Komunikacja po otwarciu lotniskowej SKM

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 13:02

Może taki temat już był, ale nie kojarzę.
jasiu pisze:
Wolfchen pisze:To by oznaczało SKM co pół godziny na lotnisku - nikt by tym praktycznie nie jeździł, 175 by było obładowane jak obecnie. 8-(
Jeżeli z lotniska w Rzymie pociagi kursują co 15', to z Okęcia co 30' musi wystarczyć.
SKM lotniskowa będzie podstawowym środkiem komunikacji z centrum nie tylko lotniska, ale również osiedla przy Hynka, biurowców w rejonie Taśmowej i 1 Sierpnia, jak również Jadiwisina. 15' musi być.

Przypominam moją ideę:
fik pisze:175 mocne bardzo na Szczęśliwice
504 na Ursus (!)
401 z Zapłowiecza albo na Wilanowską, albo na Bokserską
275 Lotnisko - Centralny (docelowo Daszyniak), co jakieś 12/15//15 powiedzmy.
219/119 Zacisze-Wileniak
512 kraina wiecznych odjazdów
i odpowiadam na wątpliwości:
geograf_OSU pisze:Jezeli chodzi o lotnisko to: po co sie bawic w jakies 275, nie lepiej po prostu 128 na Szcz, a 175 na Chopina?
Silne 175 na Lotnisku nie ma żadnej przyszłości po uruchomieniu SKM; za to jest potrzebne przy UW i WUMie, jak również na Rakowcu. 128 jako stała linia nie ma IMHO większego sensu; na Mariensztacie koniec końców widziałbym 166.
Lukasz436 pisze:W jakim celu 504 na Ursus - komu z Ursynowa miałoby to służyć jak obecne 136/504 + 401 jest dobrym rozwiązaniem.
Nie jest. Ucałotygodniowienie ursuskiego odcinka 401 jest pożądane od dawna, przy obecnej trasie linii jest nie do uzyskania. 504 pracuje wybitnie odcinkowo, w relacji skrętnej przy ZP Sasanki zostało częściowo skanibalizowane przez częstsze, szybsze i punktualniejsze 136. W DSy linia po Żwirkach wozi konkretne muchy, pracując de facto tylko na odcinku Rzymowskiego-Ursynów.
chester pisze: Nie wszystko, co jeździ ZiW, ma w ogóle związek z lotniskiem.
Ale wszystko, co jeździ ŻiW, ma związek z SKMką.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

banan33
Posty: 85
Rejestracja: 16 cze 2008, 9:58

Post autor: banan33 » 10 lut 2011, 13:23

Lukasz436 pisze:W jakim celu 504 na Ursus - komu z Ursynowa miałoby to służyć jak obecne 136/504 + 401 jest dobrym rozwiązaniem.
fik pisze:Nie jest. Ucałotygodniowienie ursuskiego odcinka 401 jest pożądane od dawna, przy obecnej trasie linii jest nie do uzyskania. 504 pracuje wybitnie odcinkowo, w relacji skrętnej przy ZP Sasanki zostało częściowo skanibalizowane przez częstsze, szybsze i punktualniejsze 136. W DSy linia po Żwirkach wozi konkretne muchy, pracując de facto tylko na odcinku Rzymowskiego-Ursynów.
chester pisze: Nie wszystko, co jeździ ZiW, ma w ogóle związek z lotniskiem.

Zwrócę nieśmiało uwagę, że 504 ma też inną wążną dla Ursynowa funkcję. Całkiem ładnie pracuje do Placu Zawiszy. No chyba, że proponujesz dowozić Ursynów do DWC SKM lub 210? :>

drapka
Posty: 3502
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 lut 2011, 13:48

banan33 pisze:No chyba, że proponujesz dowozić Ursynów do DWC SKM lub 210?
O-) =D> :ok:

Ale co do meritum, to nie wiem, gdzie bym ustanowił kres zainteresowania Ursynowa 504 na Żwirkach i na samym Ursynowie. Oczywiście jak ktos przy Onkologii mieszka czy Dereniowej to tak, a na Zwirkach? Pl. Zawiszy to chyba woli jednak tramwajem do metra, Szpital Banacha pewnie będzie też (a jak chętnie - to w zależności od tego, gdzie na Ursynowie mieszka) robił łamańca przez TŁ do Politechniki, do czego zachęca buspas. Z Rakowca też mogą uciekać na Racławicką, może od Novotelu to 504 jest linią zdecydowanie pierwszego wyboru.
Popatrz, jaka franca!

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 10 lut 2011, 13:48

fik pisze:Może taki temat już był, ale nie kojarzę.
jasiu pisze:Jeżeli z lotniska w Rzymie pociagi kursują co 15', to z Okęcia co 30' musi wystarczyć.
SKM lotniskowa będzie podstawowym środkiem komunikacji z centrum nie tylko lotniska, ale również osiedla przy Hynka, biurowców w rejonie Taśmowej i 1 Sierpnia, jak również Jadiwisina. 15' musi być.

