Komunikacja na Targówku
Moderator: Wiliam
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!
W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.
Zanim otworzono lewoskręt z S8 w Radzymińską, to wszelkiej maści autokary jeżdziły tym wiaduktem , żeby dalej przebić się przez teren CH do Radzymińskiej.KM pisze: ↑04 cze 2025, 14:02No co za nowość, że są drogi, którymi zarządza prywatna firma. I co więcej, że może sobie wybierać kto nim jeździ!
W Warszawie jest wiele takich dróg, nawet jeżeli mają swoją urzędową nazwę. Inwestor centrum handlowego sam wybudował ten wiadukt, sam go konserwuje i naprawia, więc także sam nim zarządza. Już w trakcie przebudowy S8 autobusy miały nim jeździć, ale podobnie jak teraz nie zgodził się na to właściciel. To nie jest nic nowego.
Czyżby jezdziły nielegalnie?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36105
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale czyje autokary? Bo jeżeli dosłownie "wszelkiej maści", to rzeczywiście nie spodziewam się, by każdy z ich właścicieli występował w ogóle o pozwolenie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Flixy
PlusBus
i to co na wileniaku ląduje, czyli całkiem sporo tych rejsowych autokarów wówczas tamtędy jezdziło
To w ogóle jest trochę głupota, że tak kluczowego węzła nie zrobiono w pełni bezkolizyjnego, no ale to już teraz nic się nie poradzi.
A czy w ogóle docelowo nie powinno być tak że wpuści się jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itd. i wtedy przystanek Geodezyjna na S8 nie będzie konieczny i linię Bródno - CH M1 (nie wiem która z nich to będzie obecne 112) będzie można dać przez Młodzieńczą, bo tak będzie prościej ?
A czy w ogóle docelowo nie powinno być tak że wpuści się jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itd. i wtedy przystanek Geodezyjna na S8 nie będzie konieczny i linię Bródno - CH M1 (nie wiem która z nich to będzie obecne 112) będzie można dać przez Młodzieńczą, bo tak będzie prościej ?
Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 13:53Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Dla S8 to nie jest kluczowy węzeł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Że niby dlaczego nie jest dobre? Gdzie w ogóle chciałbyś tam zmieścić śluzy?BrdzJkb pisze: ↑04 cze 2025, 15:14Wydłużenie cyklu to nie jest dobre rozwiązanie - szczególnie lewosketu blokującego wszystkie inne relacje. Co innego śluza.Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 13:53Ach, no gdyby tylko ktoś kiedyś wymyślił detekcję i wydłużenie cyklu po wykryciu autobusu czekającego na światło...
Bo lewoskręt to relacja która najbardziej ogranicza przepustowość na skrzyżowaniu. Na koniec dnia na takim wydłużeniu cyklu najwięcej skorzystają kierowcy samochodów którzy akurat zalapia się przed autobus.
Natomiast śluza powinna być wykonana poprzez dopuszczenie skrętu w lewo ze środkowego pasa (oczywiście ze wspomniana detekcja). I to niejedyne takie miejsce w Warszawie.
Natomiast śluza powinna być wykonana poprzez dopuszczenie skrętu w lewo ze środkowego pasa (oczywiście ze wspomniana detekcja). I to niejedyne takie miejsce w Warszawie.
A gdyby tak 112 w stronę Bemowa skierować przez Radzymińską - Młodzieńczą - Kondratowicza (chyba kiedyś w ramach jakichś objazdów tak nawet jeździło), a do obsługi Wiejskiej i Geodezyjnej przekierować może 240? Wtedy odpadnie problem lewoskrętów 
-
Autobus Czerwon
- Posty: 4469
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.
No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
I relacja Bródno - Klopsiki!!!
No moim zdaniem nawet w obie strony, byłoby szybciej.
Relację Bródno - CH Targówek to zapewnia 126, wprawdzie nie z każdego przystanku, ale z Metra Kondratowicza jeszcze jest pełno innych linii. No ale gdyby naprawdę wpuścić jakąś linię w te Kartograficzne, Geodezyjne itp. z pętlą gdzieś przy Decathlonie, np. jakieś przedłużone z Bródna 104 czy 176 to i ludzie z tych patobloków mieliby bliżej niż do Geodezyjnej na S8, i relacja północne Bródno - CH Targówek byłaby zapewniona, i można dać 112 na Młodzieńczą. Nawet przesiadki z Marek do 112 mieliby wygodniejsze, bo wtedy nie przy Wiejskiej tylko przy Wolności, z tego samego przystanku.Autobus Czerwon pisze: ↑04 cze 2025, 20:57240 jest sparowane z 256 zapewniając na wspólnym odcinku w miarę godną częstotliwość co 10 minut w szczycie i co 15 poza.
No i odcinasz od obsługi parę ZP, relację Bródno-CH Targówek...
Przede wszystkim takie pytanie: kto korzysta z tego przystanku Wiejska? Skąd ci ludzie tam przychodzą? Z centrów handlowych? Przesiadają się z autobusów z Marek? Czy skąd? Czy ludzie, którzy tam wsiadają, mają możliwość np. wsiadać gdzie indziej? Bo może to nie jest kwestia tego, że tam ludzie korzystają czyli tam musi jechać autobus, tylko może zwyczajnie trzeba ludziom zaproponować zmianę przyzwyczajeń. Ale powtórzę, nie wiem skąd tam ludzie na przystanek przychodzą stąd moje pytanie.