraz Paryskiej i Brukselskiej. 507 i 117 mają w obsługiwanym obszarze tylko 2 wspólne przystanki: Afrykańska i Wał Miedzeszyński (Alej i mostu nie liczę, bo to tylko dojazdówka. Na tym odcinku nie wykonują lokalnej pracy przewozowej).
Zgodnie z tą samą logiką można napisać, że w DS 509 nie ma po co jeździć na Tarchomin, wystarczy z Gocławia do Starzyńskiego, dalej przecież są tramwaje, a potem linie podmiejskie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 kwie 2025, 22:33

Żeby jeszcze ten południowy Gocław z tego 117 chciał tak tłumnie korzystać. A na Saskiej Kępie to 111 i 117 są do zamiany. Przy okazji na Międzynarodowej zamiast losowego złożenia 111 i 123 pojawi się skoordynowana piąta 117+123 z tegoż południowego Gocławia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 maja 2025, 18:19

wlama pisze:
30 kwie 2025, 20:45
fik pisze:
25 kwie 2025, 9:59
117 wcale nie musi kursować w DS
Powiedz to tłumom, które w każdy DS przyjeżdżają na Francuską, a także kilkunastu tysiącom mieszkańców okolic Meissnera i Jugosłowiańskiej oraz Paryskiej i Brukselskiej. 507 i 117 mają w obsługiwanym obszarze tylko 2 wspólne przystanki: Afrykańska i Wał Miedzeszyński
Ostatnio, jak byłem na Gocławiu, to zamieszkane były nie przystanki, tylko budynki mieszkalne. Strefy obsługi 117 i 507 pokrywają się bardzo znacząco.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

wlama
Posty: 2
Rejestracja: 14 lut 2010, 22:34

Post autor: wlama » 02 maja 2025, 18:33

W odległych o 400 do 650 metrów od najbliższego przystanku 507 domach przy ulicach Jantarowy Szlak, Jugosłowiańskiej, Manteuffla, Meissnera i Witoszyńskiego zameldowanych jest 6100 osób. Byłem tam wczoraj i domy te nadal stały i były zamieszkane. Na przystanek Wał Gocławski codziennie widzę, że 117 przyjeżdża pełne, rano co najmniej do 9.30, a popołudniu już od 14.30. Nie wiem, w jaki sposób mogłoby się objawić bardziej tłumne korzystanie z autobusu, który w szczycie jeździ co 15 minut.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 maja 2025, 20:27

No, czyli strefy obsługi w znaczącej części się pokrywają - to jest tylko argument za komasacją linii w okresach, gdy popyt na odrębne trasy nie pozwala utrzymać atrakcyjnej częstotliwości, co widać po rozkładzie 117 w DS.

A jeśli linia wyjeżdża z jednego z najgęściej zaludnionych obszarów w mieście w kierunku centrum co 15 minut w szczycie na solówkach, to to nie jest specjalnie imponujące, a raczej każe podejrzewać, że jest w całości zaprojektowana nieprawidłowo.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 maja 2025, 22:51

Jeśli uznać, że rolą tej linii jest uzupełnianie 507 na południowym Gocławiu dla tych, dla których strefa dojścia do 507 jest zbyt szeroka, to 117 swoją rolę wypełnia całkiem dobrze. Z jednej strony Iskra po zewnętrznej stronie obwodnicy się istotnie zabudowała, z drugiej, stary Gocław się naturalnie starzeje, co zmienia potrzeby transportowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2025, 13:53

No jeśli jedyną jego rolą ma być zbieranie ochłapów po 507, to może i tak, ale gdy ponad połowa potencjalnych klientów linii ma w strefie dojścia silniejszy środek transportu zapewniający dokładnie te same relacje, to to nie może się skończyć wybitnie dobrze. Identycznych argumentów można by użyć w stosunku do ciągu Umińskiego - Abrahama, a jednak tam jest linia, która nie jest tylko cieniem linii magistralnej, ale ma swoje unikalne funkcje i relacje - i ma w szczycie blisko trzykrotnie większą podaż od 117. Być może, gdyby dokleić 117 coś ciekawego, jej całotygodniowe istnienie miałoby więcej sensu, obecnie jednak prowadzenie, zwłaszcza w weekendy, dwóch identycznych funkcjonalnie linii równoległymi ciągami w odległości paruset metrów jest dla mnie bardzo wątpliwe.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2025, 14:50

Wilga od zawsze była najbardziej rozbudowanym na zewnątrz osiedlem Gocławia, do tego stopnia, że przed powstaniem 10 lat temu 151 niektóre boku były poza strefa dojścia do któregokolwiek autobusu. Z tego zresztą powodu 20+ lat temu tylko ta jedna ćwiartka miała autobusy, a Iskra i Orlik były ostatnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2025, 15:02

Mam tego świadomość, ale to tylko jest argument za tym, że autobusy na Jugosłowiańskiej potrzebują być bardziej atrakcyjne, albo będą wyłącznie socjalne.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 maja 2025, 15:36

pawcio pisze:
30 kwie 2025, 22:33
Żeby jeszcze ten południowy Gocław z tego 117 chciał tak tłumnie korzystać. A na Saskiej Kępie to 111 i 117 są do zamiany. Przy okazji na Międzynarodowej zamiast losowego złożenia 111 i 123 pojawi się skoordynowana piąta 117+123 z tegoż południowego Gocławia.
117 jest dobrą linią od czasu skrócenia do Centrum. Natomiast 111 w ostatnich latach bardzo dostaje po rozkładzie. Wiem, że jest spięte ze 180, ale nie wiem od której z tych linii zależy cięcie rozkładu. Wracając do tematu: dlaczego E-1 jest oznaczona numerem linii ekspresowej? Nie można tego po prostu przy okazji zmiany rozkładów zmienić na 301?

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 maja 2025, 15:49

Georg pisze:
pawcio pisze:
30 kwie 2025, 22:33
Żeby jeszcze ten południowy Gocław z tego 117 chciał tak tłumnie korzystać. A na Saskiej Kępie to 111 i 117 są do zamiany. Przy okazji na Międzynarodowej zamiast losowego złożenia 111 i 123 pojawi się skoordynowana piąta 117+123 z tegoż południowego Gocławia.
117 jest dobrą linią od czasu skrócenia do Centrum. Natomiast 111 w ostatnich latach bardzo dostaje po rozkładzie. Wiem, że jest spięte ze 180, ale nie wiem od której z tych linii zależy cięcie rozkładu. Wracając do tematu: dlaczego E-1 jest oznaczona numerem linii ekspresowej? Nie można tego po prostu przy okazji zmiany rozkładów zmienić na 301?
To nie będzie mógł skręcać z Wybrzeża w Sokolą ;)

Nie lepiej mu przywrócić ekspresowy charakter? W normalnych warunkach wystarczy na początek wyciąć Kryniczną
ŁK

ODPOWIEDZ