Przypominam moją ideę:
fik pisze:175 mocne bardzo na Szczęśliwice
504 na Ursus (!)
401 z Zapłowiecza albo na Wilanowską, albo na Bokserską
275 Lotnisko - Centralny (docelowo Daszyniak), co jakieś 12/15//15 powiedzmy.
219/119 Zacisze-Wileniak
512 kraina wiecznych odjazdów
i odpowiadam na wątpliwości:
geograf_OSU pisze:Jezeli chodzi o lotnisko to: po co sie bawic w jakies 275, nie lepiej po prostu 128 na Szcz, a 175 na Chopina?
Silne 175 na Lotnisku nie ma żadnej przyszłości po uruchomieniu SKM; za to jest potrzebne przy UW i WUMie, jak również na Rakowcu. 128 jako stała linia nie ma IMHO większego sensu; na Mariensztacie koniec końców widziałbym 166.
Lukasz436 pisze:W jakim celu 504 na Ursus - komu z Ursynowa miałoby to służyć jak obecne 136/504 + 401 jest dobrym rozwiązaniem.
Nie jest. Ucałotygodniowienie ursuskiego odcinka 401 jest pożądane od dawna, przy obecnej trasie linii jest nie do uzyskania. 504 pracuje wybitnie odcinkowo, w relacji skrętnej przy ZP Sasanki zostało częściowo skanibalizowane przez częstsze, szybsze i punktualniejsze 136. W DSy linia po Żwirkach wozi konkretne muchy, pracując de facto tylko na odcinku Rzymowskiego-Ursynów.
chester pisze: Nie wszystko, co jeździ ZiW, ma w ogóle związek z lotniskiem.
Ale wszystko, co jeździ ŻiW, ma związek z SKMką.

Przy całotygodniowym 401 i mocnym 136 może lepiej wrócić po prostu do koncepcji 504 przez Poleczki, na lotnisku zrobiłoby co prawda koło, żeby zaliczyć przystanek bliżej lotniska w stronę DWC, ale do zrobienia. W sensie podażowym 504 co 10/15/20 lepiej by pasował do Lotniska Okęcie po uruchomieniu SKM niż częste 175.

Wtedy 175 do Rakowca ( kraniec chyba najbliższy wychodzi Szczęśliwice ) - co 10/10/10
( dodatki przerzuciłbym na krótszą linię np. 375 co 5 w szczycie z Rakowca do DWC. Z tego co widziałem to WUM/UW wsiadają obecnie do 175/504/512 często właśnie z placu Zawiszy i DWC. )

Na Trakt Królewski nie byłoby sensu wpuszczać więcej brygad, zresztą i tak jest ograniczenie na Krakowskim Przedmieściu.

Czyli:
175 - co 10/10/10
375 - co 5 minut w szczycie
504 - co 10/15/20

A do Mariesztatu widziałbym w takim wypadku 1xx z CH Reduta do Mariensztatu ( 127? ).

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lut 2011, 15:29

Nie. 504 bardzO dobrze chodzi Ursynów - Służew - Ochota. Już w ogóle nie wspomnę o fakcie, ze przybywajac pociągiem z wózkiem czy tobolami, to serdecznie pieprzę niedzialajace windy i schody ruchome, wysokopodlogowe tramwaje na przesiadke do metra (a na patelni znów zabawa z nieczynnymi dzwigami) i samo metro. I pieprzę, jeśli to nie jest "systemowe". Niech sobie system sam korzysta z reform od zupy strony.
No i wspomniany PL. Zawiszy. Tu dopiero widać wiele. Po ce-ha kolejna linia z Kleszczowej do Galmoku to nie wiem - chyba zeby szykować argument za likwidacja...
SKM może od biedy posłuży trzem biurowcom na Marynarskiej, ale jej znaczenie dla ulicy ZiW bedzie chyba znikome. Musiałaby jak metro jeździć, zeby to miało sens (a wtedy frekwencyjnie nie bedzie sensu). W tak krociotkich relacjach nikt sie nie przesiada do kolei.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 16:29

Jeśli mamy dyskutować na poziomie "504 jest potrzebne jako dojazd Ursynowa do DWC" to ja dziękuję dobranoc, to nie ma najmniejszego sensu.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 10 lut 2011, 17:13

