Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
- Colony
- Posty: 2826
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
- Kontakt:
Czy otwarcie wiaduktu Chełmżyńskiej nie byłoby wreszcie dobrą okazją do uporządkowania nieco układu w Rembertowie / Wesołej? Jeśli zniknie problem korkowania się przy Rondzie Granzowa to może wreszcie będzie możliwość przedłużenia 338 do Rembertowa i uzyskania nowego połączenia międzydzielnicowego? Może udałoby się pozbyć 514 przekierowując 225 po jego trasie do Woli Grzybowskiej i wzmacniając 520? Dojazd do ciągu Ostrobramskiej i Promenady byłby zachowany i przy okazji upadłby główny argument za utrzymywaniem tego tasiemca, który wysuwali mieszkańcy Wesołej.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)
Colony! Miałem zacząć ten temat, ale wziąłem się za liczenie brygad i chciałem odświeżyć wątek z gotową mapą i propozycjami. Skoro jednak byłeś pierwszy...
Ja osobiście układałem to tak, żeby zapewnić nowe połączenia dla Rembertowa, ale i Wawra.
115 od Korkowej przekierować Okularową, Chełmżyńską do Ronda Granzowa 30/30/30 (4 obecne brygady)
145 wraca ponownie na Wygodę z Żerania do Wiatracznej
196 jest zawieszane na wakacje, ma skrócone godziny kursowania dlatego chciałem mu nadać nowe życie. Po rozpoczęciu budowy tunelu okolica i tak się zmieni i w przyszłości funkcję dojazdu Kolonii i Polanki do PKP przejmie 143.
196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Unicka - Metro Trocka
Częstotliwość 15/30/30 jest możliwa z 3 brygad ówczesnego 196 i połączenia z linią 356.
Trasa będąca nowym korytarzem komunikacyjnym, zapewniająca dojazd do Targówka Fabrycznego, a niedługo z racji zmniejszonej liczby kursów pociągów zatrzymujących się w Rembertowie z powodu budowy tunelu dodatkowa 'furtka na świat' do drugiej linii metra.
215 PKP Mokry Ług - (...) - Korkowa - ŁYSAKOWSKA (w dni powszednie do godziny 19 wydłużone na trasie - Łysakowska - Kaczeńca - Sejmikowa - Czecha - Wierzchowskiego - Alpejska - Kajki - Czecha - Potockich - STRUSIA - (bez postoju) - Łysakowska - Korkowa - (...) - Mokry Ług 30/30/30 (2 brygady z obecnego 115 + jedna z obecnego 225 w DP) W jedną stronę wychodzi 40 minut, w drugą 30, więc 20 minut postoju na Mokrym Ługu.
225 lub 345 z Os. Dudziarska - Chłopickiego - Chełmżyńską - Marsa - Ostrobramską - Fieldorfa - Bora Komorowskiego - Gocław. 30/x(30/x(30)
514 zamieniłbym na 214. Skrócenie trasy nie pozwoli na odzyskanie jakiejś spektakularnej liczby brygad. Jeżdżą tylko 4 autobusy, więc to chyba najprostsza opcja, żeby zapewnić połączenie Groszówka - PKP Rembertów, Rembertów - Promenada, a cykl co pół godziny ładnie uzupełnia 520. Plus to, o czym już wspomniałem - przy rozpoczęciu prac przy legendarnym już tunelu pasażerowie będą szukali innych środków transportu.
Ja osobiście układałem to tak, żeby zapewnić nowe połączenia dla Rembertowa, ale i Wawra.
115 od Korkowej przekierować Okularową, Chełmżyńską do Ronda Granzowa 30/30/30 (4 obecne brygady)
145 wraca ponownie na Wygodę z Żerania do Wiatracznej
196 jest zawieszane na wakacje, ma skrócone godziny kursowania dlatego chciałem mu nadać nowe życie. Po rozpoczęciu budowy tunelu okolica i tak się zmieni i w przyszłości funkcję dojazdu Kolonii i Polanki do PKP przejmie 143.
196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Unicka - Metro Trocka
Częstotliwość 15/30/30 jest możliwa z 3 brygad ówczesnego 196 i połączenia z linią 356.
Trasa będąca nowym korytarzem komunikacyjnym, zapewniająca dojazd do Targówka Fabrycznego, a niedługo z racji zmniejszonej liczby kursów pociągów zatrzymujących się w Rembertowie z powodu budowy tunelu dodatkowa 'furtka na świat' do drugiej linii metra.
215 PKP Mokry Ług - (...) - Korkowa - ŁYSAKOWSKA (w dni powszednie do godziny 19 wydłużone na trasie - Łysakowska - Kaczeńca - Sejmikowa - Czecha - Wierzchowskiego - Alpejska - Kajki - Czecha - Potockich - STRUSIA - (bez postoju) - Łysakowska - Korkowa - (...) - Mokry Ług 30/30/30 (2 brygady z obecnego 115 + jedna z obecnego 225 w DP) W jedną stronę wychodzi 40 minut, w drugą 30, więc 20 minut postoju na Mokrym Ługu.
