(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Z ciekawości, to jaki jest realny termin uruchomienia tego odcinka?
Nie wiem czy to właściwy temat, ale nurtuje mnie jedna sprawa: czym spowodowane jest, że przystanek Ratuszowa dla tramwajów funkcjonuje tylko w jednym kierunku (w drugim jest zawieszony)?
185 - najlepsza linia w mieście!
Tam zdaje się była petycja i to chyba wzmocniona jakimś radnym a mimo to ZTM zdecydowanie odrzucił, że to za blisko innego przystanku.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Generalnie to umówmy się:
O ile tramwaj na Dworzec Zachodni będzie miał kluczową role po otwarciu odcinka przez Pola Mokotowskie, a także po przebiciu na Wolę, to teraz funkcja tego odcinka będzie mocno kontrowersyjna.
No bo kto ma tam jeździć ?
- Aleje przez Grójecką i Bitwy do Zachodniego: .. wiadomo ...
- FIltrowa do Zachodniego: niby najbardziej pasuje, ale jak się zastanowić, to przesiadka na Wawelskiej w 182/187/523, i pewnie 167 (stawiam że zostanie na Grzymały) zawsze będzie szybsza, a podaż na Wawelskiej jest taka, że nie trzeba się obawiać długiego oczekiwania
- PRalka jak chce do pociągu to może w PKP Rakowiec (już paradoksalnie okolice Dickensa, Korotyńskiego mogły by być bardziej zainteresowane tramwajem do Zachodniego niż Filtrowa wg mnie).
Realnie więc jedyną funkcją nowego odcinka będzie szybki dojazd z Zachodniego i zespołu Szczęśliwicka do BW1920 (na potrzeby lokalne).
A patrząc z drugiej strony, co można tam dać ? Nowy układ (od 6.12) wydaje się całkiem sensowny i na Dw. Zachodni można by przepiąć tylko to co krańcuje na Banacha, czyli:
- 14 (mimo wszystko bardziej pasuje na DW. Zachodni niż Banacha, niewątpliwie plusem są też dwukierunkowce na tej linii)
- 7
tu pasuje Banacha, poza tym trzeba by dać dwukierunkowce
- skrócone 1, tylko w co drugim kursie: rzadko, i znowu: dwukierunkowce
Zostajemy więc z 1 linią na jednym krańcu i 1,5 linii na drugim.
I jakkolwiek dziwnie to zabrzmi rozważyłbym lokalną linię Dw. Zachodni - Banacha, na potrzeby lokalne, podporządkowaną częstotliwościom innym liniom, tak aby wpadać w połowie (albo częściej ?).
Bo jak zostaniemy na Zachodnim z jedną linią, która w weekendy jedździ co 20 minut, to kto na to będzie czekał ?
No i daje ona dodatkową relację
Dw. Zachodni
Szpital Banacha/Akademia Medyczna/kampus UW Ochota, może niepomijalną w tych rozważaniach ?
O ile tramwaj na Dworzec Zachodni będzie miał kluczową role po otwarciu odcinka przez Pola Mokotowskie, a także po przebiciu na Wolę, to teraz funkcja tego odcinka będzie mocno kontrowersyjna.
No bo kto ma tam jeździć ?
- Aleje przez Grójecką i Bitwy do Zachodniego: .. wiadomo ...
- FIltrowa do Zachodniego: niby najbardziej pasuje, ale jak się zastanowić, to przesiadka na Wawelskiej w 182/187/523, i pewnie 167 (stawiam że zostanie na Grzymały) zawsze będzie szybsza, a podaż na Wawelskiej jest taka, że nie trzeba się obawiać długiego oczekiwania
- PRalka jak chce do pociągu to może w PKP Rakowiec (już paradoksalnie okolice Dickensa, Korotyńskiego mogły by być bardziej zainteresowane tramwajem do Zachodniego niż Filtrowa wg mnie).
Realnie więc jedyną funkcją nowego odcinka będzie szybki dojazd z Zachodniego i zespołu Szczęśliwicka do BW1920 (na potrzeby lokalne).
A patrząc z drugiej strony, co można tam dać ? Nowy układ (od 6.12) wydaje się całkiem sensowny i na Dw. Zachodni można by przepiąć tylko to co krańcuje na Banacha, czyli:
- 14 (mimo wszystko bardziej pasuje na DW. Zachodni niż Banacha, niewątpliwie plusem są też dwukierunkowce na tej linii)
- 7
- skrócone 1, tylko w co drugim kursie: rzadko, i znowu: dwukierunkowce
Zostajemy więc z 1 linią na jednym krańcu i 1,5 linii na drugim.
I jakkolwiek dziwnie to zabrzmi rozważyłbym lokalną linię Dw. Zachodni - Banacha, na potrzeby lokalne, podporządkowaną częstotliwościom innym liniom, tak aby wpadać w połowie (albo częściej ?).
Bo jak zostaniemy na Zachodnim z jedną linią, która w weekendy jedździ co 20 minut, to kto na to będzie czekał ?
No i daje ona dodatkową relację
Niech to już jeździ na Pralkę… Wiemy, że Rakowiec ma PKP, ale ludzie w te weekendy częściej skądś pociągiem przyjadą dalekobieżnym niż będą jeździć na campus UW czy do szpitala.
Różnica 1 brygady pewnie będzie, 12 minut na Pralkę z BW1920.
W szczycie to może jeździć dokądkolwiek.
Różnica 1 brygady pewnie będzie, 12 minut na Pralkę z BW1920.
W szczycie to może jeździć dokądkolwiek.
ŁK
Ale co stoi na przeszkodzie aby taka linia kursowała co 10 albo 7,5 min.? Jakaś mityczna koordynacja na reszcie sieci? Taki przyjęty standard "a bo tak"?
Robi się jak z Rakowiecką. Trzeba puścić koniecznie coś skądś i jeszcze coś.
Robi się jak z Rakowiecką. Trzeba puścić koniecznie coś skądś i jeszcze coś.
Pralka też ma zalety. Można by zluzować 154 na tym odcinku.Łukasz pisze: ↑04 gru 2025, 22:14Niech to już jeździ na Pralkę… Wiemy, że Rakowiec ma PKP, ale ludzie w te weekendy częściej skądś pociągiem przyjadą dalekobieżnym niż będą jeździć na campus UW czy do szpitala.
Różnica 1 brygady pewnie będzie, 12 minut na Pralkę z BW1920.
W szczycie to może jeździć dokądkolwiek.
I to jest chyba dobry pomysł. O ile nie będzie potrzebna Z po średnicy 
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36105
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie dawałbym relacji, która za kilka lat będzie do zabrania.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Będzie albo i nie, jak przebiją się do Kasprzaka to raczej się bardzo przyda.Bastian pisze:Nie dawałbym relacji, która za kilka lat będzie do zabrania.
ŁK