Pętle autobusowe i tramwajowe
Moderator: Wiliam
-
Stary Pingwin
- Posty: 5989
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Niewiele większa od starej ekspedycji na pętli Cmentarz Wolski.
miłośnik 13N
Kraniec Pomnik Lotnika dla 143 jest wyznaczony na miejscach parkingowych dla samochodów, są oznaczone znakami pionowymi i poziomymi, nawet jest parkomat. Z drugiej strony nie wolno parkować na przystanku, ale tutaj poza słupkiem nic nie ma, nawet 'zygzaka' na jezdni. Tutaj wprawdzie mało kto parkuje, ale gdyby się zdarzyło, to nawet chyba nie ma podstaw, żeby go ukarać.
Kiedyś podobna sytuacja była z przystankiem MPW 07 wyznaczonym na miejscach postojowych w ulicy Przyokopowej. Były znaki pionowe wskazujące na miejsca parkingowe, a jednocześnie znak D-15 (bez P-17). Straż Miejska kilkukrotnie odmówiła interwencji twierdząc, że znaki się wzajemnie wykluczają. Ale raczej uważałbym na interpretację SM, oni często zrobią wiele aby nic nie zrobić.mb112 pisze: ↑24 mar 2025, 21:34Kraniec Pomnik Lotnika dla 143 jest wyznaczony na miejscach parkingowych dla samochodów, są oznaczone znakami pionowymi i poziomymi, nawet jest parkomat. Z drugiej strony nie wolno parkować na przystanku, ale tutaj poza słupkiem nic nie ma, nawet 'zygzaka' na jezdni. Tutaj wprawdzie mało kto parkuje, ale gdyby się zdarzyło, to nawet chyba nie ma podstaw, żeby go ukarać.
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
W planach jest wydłużenie peronu przystanku 03 i zrobienie na końcu postoju dla 143, żeby był bliżej wszystkich linii i uporządkowanie istniejącego oznakowania.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
- ZielonyJamnik
- Posty: 1497
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Na Browarnej już 3 tydzień nie działa jedna z ładowarek. Z taką elektryfikacją to powodzenia!
Mkną po koleinach zielone jamniki... 
Jakie właściwie prace mają być wykonywane na pętli Dw. Centralny 14 i 16 przy dworcu Śródmieście? Pętla zamknięta i wygrodzona od ponad miesiąca, a nic się tam nie dzieje.
-
Matt Cubis
- Posty: 663
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Podobno jezdnia się zapada w tunel średnicowy, więc może i do 2031 nic się nie będzie działo.
- R-9 Chełmska
- Posty: 6064
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Co będą robić na os. Grapa?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Do linii 218 i 308 na Wierzbnie/Królikarni dochodzi do tego 228. To, co tam jest, trudno nazwać prawdziwą pętlą, powiedzieć, że funkcjonuje to chaotycznie, to nie powiedzieć nic (czy w tym momencie autobusy zawracają na zawrotce na Puławskiej, czy z powrotem kręcą przez Malczewskiego?) Czy ZTM w swoich dalekosiężnych planach zakłada jakąś reorganizację, w której przystankiem postojowym nie byłby wymalowany na jezdni przystanek bez chodnika ze wciśniętym między ulicą a torami Toi Toiem?
Zawracają przez zawrotkę, bo zaczynają od Królikarni (mogłeś to sprawdzić sam). Teraz to dość ulubiony sposób ZTM, podobnie jest przed Samochodową.Yelonker pisze:Do linii 218 i 308 na Wierzbnie/Królikarni dochodzi do tego 228. To, co tam jest, trudno nazwać prawdziwą pętlą, powiedzieć, że funkcjonuje to chaotycznie, to nie powiedzieć nic (czy w tym momencie autobusy zawracają na zawrotce na Puławskiej, czy z powrotem kręcą przez Malczewskiego?) Czy ZTM w swoich dalekosiężnych planach zakłada jakąś reorganizację, w której przystankiem postojowym nie byłby wymalowany na jezdni przystanek bez chodnika ze wciśniętym między ulicą a torami Toi Toiem?
ŁK
To, że zaczynają od Królikarni nie wyklucza zrobienia przejazdu Krasickiego-Malczewskiego-Puławska-Woronicza, tylko że w drugą stronę, niż kiedy była to oficjalna trasa z przystankami. Nie jest trudno się złamać na pas do lewoskrętu? Przy trzech liniach autobusowych (a gdyby to było Metro Wierzbno, bez Królikarni, to można by nawet myśleć o czwartej - 130) wypadałoby zacząć myśleć o jakiejś sensownej pętli.
Raczej nie pomyślałem o tym wariancie, bo nie ma on wielkiego sensu - czasem faktycznie się korkuje Puławska, ale to wtedy i od Malczewskiego się już jedzie tak sobie. Sam lewoskręt z Puławskiej to zwykle 1 cykl.Yelonker pisze:To, że zaczynają od Królikarni nie wyklucza zrobienia przejazdu Krasickiego-Malczewskiego-Puławska-Woronicza, tylko że w drugą stronę, niż kiedy była to oficjalna trasa z przystankami. Nie jest trudno się złamać na pas do lewoskrętu? Przy trzech liniach autobusowych (a gdyby to było Metro Wierzbno, bez Królikarni, to można by nawet myśleć o czwartej - 130) wypadałoby zacząć myśleć o jakiejś sensownej pętli.
Pętla uliczna mogłaby powstać na Broniwoja, tam jest dużo miejsca - tyle że kierunek ruchu jest w złą stronę i policja może nie chcieć mieć pętli pod siedzibą. Budkę trzeba by w parku postawić.
ŁK
Kierunek ruchu zawsze można odwrócić na ulicach Broniwoja i Ksawerów (choć utrudniałoby to kręcenie w poszukiwaniu miejsca parkingowego). Przy samej tej ulicy nie musi być pętli, może być przedłużona zatoka przy Puławskiej. Choć mimo wszystko myślałbym raczej o jakiejś pętli przy Wierzbnie, bo 130 powinno wylecieć z Wilanowskiej, a tak to musiałoby trafić na Spartańską (co i tak dla połączenia Instytutu Reumatologii z metrem byłoby lepszym rozwiązaniem, niż 168).
Tez się zastanawiałem, gdzie upchną te 228, tym bardziej, że od 13 października mają dojść kursy skrócone, a 218 już nie krańcuje po drugiej stronie Puławskiej.Yelonker pisze: ↑03 paź 2025, 16:09Kierunek ruchu zawsze można odwrócić na ulicach Broniwoja i Ksawerów (choć utrudniałoby to kręcenie w poszukiwaniu miejsca parkingowego). Przy samej tej ulicy nie musi być pętli, może być przedłużona zatoka przy Puławskiej. Choć mimo wszystko myślałbym raczej o jakiejś pętli przy Wierzbnie, bo 130 powinno wylecieć z Wilanowskiej, a tak to musiałoby trafić na Spartańską (co i tak dla połączenia Instytutu Reumatologii z metrem byłoby lepszym rozwiązaniem, niż 168).
Może tymczasowym rozwiązaniem byłby rzeczywiście nie używany za dnia przystanek N37 w kierunku Kabat?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.