Gdynianin pisze: ↑02 maja 2025, 23:03
A w tymże 2022 roku nie było jeszcze na dodatek ograniczeń związanych z Zachodnią na dodatek? Bo coś mi się kojarzy, że S2 była cięta i/lub wysyłana przez Centralny.
Były, ale ich skali i szczegółów nie pamiętam. Sądząc po tym, że w 2023 stacja straciła znacząco na popularności, a 2022 był lepszy od 2019, nie był to czynnik kluczowy w 2022 roku. Tak czy inaczej, deprecjonowanie znaczenia kolei w obsłudze lotniska jest już dawno passe i nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Gdynianin pisze: ↑03 maja 2025, 12:30
... jeszcze nikt nie wspomina, że wzmocnienie 175 dotyczyło przede wszystkim godzin wieczornych.
Aż 30 minut przerwy między pociągami wieczorem to dużo. Szczególnie, że mówimy o godzinach gdy rozkładowo przylatują tanie linie. A wystarczy częste kilkunastominutowe opóźnienie przylotu, czy dłuższe oczekiwanie na bagaż, i pasażer nie zdąży na :25 lub :55
To jest ta sama kwestia, co z kończeniem linii dworcowych o 22, przed przyjazdem ostatniej fali pociągów dalekobieżnych z kraju - ignorancja ZTM, który nie zauważa, że część istotnych generatorów popytu działa i wypluwa/zasysa istotne ilości kandydatów na pasażerów w niestandardowych pasażerów.
Paweł D. pisze: ↑03 maja 2025, 12:54
Pomysł, aby pasażerowie z walizkami biegali pomiędzy peronami (do których też muszą dojechać) jest z góry skazany na porażkę.
Wiadomo, do 175 nie trzeba dojeżdżać, jest na każdym przystanku w mieście. Nie trzeba do niego biegać między czymkolwiek, jest się wnoszonym w lektyce, a w przypadku niesprawnej klimatyzacji służba kontroli biletów pasażerów wachluje i podaje zmrożone piwo (oczywiście 0,0%).
sprinter pisze: ↑03 maja 2025, 12:06
W tym przypadku podejrzewam, że sama zmiana nazwy stacji Warszawy Śródmieście na Warszawa Centralna p. 5 pomogłaby na frekwencję w SKM na lotnisko. I od razu łatwiej by było przerzucić RL na podmiejską średnicę
W jaki sposób zmiana nazwy Śródmieścia miałaby cokolwiek zmienić w trasowaniu RL?
reserved pisze: ↑03 maja 2025, 13:49
Natomiast odnośnie jeszcze porównania 175 vs pociąg: zauważam że dużo ludzi wysiada ze 175/188 na Żwirkach (np. przy Sasanki).
Warto sprawdzić, co robią potem - spora ich część wyjmuje telefony i zamawia ubera, oszczędzając 50% lub lepiej z ceny przejazdu bezpośrednio z lotniska.