Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 29 maja 2025, 15:57

Po kilku latach w końcu osiedle Raków we Włochach doczeka się porządnej linii jak przystało na duże osiedle w Warszawie . Szkoda że to dzięki wyłączeniu ruchu tramwajowego ale taki rozkład Z14 przy 4 całych i 1 dodatku mógłby zostać utrzymany po zakończeniu budowy tramwaju na Bitwy.

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 16:43

Chyba będzie presja żeby to zostawić. Może nie na dokładnie takiej trasie, ale linia z taką częstotliwością zdecydowanie by się tam przydała, nawet jeśli oznaczałoby to całkowite wywalenie 228 i 414. A jakby naprawdę docelowo przekierować 128 (ale wtedy przez Banacha, nie z krążeniem po Rakowcu), a 414 zakrańcować jakoś na Rakowcu (przy okazji trochę tam porządkując) ?
Np. coś takiego:
414 ... - BW1920 - Banacha - Pawińskiego - Pruszkowska - ŻiW - Racławicka - Mołdawska - Pruszkowska - MOŁDAWSKA (kraniec) - Pruszkowska - Pawińskiego - ...
172 w obu kierunkach Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka
Tylko wtedy pewnie na samej ŻiW się zrobi za mało i będzie lament żeby wzmocnić 175 (może i słusznie).

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 29 maja 2025, 17:05

mb112 pisze:
29 maja 2025, 16:43
Chyba będzie presja żeby to zostawić. Może nie na dokładnie takiej trasie, ale linia z taką częstotliwością zdecydowanie by się tam przydała, nawet jeśli oznaczałoby to całkowite wywalenie 228 i 414. A jakby naprawdę docelowo przekierować 128 (ale wtedy przez Banacha, nie z krążeniem po Rakowcu), a 414 zakrańcować jakoś na Rakowcu (przy okazji trochę tam porządkując) ?
Ja to się zastanawiam, jaki jest sens pchania 128 na Instalatorów, skoro szybciej będzie dojechać SKM/KM albo tramwajem w Jerozolimskie, zamiast jechać na około przez Pomnik Lotnika. A przede wszystkim 9 jednak częściej podjeżdża na przystanek niż 128. Dalej jestem zdania, że powinno tam pojechać coś, co nie dublowałoby się relacyjnie z szyną znacznie, jakieś 143 lub 188 dajmy na to. Tylko to trzeba by robić jakąś rewolucję na Ochocie z trasami, o ile ZTM/miasto znajdzie odwagę do tego.

A i tak nie zdziwię się, jak przy lamentach ZTM pójdzie po linii najmniejszego oporu i zamieni końcówkami 186 i 414 :term:
mb112 pisze:Np. coś takiego:
414 ... - BW1920 - Banacha - Pawińskiego - Pruszkowska - ŻiW - Racławicka - Mołdawska - Pruszkowska - MOŁDAWSKA (kraniec) - Pruszkowska - Pawińskiego - ...
172 w obu kierunkach Pawińskiego - Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka
Tylko wtedy pewnie na samej ŻiW się zrobi za mało i będzie lament żeby wzmocnić 175 (może i słusznie).
Mam wrażenie, że za mało to się może zrobić na samym południu Rakowca, że tak określę ten rejon 8-(

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 17:19

Tak, linia z TŁ np. 143 albo 151 byłaby jeszcze lepsza, tym bardziej że 143 na zachód od Politechniki to się raczej marnuje. Ale to parę brygad by trzeba dorzucić. Może nawet 151 lepsze, bo 143 jest już i tak długie a odpadnie kłopotliwa zawrotka przez Pl. Konstytucji dla 151.
I dalej uważam że na Rakowcu zamiast tego krążenia w różne strony, jedna linia powinna jechać w obu kierunkach Pruszkowską, a druga Racławicką, Mołdawską, Korotyńskiego. Prościej chyba 128 przez Pruszkowską, a 172 przez Racławicką. Parę przystanków by trzeba dostawić.

wojtor
Posty: 693
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 29 maja 2025, 17:30

mb112 pisze:
29 maja 2025, 16:43
Chyba będzie presja żeby to zostawić. Może nie na dokładnie takiej trasie, ale linia z taką częstotliwością zdecydowanie by się tam przydała, nawet jeśli oznaczałoby to całkowite wywalenie 228 i 414.
228 jeździ przez całą dzielnicę Włochy od zachodu do wschodu dowożąc mieszkańców w pobliże Urzędu Dzielnicy. Włochy nie pozwolą zlikwidować tej linii.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24712
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 maja 2025, 17:45

mb112 pisze:
29 maja 2025, 17:19
Tak, linia z TŁ np. 143 albo 151 byłaby jeszcze lepsza, tym bardziej że 143 na zachód od Politechniki to się raczej marnuje. Ale to parę brygad by trzeba dorzucić. Może nawet 151 lepsze, bo 143 jest już i tak długie a odpadnie kłopotliwa zawrotka przez Pl. Konstytucji dla 151.
151 nie lepsze, bo jako linia na Ostrobramską/Gocław powinna razem z 411+5xx stawać na Waryńskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 maja 2025, 22:47