225 lub 345 z Os. Dudziarska - Chłopickiego - Chełmżyńską - Marsa - Ostrobramską - Fieldorfa - Bora Komorowskiego - Gocław. 30/x(30/x(30)
514 zamieniłbym na 214. Skrócenie trasy nie pozwoli na odzyskanie jakiejś spektakularnej liczby brygad. Jeżdżą tylko 4 autobusy, więc to chyba najprostsza opcja, żeby zapewnić połączenie Groszówka - PKP Rembertów, Rembertów - Promenada, a cykl co pół godziny ładnie uzupełnia 520. Plus to, o czym już wspomniałem - przy rozpoczęciu prac przy legendarnym już tunelu pasażerowie będą szukali innych środków transportu.
A co w takim razie zamiast 356 obsłuży osiedle Wilno, oprócz 156 do metra co pół godziny (+ rozregulowanie w szczycie) i 170 do Wileńskiego?PiotrekP pisze: ↑07 paź 2025, 16:22196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Unicka - Metro Trocka
Częstotliwość 15/30/30 jest możliwa z 3 brygad ówczesnego 196 i połączenia z linią 356.
Trasa będąca nowym korytarzem komunikacyjnym, zapewniająca dojazd do Targówka Fabrycznego, a niedługo z racji zmniejszonej liczby kursów pociągów zatrzymujących się w Rembertowie z powodu budowy tunelu dodatkowa 'furtka na świat' do drugiej linii metra.
Na Os. Dudziarska potrzebny jest obecnie całodzienny autobus?
Odkąd pamiętam jakikolwiek autobus jeżdżący z Targówka w rejon Elsnerowa miał za zadanie przede wszystkim ułatwić dzieciom dojazd do szkoły przy Mieszka I. 256 nie przetrwało próby czasu i stało się linią szczytową. Ja proponuję jeżdżącą cały tydzień linię, na którą można przesiąść się przy Rzecznej. A do metra jest przede wszystkim pociąg ze stacji Zacisze Wilno, 170 do Dworca Wileńskiego.KM pisze: ↑08 paź 2025, 7:37A co w takim razie zamiast 356 obsłuży osiedle Wilno, oprócz 156 do metra co pół godziny (+ rozregulowanie w szczycie) i 170 do Wileńskiego?PiotrekP pisze: ↑07 paź 2025, 16:22196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Unicka - Metro Trocka
Częstotliwość 15/30/30 jest możliwa z 3 brygad ówczesnego 196 i połączenia z linią 356.
Trasa będąca nowym korytarzem komunikacyjnym, zapewniająca dojazd do Targówka Fabrycznego, a niedługo z racji zmniejszonej liczby kursów pociągów zatrzymujących się w Rembertowie z powodu budowy tunelu dodatkowa 'furtka na świat' do drugiej linii metra.
Dlatego napisałem 225 łamane na 345. Teraz na Wygodzie jest zauważalny *boom* mieszkaniowy, który napędziła budowa wiaduktu. Coraz więcej jest osiedli przy Chłopickiego i uliczkach odchodzących od Chełmżyńskiej w pobliżu torów. W innym przypadku najbliższym przystankiem pozostanie dla nich Gontarska.
Wg mnie Wilno nie odda 356. Już rozsądniej byłoby kombinować z połączeniem z 338 (Rembertów - Pl. Hallera). Czas dojazdu do M2 w stronę zachodnią podobny (do Wileńskiego 338 vs 356+M2 z przesiadką na Targówku Mieszkaniowym).PiotrekP pisze: ↑08 paź 2025, 11:11Odkąd pamiętam jakikolwiek autobus jeżdżący z Targówka w rejon Elsnerowa miał za zadanie przede wszystkim ułatwić dzieciom dojazd do szkoły przy Mieszka I. 256 nie przetrwało próby czasu i stało się linią szczytową. Ja proponuję jeżdżącą cały tydzień linię, na którą można przesiąść się przy Rzecznej. A do metra jest przede wszystkim pociąg ze stacji Zacisze Wilno, 170 do Dworca Wileńskiego.
256 tało się linią szczytową w pandemię.
Gdy dzieci siedziały w domach na zdalnej szkole.
A względnie młodzi rodzice i inni mieszkańcy nowego osiedla - w dużej części tak samo pracowali na zdalnej.
No i jak metro otwierali w 2022 i zmieniali 256 na 356, to masa osób dalej siedziała na zdalnej - dopiero od jakiegoś 2024 widzimy wymuszanie przez firmy powrotu do biur.
A do tego podczas pandemii (czyli przynajmniej do lata 2022, ale najczęsciej do lata 2023) wiele firm biurowych (w tym moja) zwracała pracownikom w przypadkach gdy musieli przyjechać do biura samochodem (albo pracowali hybrydowo już później) przynajmniej za parkowanie w strefie płatnej.
Po prostu ZTM jak pamiętamy panicznie szukał oszczędności i pociął wiele linii.
