Sąd nad 175 - c.d.

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 maja 2025, 11:44

wincenty pisze:
02 maja 2025, 23:36
A gdyby tak... W ramach przekonywania ludzi do wybudowanej za grube miliony linii kolejowej z Okęcia, zmienić trasę 175... By dać bezpośredni dojazd z lotniska też na Wolę i skomunikowanie z M2?
Czyli Towarową prosto do Daszyniaka i dalej po trasie 105 na Górczewską? Częstotliwość obu linii się zgadza...
Tylko trzeba byłoby podbić 128 lub zrobić jakiś wariant ze skokiem w bok, bo na Szczęśliwice byłaby nadpodaż.
Mówimy o tej Woli co ma RL+S4, tej co ma 175+189, czy tej co ma 175+1 z Zawiszy?

Jak już coś zmieniać to może dojazd z lotniska na Górny Mokotów, który niby jest blisko, a jednak połączenie zbiorkomem to dramat (halo 402).

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2025, 12:02

Matt Cubis pisze:
Mówimy o tej Woli co ma RL+S4, tej co ma 175+189, czy tej co ma 175+1 z Zawiszy?

Jak już coś zmieniać to może dojazd z lotniska na Górny Mokotów, który niby jest blisko, a jednak połączenie zbiorkomem to dramat (halo 402).
Mówimy o RL plus tramwaje ze Służewca?
ŁK

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 1451
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 03 maja 2025, 12:06

Matt Cubis pisze:
03 maja 2025, 11:44
Mówimy o tej Woli co ma RL+S4, tej co ma 175+189, czy tej co ma 175+1 z Zawiszy?
Myślę, że okolice MKJ nie mają nic z powyższych.
Łukasz pisze:
03 maja 2025, 6:55
* linii średnicowej podmiejskiej, która nie jedzie przez centralny, a nawet przebudowa tego nie obejmie
W tym przypadku podejrzewam, że sama zmiana nazwy stacji Warszawy Śródmieście na Warszawa Centralna p. 5 pomogłaby na frekwencję w SKM na lotnisko. I od razu łatwiej by było przerzucić RL na podmiejską średnicę :P
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 03 maja 2025, 12:30

... jeszcze nikt nie wspomina, że wzmocnienie 175 dotyczyło przede wszystkim godzin wieczornych.

Aż 30 minut przerwy między pociągami wieczorem to dużo. Szczególnie, że mówimy o godzinach gdy rozkładowo przylatują tanie linie. A wystarczy częste kilkunastominutowe opóźnienie przylotu, czy dłuższe oczekiwanie na bagaż, i pasażer nie zdąży na :25 lub :55

W ostatnich latach SKM/KM nie dojeżdżało na pierwszą falę porannych odlotów. Dopiero stosunkowo niedawno pojawiły się kursy S2 wpadające na lotnisko o 4:30. Jeszcze w okolicach wspomnianego 2022 roku, jadąc na lot o 6, nie było opcji wyboru SKM bo pierwszy kurs wpadał ok. 5:30 (godzina zamknięcia gate'a).
A pamiętajmy, że pierwsze odloty (w tym czartery i wizz) mamy juz o 5:30, a o 6:00 mówimy o fali lotów. Sam Wizzair przed 6:30 jest blisko 2 tys. pasażerów

Także by przekonać pasażerów do SKM, trzeba ich poinformować już można dojechać na poranne loty i wrócić wieczorem.

Paweł D.
Posty: 5649
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 maja 2025, 12:54

Pomysł, aby pasażerowie z walizkami biegali pomiędzy peronami (do których też muszą dojechać) jest z góry skazany na porażkę. 175 nie pełni roli wyłącznie dojazdu na lotnisko przecież. Autobus podjeżdża praktycznie pod odloty/przyloty, co też ma swoje znaczenie.

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 maja 2025, 12:57

Łukasz pisze:
03 maja 2025, 12:02
Matt Cubis pisze:
Mówimy o tej Woli co ma RL+S4, tej co ma 175+189, czy tej co ma 175+1 z Zawiszy?