Po dodaniu czternastki na Zachodni może po prostu 191. I ciekawe czy pętle uliczne typu Banacha czy Woronicza zostaną na stałe (Metro Wierzbno zostało) :p
ŁK

reserved
Posty: 13852
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 maja 2025, 23:37

A przypadkiem 167 nie miało być jakoś dzielone na pół po uruchomieniu tramwaju na Ochocie? Pamiętam że były takie pomysły. Może 167 na z Siekierek na Instalatorów?

PS Zawsze jeszcze jest 521. :D

mb112
Posty: 1383
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 maja 2025, 23:48

pawcio pisze:
29 maja 2025, 17:45
151 nie lepsze, bo jako linia na Ostrobramską/Gocław powinna razem z 411+5xx stawać na Waryńskiego.
Oj tam, 182 też jest z innego przystanku, a ma o 1 przystanek więcej wspólny z 502/514/520/525. Tam i tak z obu przystanków co chwilę coś jedzie.
Łukasz pisze:
29 maja 2025, 22:47
Po dodaniu czternastki na Zachodni może po prostu 191. I ciekawe czy pętle uliczne typu Banacha czy Woronicza zostaną na stałe (Metro Wierzbno zostało) :p
Od której strony 191 ? :shock: Popularna - Instalatorów - Grójecka ? Czy obecną trasą do Grójeckiej i potem na Instalatorów ?
Ale tak czy inaczej, to chyba średnio, w alejach raczej wszystkie obecne linie cieszą się popularnością i nie rozumiem co to ma wspólnego z 14. W sensie że zapewni relację Pl. Narutowicza - BW1920 ?
reserved pisze:
29 maja 2025, 23:37
A przypadkiem 167 nie miało być jakoś dzielone na pół po uruchomieniu tramwaju na Ochocie? Pamiętam że były takie pomysły. Może 167 na z Siekierek na Instalatorów?
Tak, to by też było logiczne.
reserved pisze:
29 maja 2025, 23:37
PS Zawsze jeszcze jest 521. :D
:/

Łukasz
Posty: 11592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 maja 2025, 7:54

Spiralka, BW1920, Grójecka w prawo. 167 chyba spoko, ale czy to kiedykolwiek nastąpi, to wątpię :p Szybciej zostanie 30/30/30.

W ogóle o 521 to niepotrzebnie wspominają w komunikatach o zmianach.
ŁK

Krokiet
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 30 maja 2025, 8:19

Jak będzie tramwaj przez Pole Mokotowskie to można wywalić 167 z Mokotowa całego.

Jak będzie z Zachodniego dalej do Kasprzaka odnoga wybudowana na zachód - to można likwidować na Wolę.

A na razie, przy obecnie prowadzonych pracach nie widzę do tego pola po zakończeniu. To, co powstaje to na razie dziwne ogryzki - czekamy na resztę.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2656
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 04 paź 2025, 11:44

Trochę szkoda, że przy zmianie trasy 228 odpadł dojazd do PKP WKD Al. Jerozolimskie. A jakby robić podjazdy kieszeniowe od starej trasy na Szybkiej do ronda na Wschodu Słońca? Czy w ogóle tam dałoby się autobusem zawrócić?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1497
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 paź 2025, 14:27

No, ale jest PKP Rakowiec
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 04 paź 2025, 17:11

Niestety oferta SKM i KM jest nieporównywalnie gorsza od WKD . Pociągu WKD nie dość że o czasie, często to jeszcze bardzo szybko dojeżdżają pod Centralny.
Mimo wszystko jak na pierwszy dzień frekwencja w autobusie mimo częstotliwości 30 min bardzo dobra. Praktycznie wszystkie miejsca zajęte od strony Mokotowa przy PKP Rakowiec. Dwie brygady które nie zajeżdżają pod Wagonownie myślę że będą za jakiś czas przegubowe.

Placuszek44
Posty: 149
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 06 paź 2025, 16:57

Te podjazdy 228 pod Wagonownię to tragedia, nie dość, że strata czasu, to jeszcze można się wytrząść za wszystkie czasy. No i na pewno by pomogło wydłużenie w głąb Szamot.

ODPOWIEDZ