Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 17 lut 2025, 14:41

pawcio pisze:
17 lut 2025, 13:13
A skąd taki pomysł, skoro to jest jedno przejście? Jesteś na przejściu, więc masz pierwszeństwo także przed tramwajem.
To może zrobić jakieś, nawet bardzo niewielkie wysepki między jezdnią a torowiskiem? Wtedy formalnie będą to dwa przejścia i motorniczy będzie musiał przepuszczać pieszych dopiero w momencie, gdy zaczną wchodzić na torowisko, a nie wszystkich, którzy ledwo jednym krokiem weszli z chodnika na jezdnię. Podobnie jest też np. na wjeździe na plac Narutowicza od strony Banacha/Okęcia (tak jak skręca 14 i 15), gdzie jest jedno przejście przez torowisko i trzy pasy jezdni, przez co teraz każdy, kto ledwo wszedł na prawy pas jezdni od razu ma pierwszeństwo przed tramwajem (który w wielu przypadkach spokojnie zdążyłby przejechać zanim pieszy doszedłby do torów, ale przez brak wysepki byłoby to naruszenie przepisów).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lut 2025, 15:33

A skąd pomysł, że jeśli zdążysz przejechać przed pieszym, nim on normalnym tempem dojdzie do punktu kolizji, to nie możesz tego zrobić, tylko masz się zatrzymać, bo tamten wszedł już na przejście? Przecież analogicznie nie trzeba czekać przed przejściem aż przy z niego zwyzywa w całości, tylko można ruszyć w momencie, gdy zejdzie on z twojego pasa ruchu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36106
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lut 2025, 15:50

pawcio pisze:
17 lut 2025, 15:33
nie trzeba czekać przed przejściem aż przy z niego zwyzywa w całości
No to się przestałem dziwić kierowcom, którzy się nie zatrzymują przed przejściem - kto by chciał być zwyzywany...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lut 2025, 16:00

Światła z priorytetem zdecydowanie tak. Teraz jest burdel a ruch i tak jest mega sparaliżowany.
ŁK

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 616
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 17 lut 2025, 17:22

pawcio pisze:
17 lut 2025, 15:33
A skąd pomysł, że jeśli zdążysz przejechać przed pieszym, nim on normalnym tempem dojdzie do punktu kolizji, to nie możesz tego zrobić, tylko masz się zatrzymać, bo tamten wszedł już na przejście? Przecież analogicznie nie trzeba czekać przed przejściem aż przy z niego zwyzywa w całości, tylko można ruszyć w momencie, gdy zejdzie on z twojego pasa ruchu.
Ja się odwoływałem do przepisów, z których wynika, iż pieszy który już znajduje się na przejściu, ma pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami (a jeśli nie ma np. wysepek, to całość "zebry" stanowi jedno przejście).
1a.  Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.

patryk148
Posty: 580
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 25 lut 2025, 19:38

Z minimalnych zmian, to ja bym zamienił trasami w Śródmieściu N14/64 i N22/72, aby oba zahaczały o Pomnik Syreny (N14/64 przez Jerozolimskie i Dobra przez Ludną lub ślimakiem, a N22/72 przez Tamkę i Wybrzeże Szczecińskie). Ale to zmiany pod imprezowiczów. Wydaje się, że ten rejon Woli (Towarowa, Żelazna) wymaga jakiegoś wzmocnienia w nocy.

Pytanie czy N32 w kierunku lotniska nie mogłoby obsługiwać Rakowca (np. Pruszkowską - Korotyńskiego - Racławicką). Analogicznie Szczęśliwice (np. przez N88), a Instalatorów przez N35.

Reforma z 2007 r. została zrobiona pod wydłużenie godzin kursowania linii 1, 26, ówczesnego 512 i 134. Ostatecznie najdłużej kursowała 9.

Jestem ciekawy, co zostanie zaproponowane. Młodzi ludzie mieszkają coraz częściej poza miastem, a tu z nocnymi ciężko.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2025, 19:51

Od jakiegoś czasu linie nocne na początku nocy są uzupełniane nie przez podbicie ich częstotliwości, tylko dodatkowymi kursami linii dziennych. W tym systemie trzeba utrzymać synergię obu układów, czyli np. 507+N22/N72; 517+N35/N85 itp.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4469
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 lut 2025, 20:20

pawcio pisze:
25 lut 2025, 19:51
Od jakiegoś czasu linie nocne na początku nocy są uzupełniane nie przez podbicie ich częstotliwości, tylko dodatkowymi kursami linii dziennych. W tym systemie trzeba utrzymać synergię obu układów, czyli np. 507+N22/N72; 517+N35/N85 itp.
Nie byłoby czytelniej gdyby wszystkie kursy były pod jednym numerkiem - obojętnie nawet czy dziennym czy nocnym?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2025, 22:12

