A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
: 04 maja 2025, 17:16
Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://www.wawkom.waw.pl/
Nie widzę w tym problemu, by 117+123 pełniły funkcje uzupełniająco-krążącą wobec 507 na południowej połówce obwodnicy Gocławia oraz Międzynarodowej.
I jak konstruowano pierwsze (gocławskie) E-1, to o tym zapomniano?pawcio pisze:Kryniczna obsługuje liceum Prusa.
NŻ to nie ma znaczenia.Wiliam pisze:Przy pierwszym E-1 było 151 na Stadion po pożarze mostu Łazienkowskiego. Jak most odbudowano, to 151 wróciło na Politechnikę, a E-1 dostało przystanek. Zresztą i tak jest na żądanie.
Kiedy masz do wyboru czekać 10 minut na 117 albo jechać 507 i podejść trochę dalej na nogach, to wiadomo że raczej większość pojedzie 507. Swoją drogą to wyjątkowa kpina z pasażerów, że linie o podobnej strefie obsługi mają w DS dwie różne częstotliwości i są kompletnie rozkoordynowane. Bo po co mieć autobus z centrum na Gocław co 7,5 skoro można mieć jakiś totalny bałagan (do wzmocnienia 117 potrzebny byłby dosłownie jeden dodatkowy autobus xd).fik pisze: ↑02 maja 2025, 20:27No, czyli strefy obsługi w znaczącej części się pokrywają - to jest tylko argument za komasacją linii w okresach, gdy popyt na odrębne trasy nie pozwala utrzymać atrakcyjnej częstotliwości, co widać po rozkładzie 117 w DS.
A jeśli linia wyjeżdża z jednego z najgęściej zaludnionych obszarów w mieście w kierunku centrum co 15 minut w szczycie na solówkach, to to nie jest specjalnie imponujące, a raczej każe podejrzewać, że jest w całości zaprojektowana nieprawidłowo.
Tramwaju potrzeba. Tramwajom nic nie tną. Na całej sieci jest jednakowa częstotliwość i nawet jak połączą linie czy zapomną skasować linii, to jeżdżą co tyle samo (może oprócz niedzieli rano).ashir pisze:No właśnie, więc jakby nawet 507 wchłonęło 117 to co ile by kursowało? Pewnie co 10 minut... do następnego cięcia.
Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.Autobus Czerwon pisze: ↑05 maja 2025, 9:14Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów
Akurat wymieniłeś dwie linie które powinny być moim zdaniem liniami magistralnymi z połowicznym od standardowego taktu (5/7,5/7,5/10). 116 kosztem E-2 i skrócenia 518 do Marymontu, 523 myślę że ładnie by siadło z dzielonymi końcówkami i mocnym rdzeniem, czyli np. 523A na obecnej trasie i 523B np. z Gocławka Wschodniego na Górczewską przez CzłuchowskąGeorg pisze: ↑05 maja 2025, 10:16Linie co 10 minut w międzyszczycie (116, 523) by straciły, bo nie jechałyby co 7,5 tylko co 15 minut.Autobus Czerwon pisze: ↑05 maja 2025, 9:14Najwyższa pora wprowadzić ten sam koncept dla autobusów, najlepiej byłoby chyba 10/15/15/20 z połówką i wielokrotnościami i pewnie nielicznymi wyjątkami. Tylko że nagle by się okazało że trzeba by dodać (lub chociaż nie zdejmować z ulic) ze 200 wozów