Jak już coś zmieniać to może dojazd z lotniska na Górny Mokotów, który niby jest blisko, a jednak połączenie zbiorkomem to dramat (halo 402).
Mówimy o RL plus tramwaje ze Służewca?
Tej ostatniej 18stce o 22:40? Górny Mokotów to nie tylko Wołoska. Jeżeli z gęstego osiedla na lotnisko położone tuż za miedzą autem się jedzie poniżej 10 minut a zbiorkomem ok. 40 min to coś jest nie tak. Wyszukiwarka wieczorem z lotniska na metro wierzbno sugeruje jechać przez Imielin, Politechnikę albo Służew. No chyba, że zdążysz na ostatnią 18 albo dobiegniesz na 218 na Suwaku to masz szansę być w 20 minut.
sprinter pisze:
03 maja 2025, 12:06
Matt Cubis pisze:
03 maja 2025, 11:44
Mówimy o tej Woli co ma RL+S4, tej co ma 175+189, czy tej co ma 175+1 z Zawiszy?
Myślę, że okolice MKJ nie mają nic z powyższych.
Jeżeli uznajemy, że przesiadka na Zachodnim jest niewygodna to wciąż jest 523 z Pomniku Lotnika.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2025, 13:12

Matt Cubis pisze:
Tej ostatniej 18stce o 22:40? Górny Mokotów to nie tylko Wołoska. Jeżeli z gęstego osiedla na lotnisko położone tuż za miedzą autem się jedzie poniżej 10 minut a zbiorkomem ok. 40 min to coś jest nie tak. Wyszukiwarka wieczorem z lotniska na metro wierzbno sugeruje jechać przez Imielin, Politechnikę albo Służew. No chyba, że zdążysz na ostatnią 18 albo dobiegniesz na 218 na Suwaku to masz szansę być w 20 minut.
Pisałeś o 402, 23:09 ostatnie z Wynalazku, wcześniej co 30 minut. Na lotnisko nie pojedzie częściej.

23:06 jest jeszcze 77, zależy dokąd chcesz jechać (17 też tak będzie jak wróci, ostatnie chyba nawet były później).
ŁK

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 maja 2025, 13:19

Wysłanie 402 na lotnisko to tylko ze zmianą numeru na całotygodniowy i z dołożeniem kursu. Nawet skróconym.

Chociaż według mnie autobus z Mokotowa na Lotnisko to raczej powinien jechać Cybernetyki niż Marynarską.

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 maja 2025, 13:49

primoż pisze:
01 maja 2025, 23:42
Wie ktoś może, jak w tym czasie sytuacja ma się w S2/S3/RL z lotniska? Też mocno zapełnione? Jak patrzę* na odjazdy S2/S3/RL to jest ładny takt 15' wieczorem (z wyjątkiem dziury między 23:25 a 23:55), czyli tak jak w RJ 175 do wczoraj.
Ja to nie wiem ale jak jednej pani na lotnisku poradziłem że na Zachodni najlepiej pociągiem a nie autobusami to się mocno zmieszała i nawet nie chciała słyszeć tłumaczenia jak dojść do pociągu bo stwierdziła że i tak nie wie gdzie iść i się nie odnajdzie.

Natomiast odnośnie jeszcze porównania 175 vs pociąg: zauważam że dużo ludzi wysiada ze 175/188 na Żwirkach (np. przy Sasanki).

Edit: taką jeszcze mam myśl... a jakby tak pociąg nazwać 175? :D

Krokiet
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 03 maja 2025, 13:54

Do wydłużenia na lotnisko nadaje się też moim zdaniem 130, które jadąc w osi wschód-zachód umożliwiłoby utworzenie całego ciągu dowozowego przesiadkowego dla Mordoru, Górnego i Dolnego Mokotowa.


EC Siekierki - ... - Puławska - Domaniewska - Wołoska - Cybernetyki - Komitetu Obrony Robotników - Żwirki i Wigury - Lotnisko Chopina

Zalety:
* Lotnisko wreszcie z rozsądnym dojazdem w kierunku Mokotowa
* Cybernetyki wreszcie z komunikacją całotygodniową - na lotnisko, do Galmoka i do metra, czyli wszystko to czego potrzebuje typowy mieszkaniec bloku w tych okolicach
* Domaniewska wreszcie z komunikacją na ZP Langego - będzie zachwycona kierunkami, ponieważ tam mają upodobania podobne do mieszkańców Cybernetyki
* Przesiadka do metra na ZP Os. Domaniewska: a to bliżej niż z pętli autobusowej M. Wilanowska! Przystanek Os. Domaniewska 03 jest zaledwie 130 metrów od wejścia na stację (czy to przypadek, że linia też 130???)