chester pisze:SKM może od biedy posłuży trzem biurowcom na Marynarskiej, ale jej znaczenie dla ulicy ZiW bedzie chyba znikome. Musiałaby jak metro jeździć, zeby to miało sens (a wtedy frekwencyjnie nie bedzie sensu). W tak krociotkich relacjach nikt sie nie przesiada do kolei.
Raczej problemem jest i będzie brak możliwości przesiadki z autobusu do SKM na stacji Warszawa Żwirki i Wigury tak więc z SKM skorzystają tylko mieszkańcy najbliższych bloków i części biurowców (czyli ci co są na południe od ZP Baleya). Reszta nadal wybierze autobus dlatego rewolucji w komunikacji bym się nie spodziewał. A teraz wracając do propozycji zmian:
Zgadzam się, że na Szczęśliwice powinno pojechać bardzo mocne 175 co również bardzo pomogłoby rozkładować tłok w autobusach na KP.
Na Lotnisko zamiast proponowanego 275 posłałbym wówczas już rzadziej kursujące 128.
504 jest rewelacyjnym połączeniem Ochoty z południowymi i centralnymi częściami Ursynowa. 136 zbyt kręci po Ursynowie aby zastąpić 504. Do tego badzo dużo pasażerów rano jadąc z Ursynowa wysiada właśnie na przystanku Rakowiec. Przy okazji jest to jedyna linia omijająca niezbyt istotne przystanki na Żwirki i Wigury i Raszyńskiej co w międzyszczycie czy weekendy bardzo wpływa na skrócenie czasu przejazdu. Jedyne co bym zmienił to końcówkę trasy by 504 kończyło przy Rondzie Daszyńskiego stając się jednocześnie połaczeniem II linii Metra z Ochotą.

Edit: A tak w ogóle czy SKMka kursująca co 15 min do tego z kiepskim dostępem do stacji Warszawa Żwirki i Wigury powinna doprowadzić do kolejnej reformy na Ochocie? Chyba najbliższa związana z II linią metra w zupełności wystarczy ... Na SKMce skorzystają w zasadzie jadący na Lotnisko i część pasażerów z biurowców przy 1 Sierpnia. Dlatego może wystarczyłoby zmniejszyć częstotliwość linii łączącej Śródmieście z Lotniskiem.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2201
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 10 lut 2011, 17:26

fik pisze:Jeśli mamy dyskutować na poziomie "504 jest potrzebne jako dojazd Ursynowa do DWC" to ja dziękuję dobranoc, to nie ma najmniejszego sensu.
A jest potrzebne jako dojazd do Ursusa?? Nie twierdzę że może być wykorzystywane o niebo lepiej. Ale jeszcze raz czy Ursynów potrzebuje bardziej połączenia z Ursusem czy z ciągiem Żwirki (Dworzec).

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 10 lut 2011, 17:30

fik pisze:Jeśli mamy dyskutować na poziomie "504 jest potrzebne jako dojazd Ursynowa do DWC" to ja dziękuję dobranoc, to nie ma najmniejszego sensu.
Było wyczuć ironię... Swojej przeswietnej propozycji pchania kolejnego autobusu przez Wlochy, jakby mało tam już w korkach gnilo, tym samym upodlajac częstotliwość w ogóle nie uargumentowales. Rzucasz za to może i modnymi tu, ale i glupimi zarazem frazesami. To ja tez mówię 'dobranoc'.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 17:31

Ja nie pcham żadnego kolejnego autobusu przez Włochy. (-(
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

geograf_OSU
Posty: 644
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 10 lut 2011, 18:28

To oswiec nas jak to twoje 504 ma niby pojechac ze ominie korki od PKP Rakowa do Skoroszy?

Trudno zrozumiec jak SKM co 15 minut z slabo dostepnym przystankiem przy ZiW ma doprowadzic do wielkich zmian w podrozach.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 18:35

geograf_OSU pisze:To oswiec nas jak to twoje 504 ma niby pojechac ze ominie korki od PKP Rakowa do Skoroszy?
Tak samo, jak obecnie 401. Liczba linii autobusowych nie ulegnie na tym odcinku zmianie. 8-(
geograf_OSU pisze: Trudno zrozumiec jak SKM co 15 minut z slabo dostepnym przystankiem przy ZiW ma doprowadzic do wielkich zmian w podrozach.
Jakieś 90% celów podróży obecnych pasażerów 175 na południe od ZP RAKOWIEC znajduje się w strefach dojścia do przystanków linii radomskiej.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 10 lut 2011, 18:36

Genialne pomysły: wycofywać z lotniska jedyną linię, która jeździła tam od zawsze, i numer 175 wbił się podróżnym w głowy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lut 2011, 18:43

osa pisze:Genialne pomysły: wycofywać z lotniska jedyną linię, która jeździła tam od zawsze, i numer 175 wbił się podróżnym w głowy.
Ja w ogóle uważam, że nie powinniśmy wycofywać omnibusów konnych, bo ich widok wbił się przedwojennym pasażerom w głowy.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 10 lut 2011, 18:46

Zabranie 175 z lotniska?
Też byłbym przeciwny tak radykalnym posunięciom. Namiesza to przy potokach innych niż Centrum-Lotnisko. Można stopniowo zmniejszać jej częstotliwość na rzecz jakiejś nowej linii przejmującej większość jej trasy. Może na początek 2 linie, każda co 15 minut (czyli ogólnie co 7,5), dla relacji Banacha - Centrum - Krakowskie.

Zablokowany