EDIT: z SIWZ specyfikacja EZT lekko luźniejsza, inne terminy, ale 30 miesięcy na dostawę 15 EZT. Ciekawe czy tym razem oprócz Stadlera ktoś sie jeszcze zgłosi - według mnie - nie. Zbyt rygorystyczne terminy jak na możliwości PESY. Nie bez powodu były od nich pytania o terminy. Newag? Chyba wiele się nie zmieni i znów nie wezmą udziału. FPS - odpada. Inny gracz? Raczej też odpadają.
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Oczywiście. Skracając relacje czy odwołując połączenia nie byłoby argumentu że to przez PLK.zxcvbnm pisze: ↑ Już bez przesady. Gdyby PLK sprawnie przeprowadzały modernizacje to by takich cyrków nie było.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A właściwie czemu Newag nie startuje? KM za bardzo pilnuje systemów IT? 
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Newag nie jest nasycony zamówieniami?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Glonojad pisze:A właściwie czemu Newag nie startuje? KM za bardzo pilnuje systemów IT?

KM pewnie jak SKM - samo sobie naprawia haki, więc nie jest newagowi potrzebne.
ŁK
Ja akurat w tym przetargu życze PESIE udziału w przetargu i wygranej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Uwaga, aż 3 oferty w przetargu na pociągi akumulatorowe!
- Pesa
- Skoda
- Stadler
- Pesa
- Skoda
- Stadler
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?
Jak dobrze pamiętam, to tak, był projekt UE Góra Kalwaria - Działdowolumx pisze:Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?
Dlaczego jest tak dużo AKM, to nie wiem. Zostają REx
ŁK
1. Każda linia ma spory udział EN57A, oprócz R9.Łukasz pisze: ↑16 sie 2025, 13:42Jak dobrze pamiętam, to tak, był projekt UE Góra Kalwaria - Działdowolumx pisze:Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak wygląda kwestia taboru KM na linii radomskiej? Zazwyczaj widzę nowsze pociągi na trasach do Góry Kalwarii, a do Radomia/Warki EN57 bez klimy. To kwestia projektów unijnych? Jest szansa na poprawę w najbliższym czasie? Jakieś zakupy? Jest tutaj gorzej niż na innych warszawskich liniach kolejowych czy to subiektywne odczucie?
Dlaczego jest tak dużo AKM, to nie wiem. Zostają REx
2. Zakupy łącznie 101 składów powinny trochę poprawić sytuację na całym Mazowszu. Cześć z nich nie będzie mieć przypisania tras (spoza KPO). EZT z KPO są na poniższe trasy:
A. 14 EZT 5czł Dęblin/Pilawa - Skierniewice/Żyrardów
B. 11 EZT 5czł Łowicz Główny/Sochaczew - Mińsk Mazowiecki
C. 10 EZT 5czł Płock/Sochaczew - Otwock/Pilawa
Reszta, czyli:
14 + 15 EZT 5czł - bez sztywnych tras - domyślać się można, że między innymi Siedlce i Radom, Małkinia, Ostrołęka.
11 EZT 5czł - ta transza jeszcze nie jest wdrożona do realizacji, czeka na źródło finansowania więc może będą ramy, ale raczej nie.
Po za tym zamówiono:
- 16 EZT 2czł - bez sztywnego przypisania formalnie, ale dedykowane dla regionu Radomskiego.
- 6+4 SZT 2czł na linie niezelektryfikowane.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Są już znane realne terminy dostaw składów z poszczególnych projektów?
Pierwsze dwie transze były podpisane w czerwcu 2024, powinny być za niecały rok. Kolejna jakoś na początku tego roku, to będzie początek 2027. Reszta jeszcze czeka na podpisanie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Jak dobrze pójdzie, to w tym tygodniu pierwszy ER160 pojedzie do Żmigrodu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przed chwilą Ożarów Mazowiecki minął jakiś transport i ciągnął któregoś ER160 w kierunku Łowicza
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Kurka, kojarzysz jaki lok?
EDIT: Podobno o 12:00 z Siedlec wyjechał transport z pierwszymi ER160 z nowej tury.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2