Strona 116 z 123

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 17:16
autor: pawcio
Kryniczna obsługuje liceum Prusa.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 17:17
autor: pawcio
fik pisze:
04 maja 2025, 15:02
Mam tego świadomość, ale to tylko jest argument za tym, że autobusy na Jugosłowiańskiej potrzebują być bardziej atrakcyjne, albo będą wyłącznie socjalne.
Nie widzę w tym problemu, by 117+123 pełniły funkcje uzupełniająco-krążącą wobec 507 na południowej połówce obwodnicy Gocławia oraz Międzynarodowej.

Re: A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 17:54
autor: Łukasz
pawcio pisze:Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
I jak konstruowano pierwsze (gocławskie) E-1, to o tym zapomniano?

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 18:18
autor: Wiliam
Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.

Re: A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 18:46
autor: Łukasz
Wiliam pisze:Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.
NŻ to nie ma znaczenia.

W ogóle na trasbusie Kryniczna powstała 2 tygodnie po otwarciu E-1, coś tu jest nie tak, bo byłem pewien, że najpierw dodali w jedną stronę.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 18:58
autor: Autobus Czerwon
fik pisze:
02 maja 2025, 20:27
No, czyli strefy obsługi w znaczącej części się pokrywają - to jest tylko argument za komasacją linii w okresach, gdy popyt na odrębne trasy nie pozwala utrzymać atrakcyjnej częstotliwości, co widać po rozkładzie 117 w DS.

A jeśli linia wyjeżdża z jednego z najgęściej zaludnionych obszarów w mieście w kierunku centrum co 15 minut w szczycie na solówkach, to to nie jest specjalnie imponujące, a raczej każe podejrzewać, że jest w całości zaprojektowana nieprawidłowo.
Kiedy masz do wyboru czekać 10 minut na 117 albo jechać 507 i podejść trochę dalej na nogach, to wiadomo że raczej większość pojedzie 507. Swoją drogą to wyjątkowa kpina z pasażerów, że linie o podobnej strefie obsługi mają w DS dwie różne częstotliwości i są kompletnie rozkoordynowane. Bo po co mieć autobus z centrum na Gocław co 7,5 skoro można mieć jakiś totalny bałagan (do wzmocnienia 117 potrzebny byłby dosłownie jeden dodatkowy autobus xd).

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 20:28
autor: pawcio
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 20:34
autor: Georg
pawcio pisze:
04 maja 2025, 20:28
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Właśnie miałem o to zapytać, bo na początku 507 było co 10 minut. Pandemia się skończyła, a cięcia z nami zostały.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 20:45
autor: ashir
No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia. ;)

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 04 maja 2025, 23:18
autor: primoż
Georg pisze:
04 maja 2025, 20:34
pawcio pisze:
04 maja 2025, 20:28
117 z 507 zgrywało się dobrze zanim przyszły cięcia pandemiczne.
Właśnie miałem o to zapytać, bo na początku 507 było co 10 minut. Pandemia się skończyła, a cięcia z nami zostały.
To samo 509. I też Gocław!

Re: A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 05 maja 2025, 8:25
autor: Łukasz
ashir pisze:No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia. ;)
Tramwaju potrzeba. Tramwajom nic nie tną. Na całej sieci jest jednakowa częstotliwość i nawet jak połączą linie czy zapomną skasować linii, to jeżdżą co tyle samo (może oprócz niedzieli rano).

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 05 maja 2025, 9:14
autor: Autobus Czerwon
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 05 maja 2025, 10:16
autor: Georg
Autobus Czerwon pisze:
05 maja 2025, 9:14
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 05 maja 2025, 10:57
autor: Autobus Czerwon
Georg pisze:
05 maja 2025, 10:16
Autobus Czerwon pisze:
05 maja 2025, 9:14
Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.
Akurat wymieniłeś dwie linie które powinny być moim zdaniem liniami magistralnymi z połowicznym od standardowego taktu (5/7,5/7,5/10). 116 kosztem E-2 i skrócenia 518 do Marymontu, 523 myślę że ładnie by siadło z dzielonymi końcówkami i mocnym rdzeniem, czyli np. 523A na obecnej trasie i 523B np. z Gocławka Wschodniego na Górczewską przez Człuchowską

A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

: 05 maja 2025, 11:18
autor: Georg
Ale to jest sytuacja w świecie idealnym. Jak popatrzysz na stan faktyczny, to ostatnio wzmocniono E-2, a przedtem ścięto 116 do 15 minut w DS. Więc kiepsko to wygląda. A z 523 to szacunek, bo na to nie wpadłem, żeby kawałek jechał na Górczewską.