Co jest skandalem że dalej jest ten kikut komunikacji utrzymywany (mówię też o częstotliwościach) patrząc o ile więcej mieszkańców Warszawa ma w 2025 niż miała w 2019.
-
michael112
- Posty: 3143
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No cóż, pewnie teraz nie ma szans żeby wrócić do tego co było kilka lat temu.
Podział 115 na 115 i 215 to temat grzany od dawna, a decyzji ZTM dalej brak. I nie rozumiem tego trochę, skoro praktycznie bez wpływu na brygady. Jakaś obawa o przyzwyczajenia ludzi i ewentualne protesty? Wątpię. I tak zawsze narzekają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Przynajmniej moje 115 pozwala na przesiadkę na Targówek Fabryczny przy rondzie Granzowa (żeby uniknąć jeżdżenia przez szlaban na Łodygowej i korków na dalekiej Chełmżyńskiej), a 215 zapewnia dojazd do przychodni i Instytutu. Pytałem Krzysztofa gdzie najbardziej pracuje 305 i właśnie jest to odcinek marysiński.
Skoro tak, to niech 356 będzie szczytowym, krótszym wsparciem dla 156. 5 brygad jeżdżących na 338 można podzielić między 170 (2) i 196 (3). Dzięki temu 170 zyskuje częstotliwość 10/15/20 (20/30/40 Zacisze Wilno - Rondo Starzyńskiego) i (20/30/40 Elsnerów -pl. Hallera) oraz 196 15/30/30 już bez objazdu przez Targówek Mieszkaniowy tylko prosto do Trockiej.kveld pisze:Wg mnie Wilno nie odda 356.
138 i 338 jeżdżą różnymi trasami, ale raczej pracownikom na Utracie jest potrzebne coś z Wileńskiego.PiotrekP pisze:Skoro tak, to niech 356 będzie szczytowym, krótszym wsparciem dla 156. 5 brygad jeżdżących na 338 można podzielić między 170 (2) i 196 (3). Dzięki temu 170 zyskuje częstotliwość 10/15/20 (20/30/40 Zacisze Wilno - Rondo Starzyńskiego) i (20/30/40 Elsnerów -pl. Hallera) oraz 196 15/30/30 już bez objazdu przez Targówek Mieszkaniowy tylko prosto do Trockiej.kveld pisze:Wg mnie Wilno nie odda 356.
ŁK
Ostatnio widziałem na Radzymińskiej autobus Polsatu dowożący pracowników z Utraty jadący w stronę metra na Targówku. Z Zabranieckiej do Trockiej wychodzi 12 minut plus jazda metrem, a 338 to 20 minut do Wileńskiego plus korki na Targowej i opóźnienia z Ratuszowej.
O 5 rano nie ma korków na Targowej.PiotrekP pisze:Ostatnio widziałem na Radzymińskiej autobus Polsatu dowożący pracowników z Utraty jadący w stronę metra na Targówku. Z Zabranieckiej do Trockiej wychodzi 12 minut plus jazda metrem, a 338 to 20 minut do Wileńskiego plus korki na Targowej i opóźnienia z Ratuszowej.
ŁK
- Colony
- Posty: 2826
- Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
- Lokalizacja: tam gdzie tramwaj wciąż nie może dojechać
- Kontakt:
Czy linia docelowo powinna być skierowana do Metra Trocka czy do Wileniaka to już chyba kwestia drugorzędna, chociaż nie mieszałbym do tego komunikacji na Wilno. Wileniak wydawał mi się bardziej sensownym celem ze względu na duże możliwości przesiadkowe i bliskość Śródmieścia. Ząbkowska i korki na niej nie są najfortunniejsze, ale chodzi mi o stworzenie dobrej alternatywy.PiotrekP pisze: ↑07 paź 2025, 16:22196 Rembertów Kolonia - Czerwonych Beretów - Frontowa - Republikańska - al. Chruściela - Strażacka - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Rozwadowskiego - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Unicka - Metro Trocka
225 lub 345 z Os. Dudziarska - Chłopickiego - Chełmżyńską - Marsa - Ostrobramską - Fieldorfa - Bora Komorowskiego - Gocław. 30/x(30/x(30)
514 zamieniłbym na 214. Skrócenie trasy nie pozwoli na odzyskanie jakiejś spektakularnej liczby brygad. Jeżdżą tylko 4 autobusy, więc to chyba najprostsza opcja, żeby zapewnić połączenie Groszówka - PKP Rembertów, Rembertów - Promenada, a cykl co pół godziny ładnie uzupełnia 520. Plus to, o czym już wspomniałem - przy rozpoczęciu prac przy legendarnym już tunelu pasażerowie będą szukali innych środków transportu.
Co do Dudziarskiej to czy faktycznie ona wymaga jakiejkolwiek komunikacji? Od kiedy opustoszały bloki to pozostało tam kilka pojedynczych domów, z których większość mieszkańców albo ma samochody, albo spaceruje na Olszynkę lub Utratę (cokolwiek nielegalnie). Można by ten temat zamknąć zrobieniem zawrotki obok więzienia, albo po prostu wreszcie zainwestować w Warszawie w telebusa.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)