Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5460
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 gru 2025, 14:17

man1956 pisze:
04 gru 2025, 11:16
Tak, tylko różnica jest taka, że jadąc np. 509 z Żerania do Wileńskiego masz alternatywę w postaci "bezprzesiadkowej" 20, a jadąc tramwajem z Sielc do SGH będziesz musiał się przesiąść na 19. Nie każdy to lubi.
No właśnie dlatego piszę, że po Rakowieckiej powinna być nowa linia tramwajowa po śladzie 168.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 gru 2025, 14:21

To oczywiście oczywiste.

Btw, czy wtedy na Spartańską coś wydłużonego na szybko i w socjalu, czyli 119?
ŁK

Warsopolis5253
Posty: 190
Rejestracja: 04 lut 2025, 1:41

Post autor: Warsopolis5253 » 04 gru 2025, 14:58

Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2025, 12:14
Po prostu 168 powinno jechać przez Chełmską, Dolną i Racławicką na Okęcie tudzież Lotnisko, czyli po śladzie planowanej linii metra M3
Ja myślę, że takie coś nie wchodzi w grę bo się jeszcze okaże, że przegubowe 168 tam wystarczy i nie ma co metra budować. Trzaskowski musi udowodnić na wszelkie sposoby, że ta linia ma sens.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36105
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 gru 2025, 23:52

Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2025, 12:14
Po prostu 168 powinno jechać przez Chełmską, Dolną i Racławicką na Okęcie tudzież Lotnisko, czyli po śladzie planowanej linii metra M3
A to się nie nazywa 141?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

adamrozbicki
Posty: 196
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 05 gru 2025, 0:18

Bastian pisze:
04 gru 2025, 23:52
Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2025, 12:14
Po prostu 168 powinno jechać przez Chełmską, Dolną i Racławicką na Okęcie tudzież Lotnisko, czyli po śladzie planowanej linii metra M3
A to się nie nazywa 141?
:D :D

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 gru 2025, 10:00

Bastian pisze:
04 gru 2025, 23:52
Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2025, 12:14
Po prostu 168 powinno jechać przez Chełmską, Dolną i Racławicką na Okęcie tudzież Lotnisko, czyli po śladzie planowanej linii metra M3
A to się nie nazywa 141?
141 tak dosyć średnio spełnia swoją funkcję, nie powiedziałbym żeby był jakiś ogromny popyt na połączenie praskiej części Trasy Łazienkowskiej z Czerniakowską. Zaś ciąg Dolnej i Chełmskiej powinien jednak mieć autobus trochę częściej niż obecnie

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 gru 2025, 11:38

Jeśli chodzi o popyt na 141 to jest on "wygaszany" przede wszystkim przez beznadziejną częstotliwość w szczycie B: co 15 min., czyli dokładnie taką samą jak w niedzielę. Coś tu chyba jest nie tak.

Georg
Posty: 6201
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 05 gru 2025, 12:19

man1956 pisze:
05 gru 2025, 11:38
Jeśli chodzi o popyt na 141 to jest on "wygaszany" przede wszystkim przez beznadziejną częstotliwość w szczycie B: co 15 min., czyli dokładnie taką samą jak w niedzielę. Coś tu chyba jest nie tak.
Nie jestem pewien czy powinieneś to pisać publicznie. Jeszcze ktoś to przeczyta i uzna, że 141 w niedzielę trzeba ściąć do 20 minut.

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 gru 2025, 13:09

Masz rację. Napisałem to, co napisałem, a potem się tego przestraszyłem...

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 gru 2025, 14:20

No niestety to nie jest problem tylko 141. Najjaskrawiejszym przykładem jest dla mnie chyba 165

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 05 gru 2025, 15:10

Takich linii jest trochę, chociażby 188, 185, 172 czy też 509. Chodzą mi nawet po głowie jakieś (oczywiście kontrowersyjne) pomysły, jak tę sytuację naprawić. Ale to może w przyszłym tygodniu, bo teraz mam w robocie młyn.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » wczoraj, 13:37

Nie mam może w grafiku linii 141 jakoś często ale za każdym razem jak to jeżdżę to myślę sobie, że ta linia właśnie na Czerniakowskiej i Moście Łazienkowskim zyskuje poprzez unikalną relację że można bez przesiadki się dostać z Mokotowa na Pragę Południe. W godzinach szczytu bywa że byłem tam prawie niezabieralny.

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » wczoraj, 14:07

Masz absolutną rację. Dlatego niezbędne jest poprawienie częstotliwości w szczycie B (kiedyś było co 10 min.).

Flash8222
Posty: 7138
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » wczoraj, 14:50

Nie ma kim poprawić częstotliwości.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » wczoraj, 16:07

man1956 pisze:Masz absolutną rację. Dlatego niezbędne jest poprawienie częstotliwości w szczycie B (kiedyś było co 10 min.).
Chyba mikroszczyty były nawet częstsze. Tylko liczba brygad była stała a wydłużał się czas przejazdu i postojów.

Dlatego naprawdę bym strzelał w linię tramwajową z Wołoskiej na dół, gdzie trzymałoby to 8 minut w szczycie, bez korków, zamiast stania kwadrans na Dolnej a wcześniej 10 minut na Racławickiej. Można by się przesiąść przy Wołoskiej. Przecież nie wszyscy jeżdżą do przyst. Dolna. Cześć jeździ na Wilanów, część na Sielce, część jeszcze gdzie indziej. Poza tym gdyby wyciąć 172 a zostawić 141 (albo odwrotnie), to siłą rzeczy tranzyt przeniósłby się do tramwaju.
ŁK

ODPOWIEDZ