I zaraz będą argumenty, że 130 stoi i jeździ jak chce przez betonowe zatory na Idzikowskiego w godzinach szczytu. To prawda - dlatego zatory na Domaniewskiej i Cybernetyki już bardziej temu połączeniu nie przeszkodzą. A w pozostałych godzinach prawdziwy gamechanger dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców zamieszkujących tę część stolicy. Warto przemyśleć!

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2025, 15:14

Nie no weź już nie twórz. Z pewnością lotnisko potrzebuje wiecznie opóźnionego 130 z Idzikowskiego czy ze szczytu mordoru z częstotliwością 30/30/30.

Poza tym jeśli coś wydłużać od Puławskiej to nie po to, żeby skręcać w Wołoską.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 maja 2025, 20:11

A gdyby tak po prostu zamienić południowe końcówki 141 i 188?

Matt Cubis
Posty: 663
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 maja 2025, 20:29

Nie można, bo się okaże, że autobus z Wiatracznej na al. Krakowską jedzie prawie 10 minut szybciej niż tramwaj.

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 maja 2025, 21:24

Matt Cubis pisze:Nie można, bo się okaże, że autobus z Wiatracznej na al. Krakowską jedzie prawie 10 minut szybciej niż tramwaj.
Tylko na papierze :)
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27661
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 maja 2025, 14:22

Gdynianin pisze:
02 maja 2025, 23:03
A w tymże 2022 roku nie było jeszcze na dodatek ograniczeń związanych z Zachodnią na dodatek? Bo coś mi się kojarzy, że S2 była cięta i/lub wysyłana przez Centralny.
Były, ale ich skali i szczegółów nie pamiętam. Sądząc po tym, że w 2023 stacja straciła znacząco na popularności, a 2022 był lepszy od 2019, nie był to czynnik kluczowy w 2022 roku. Tak czy inaczej, deprecjonowanie znaczenia kolei w obsłudze lotniska jest już dawno passe i nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości.
Gdynianin pisze:
03 maja 2025, 12:30
... jeszcze nikt nie wspomina, że wzmocnienie 175 dotyczyło przede wszystkim godzin wieczornych.

Aż 30 minut przerwy między pociągami wieczorem to dużo. Szczególnie, że mówimy o godzinach gdy rozkładowo przylatują tanie linie. A wystarczy częste kilkunastominutowe opóźnienie przylotu, czy dłuższe oczekiwanie na bagaż, i pasażer nie zdąży na :25 lub :55
To jest ta sama kwestia, co z kończeniem linii dworcowych o 22, przed przyjazdem ostatniej fali pociągów dalekobieżnych z kraju - ignorancja ZTM, który nie zauważa, że część istotnych generatorów popytu działa i wypluwa/zasysa istotne ilości kandydatów na pasażerów w niestandardowych pasażerów.
Paweł D. pisze:
03 maja 2025, 12:54
Pomysł, aby pasażerowie z walizkami biegali pomiędzy peronami (do których też muszą dojechać) jest z góry skazany na porażkę.
Wiadomo, do 175 nie trzeba dojeżdżać, jest na każdym przystanku w mieście. Nie trzeba do niego biegać między czymkolwiek, jest się wnoszonym w lektyce, a w przypadku niesprawnej klimatyzacji służba kontroli biletów pasażerów wachluje i podaje zmrożone piwo (oczywiście 0,0%).
sprinter pisze:
03 maja 2025, 12:06
W tym przypadku podejrzewam, że sama zmiana nazwy stacji Warszawy Śródmieście na Warszawa Centralna p. 5 pomogłaby na frekwencję w SKM na lotnisko. I od razu łatwiej by było przerzucić RL na podmiejską średnicę :P
W jaki sposób zmiana nazwy Śródmieścia miałaby cokolwiek zmienić w trasowaniu RL?
reserved pisze:
03 maja 2025, 13:49
Natomiast odnośnie jeszcze porównania 175 vs pociąg: zauważam że dużo ludzi wysiada ze 175/188 na Żwirkach (np. przy Sasanki).
Warto sprawdzić, co robią potem - spora ich część wyjmuje telefony i zamawia ubera, oszczędzając 50% lub lepiej z ceny przejazdu bezpośrednio z lotniska.
raz szalem, raz racą kibolskie łajdactwo!

ODPOWIEDZ