Zapewne to kwestia tego, że tak można wzmocnić wybrane linie. Segment "co 20" trzeba robić wszystkim.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 lut 2025, 22:16

Tylko jak? N22 i N72 jadą dalej niż 507 więc wspólny numerek odpada. A N35/517 i N85 obsługują inne ciągi (pierwsze- Kleszczową, drugie - Popularną).

man1956
Posty: 1700
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 25 lut 2025, 23:26

pawcio pisze:
25 lut 2025, 22:12
Zapewne to kwestia tego, że tak można wzmocnić wybrane linie. Segment "co 20" trzeba robić wszystkim.
Świat to już kiedyś wymyślił. W Paryżu linie nocne kursują w tygodniu, generalnie, co 30 min., natomiast w weekendy co 20.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 lut 2025, 23:58

U nas też nie było w pewnym momencie co 15 czy 20 na niektórych liniach ?
Generalnie chyba sporo rzeczy jest do zmiany, trzeba chyba poczekać na zapowiadane propozycje reformy, no chyba że jej twórcy będą się też inspirować tym wątkiem ? :) Moim zdaniem nie obejdzie się bez dołożenia nowej linii w południowo-zachodniej części miasta (pewnie nie tylko tutaj).

Gdynianin
Posty: 707
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 26 lut 2025, 0:21

man1956 pisze:
25 lut 2025, 23:26
pawcio pisze:
25 lut 2025, 22:12
Zapewne to kwestia tego, że tak można wzmocnić wybrane linie. Segment "co 20" trzeba robić wszystkim.
Świat to już kiedyś wymyślił. W Paryżu linie nocne kursują w tygodniu, generalnie, co 30 min., natomiast w weekendy co 20.
Jednak to wciąż nie musi być dobre rozwiązanie. Są fragmenty gdzie jest potok na 30', są takie na 15' lub 20'. Taki Gocław jest najlepszym przykładem, że nie ma sensu pchać N22/N72 do końca trasy co 20' skoro wzmocnienia wymaga tylko kluczowy odcinek, czyli 1/3 trasy. I tu takie 507 do ok. 1 w nocy wpisuje się dobrze.
patryk148 pisze:
25 lut 2025, 19:38
Jestem ciekawy, co zostanie zaproponowane. Młodzi ludzie mieszkają coraz częściej poza miastem, a tu z nocnymi ciężko.
Zacznijmy od tego, by obsłużyć tych młodych w mieście. Na Posagu mamy już parę tysięcy mieszkań, a jak już było wspomniane - dostać się nawet ostatnim metrem nie da (bo 177 niezgrane), a potem zostaje drałowanie z PKP Ursus Północny z R3 lub N85 (oba co godzinę) lub drałowanie ze N35 (ze zwiedzaniem Skoroszy i Ursusa po drodze, co godzinę). Raj dla Ubera/Bolta.
Na Łopuszańskiej też już się bloków nabudowało - tu sprawę ratuje WKD jadące do ok. 1. Siekierki też są białą plamą.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lut 2025, 6:11

man1956 pisze:
25 lut 2025, 23:26
pawcio pisze:
25 lut 2025, 22:12
Zapewne to kwestia tego, że tak można wzmocnić wybrane linie. Segment "co 20" trzeba robić wszystkim.
Świat to już kiedyś wymyślił. W Paryżu linie nocne kursują w tygodniu, generalnie, co 30 min., natomiast w weekendy co 20.
Tylko wtedy co 20 musiałby pojechać wszystko. Czy N41/N91 albo N24 tego też potrzebują?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2025, 7:09

pawcio pisze:
man1956 pisze:
25 lut 2025, 23:26
Świat to już kiedyś wymyślił. W Paryżu linie nocne kursują w tygodniu, generalnie, co 30 min., natomiast w weekendy co 20.
Tylko wtedy co 20 musiałby pojechać wszystko. Czy N41/N91 albo N24 tego też potrzebują?
Właśnie moim zdaniem niekoniecznie wszystko. Trzeba by tylko zobaczyć jak się układają przesiadki. Niektóre linie i tak jeżdżą co 60 i trzeba na nie czekać pół godziny.

Poza tym i tak 40 to to bardziej odpowiednia częstotliwośc dla połówek niż 60, a może niektóre połówki dalej mogłyby być 1/3.

Już nie ma tak ogromnej potrzeby, żeby wszystko jeździło 15,45 z centralnego - to trochę archaizm, fajny, ale archaizm.
ŁK

ODPOWIEDZ